استانی 20:39 - 11 اسفند 1395
رئیس سازمان بهزیستی کشور:
مشهد ـ رئیس سازمان بهزیستی کشور از واگذاری ۱۰هزار کودک بدسرپرست در قالب طرح «امین موقت» به خانواده های جایگزین خبر داد.

۱۰هزار کودک بدسرپرست در قالب طرح «امین موقت» واگذار شده اند

به گزارش خبرنگار مهر، «انوشیروان محسنی بندپی» در حاشیه نشست هم اندیشی سراسری قانون حمایت از کودکان بی سرپرست و بدسرپرست که در هتل پردیسان مشهد برگزار شد، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در حال حاضر ۲۴ هزار کودک بی سرپرست و بدسرپرست تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار دارند، اظهار کرد: سالانه یک هزار و ۳۰۰ کودک بی سرپرست نیز در سطح کشور به خانواده های جایگزین سپرده می شوند.

وی ادامه داد: هم اکنون نیز ۱۰ هزار کودک بدسرپرست در کشور در قالب طرح «امین موقت» تحت سرپرستی خانواده های جایگزین قرار گرفته اند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در خصوص طرح «امین موقت» عنوان کرد: در این طرح خانواده جایگزین می تواند تا زمانی که والدین زیستی و حقیقی کودکان به شرایط ایده آل برسند و قوه قضاییه تشخیص دهد که آنان می توانند حضانت فرزند را بر عهده بگیرند، به صورت موقت سرپرستی کودک را برعهده گیرد.

وی تاکید کرد: از سال ۱۳۹۲ تاکنون بر شمار واگذاری کودکان بدسرپرست به خانواده های جایگزین به صورت «امین موقت» افزایش یافته است.

محسنی بندپی با اعلام  این خبر که ۸۵ درصد کودکان بی سرپرست و بدسرپرست حاضر در سازمان بهزیستی، کودکان بدسرپرست هستند، گفت: بعد از اجرای قانون حمایت از این کودکان، واگذاری آنان به خانواده های جایگزین ۳۶ درصد افزایش یافته است.

وی عنوان کرد: هنوز فرهنگ پذیرش کودکان به صورت «امین موقت» در کشور عمومیت پیدا نکرده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: باید کار رسانه ای و تبلیغی بیشتری صورت گیرد تا این طرح عمومی شود و این کودکان تحویل خانواده های جایگزین شوند.



 


8876248
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است