فرهنگی‌هنری 15:44 - 25 تیر 1398
با هدف تبین اهمیت حجاب دوره آموزشی"حجاب و عفاف" در جهاددانشگاهی استان اردبیل برگزار شد.

حجاب آثار تربیتی فردی و اجتماعی را به همراه دارد

به گزارش ایسنا، این کارگاه مدرس حوزه و دانشگاه با بیان اینکه بدحجابی اثرات سوء فراوانی را در جامعه به دنبال دارد، گفت: باید در زندگی ابعاد مختلف مربوط به حجاب را برای فرزندان تبیین و در جهت رعایت پوشش اسلامی آن‌ها را ترغیب کرد.

حجت الاسلام صبری با بیان اینکه در قرآن کریم مفاهیم کلیدی تعلیم و تربیت در تمامی ابعاد استنباط و ذکر شده است، ادامه داد: حجاب آثار تربیتی در دو زمینه فردی و اجتماعی دارد که مهم‌ترین آثار آن در بعد فردی، شخصیت، سلامت جسمانی، استحکام خانواده، آرامش و امنیّت و در بعد اجتماعی، مسئولیت اجتماعی، آزادی زن، سلامت اخلاقی جامعه و حفظ نیروی کار اقتصادی و استقلال فرهنگی است.

مدرس حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه پوشیدن لباس، امری فطری است، اظهارکرد: نوع لباس، نشانه شخصیت انسان است و هر لباسی، حامل فرهنگی ویژه و نشان دهنده نگرش و شخصیت صاحب آن است.

صبری یادآور شد: بر اساس شواهد و قرائن زنان پوشیده در گوهر عفاف، درونی پاک و اعتقادی قوی دارند و حیا و حجاب را تدبیری برای صیانت از خویش و سلامت جامعه اسلامی می‏دانند.

وی با بیان اینکه تأثیر پوشش افراد در ارتقاء سلامت و شکوفایی استعدادها انکارناپذیر است، خاطرنشان کرد: برخی بی‌توجهی‌ها در جامعه نسبت به حجاب در ساحت فردی و اجتماعی اثرات مخرب دارد و گرایش‌های اجتماعی نشان می‌دهد که پوشش برای افراد یک ارزش است.

مدرس حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه اسلام در مورد حجاب چشم، هم به مرد و هم به زن تأکید زیادی داشته است، تصریح کرد: قرآن قبل از اینکه بگوید پوشش مناسب داشته باشید می‌فرماید در مرحله اول چشم باید عفیف باشد.

صبری با بیان اینکه حیا و حجاب زن، تدبیری است که خود زن با نوعی الهام، برای گرانبها کردن خود و حفظ موقعیتش در برابر مردان به کار می‏برد، اضافه کرد: قبل از اینکه به زنان امر شود که با پوشش مناسب در جامعه حاضر شوند، به مردان درخصوص حجاب چشم امر شده است.

انتهای پیام


10179292
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی گفت: سازمان اوقاف توجه ویژه‌ای به دانش بنیان‌ها دارد و در صدد هستیم همه وقف را به صورت دانش بنیان ارائه کنیم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک کارگردان گفت: سال ۸۷ ایده‌ای به ذهنم رسید که مستندی درباره کاشت، داشت و برداشت محصول شالی بسازم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» فیلم سینمایی «آه سرد» در دومین حضور جهانی در چهل و ششمین جشنواره فیلم مسکو موفق به دریافت ۲ جایزه شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» برنامه «کافه مستند» با پخش مستند «آقای خاص» به کارگردانی سجاد ترابی سراغ ناگفته‌هایی از زندگی محمد بنا، سرمربی اسبق تیم ملی کشتی فرنگی رفت.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» امام هادی (ع) در روایتی تأکید کرده‌اند که زائر قبر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) همچون کسی است که حرم امام حسین (ع) را زیارت کرده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نغمه مستشار نظامی مخمسی را در استقبال از سروده رهبر انقلاب که در آستانه عملیات وعده صادق بیتی از آن را خواندند، سروده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» منتظری نمایشگاه کتاب تهران را پنجره‌ای گشوده به تمدن ایران دانست و گفت: شعار سی و پنجمین دوره این رویداد در عین کوتاهی پیام‌ مهمی دارد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه‌ای با حضور کارگردان و بازیگران سریال «رستگاری»، از عوامل این مجموعه تلویزیونی تقدیر کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» سینمای ایران در هفته ابتدایی اردیبهشت ماه میزبان ۵۸۹ هزار مخاطب شد و «تمساح خونی» و «مست عشق» به رقابت پرداختند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» سرمربی فوتبال ساحلی گفت: زمانی که پنج میلیون نفر برای انتخاب «قهرمان ایران» رای می‌دهند قطعا کار رسانه ملی و عواملی است که برای این مراسم تلاش می‌کنند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است