بین‌الملل 11:46 - 07 فروردین 1394
شمار قربانیان نخستین روز تجاوز عربستان سعودی و همپیمانان آن به یمن، 40 کشته و ‌ده‌ها زخمی اعلام شد.

40 کشته حاصل اولین روز تجاوز عربستان به یمن

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در نخستین روز تجاوز عربستان سعودی به خاک یمن، بیش از 40 نفر کشته و ده‌ها نفر زخمی شدند که اغلب زن و کودک هستند.

شبکه المیادین و شبکه العالم با انتشار این گزارش اعلام کردند که جنگنده‌های سعودی همچنان در حال بمباران مناطق مسکونی و مواضع انقلابیون و انبارهای تسلیحات ارتش یمن در صنعا، الحجه، تعز و صعده هستند.

بر اساس این گزارش در روز نخست این تجاوز که با چراغ سبز آمریکا صورت گرفت، بیش از 40 نفر کشته شدند هرچند که آمار رسمی ارائه شده از سوی وزارت بهداشت یمن، در روز نخست 39 نفر کشته شدند.

جنگنده‌های چندین کشور عربی در چارچوب ائتلافی موسوم به «طوفان اراده» به رهبری عربستان سعودی از بامداد روز پنجشنبه (دیروز) به یمن حمله کرده‌اند تا مانع دستیابی انقلابیون این کشور به اهدافشان شوند.

هواپیماهای 5 کشور عربی عضو شورای همکاری خلیج فارس (عربستان سعودی، امارات، قطر، کویت و بحرین) به همراه مراکش، مصر، اردن و سودان در این حمله شرکت دارند. این عملیات ضد انقلابیون یمن به ویژه جنبش انصارالله و حامیان «علی عبدالله صالح» رئیس‌جمهور سابق یمن که صنعا پایتخت یمن و بیشتر مناطق شمالی کشور را در اختیار دارند و در حمایت از «عبد ربه منصور هادی» انجام می‌شود. اتحادیه عرب و پاکستان حمایت خود را از این عملیات اعلام کرده‌اند. اما کشورهای ایران، سوریه و عراق این اقدام را محکوم می‌کنند.

انتهای پیام/غ

 


6101320
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» برگزاری تظاهرات ضدجنگ در دانشگاه میشیگان آمریکا، جشن فارغ‌التحصیلی شماری از دانشجویان این دانشگاه را تحت تاثیر قرار داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» معترضان شهرک نشین معتقدند اگر اسرائیل به رفح حمله کند، هیچ اسیری نخواهد بود که زنده بازگردد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» جنگ نوار غزه امروز یکشنبه در حالی وارد هشتمین ماه خود شد که هواپیما‌های رژیم صهیونیستی به بمباران مناطق مختلف نوار غزه ادامه دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت دفاع کره جنوبی تایید کرد که در رزمایش سایبری ایالات متحده شرکت خواهد کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سفارت چین در اتاوا با صدور بیانیه‌ای اظهارات نخست‌وزیر کانادا مبنی بر دخالت پکن در امور انتخاباتی این کشور را بی‌اساس دانست.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» اعتراضات دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکا همچنان ادامه دارد و پلیس به بهانه غیرقانونی بودن اعتراضات ۲۵ نفر از آن‌ها را در دانشگاه ویرجینیا بازداشت کرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر حمل و نقل رژیم صهیونیستی برای اولین بار درباره حمله ۱۹ آوریل این رژیم به مرکز ایران صحبت کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سایت خبری اسرائیلی کالکالیست در مطلبی به بررسی پیامد‌های مالی تحریم ترکیه علیه رژیم صهیونیستی پرداخت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس بخش سیاست خاورمیانه و شمال آفریقا در وزارت خارجه روسیه از احتمال بازگشایی کنسولگری این کشور در بنغازی لیبی خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» خانواده‌های اسرای اسرائیلی از نتانیاهو خواسته اند که فشار‌های سیاسی را نادیده بگیرد و اسرا را بازگرداند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است