استانی 19:57 - 29 مهر 1393
عشریه:
نور - خبرگزاری مهر: رئیس اتاق بازرگانی مازندران با بیان اینکه، عمان یکی از شرکای تجاری مازندران است، روابط اقتصادی موجود را رضایت بخش ندانست و خواستار توسعه این مناسبت شد.

مناسبات مازندران و عمان توسعه یابد/ تمایل عربها برای سرمایه گذاری 
به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا عشریه عصر سه شنبه در نشست مشترک اقتصادی عمان با مدیران دستگاههای مازندران، عمان را یکی از شرکای تجاری مازندران نامید و با اشاره به علاقمندی و برقراری تجاری بین دو کشور، روابط و توسعه اقتصادی را رضایت بخش ندانست و ابراز امیدواری کرد با سفر این هیئت به ایران شاهد توسعه روابط تجاری و اقتصادی بین فعالین اقتصادی  دو کشور باشیم.
 
عشریه با بیان اینکه این علاقمندی در تولید کنندگان، صنعتگران، تجار و فعالان اقتصادی استان وجود دارد که کشور عمان را در حاشیه خلیج فارس بعنوان یک مقصد تجاری اننخاب کنند گفت: مازندران با شاخص های اقتصادی در کشور دارای سه فرودگاه، سه بندر بوده و مقصد خوبی برای کشور عمان خواهد بود.
 
وی گفت: مازندران در زمینه های کشاورزی، صنعت و معدن، صنایع غذایی و مواد غذایی و صنایع لبنی در کشور دارای رتبه ممتاز بوده و همچنین در زمینه قطعات خودرو رتبه چهارم کشور را داراست که می تواند زمینه خوبی برای فعالیتهای اقتصادی و تجاری باشد.
 
ابراهیم سعید النهبانی رئس اتاق بازرگانی عمان نیز با اشاره به روابط دیرینه ایران و عمان اظهار داشت: ایران و عمان روابط سیاسی ویژه و خوبی دارند که این روابط در دوره اخیر بسیار شکوفا شد، بویژه با دیدار سلطان قابوس از ایران و بعد از آن دیدار دکتر روحانی از کشورمان، سعی کردیم بین روابط سیاسی و اقتصادی تعادل برقرار شود.
 
رئیس اتاق بازرگانی عمان اضافه کرد: مازندران سابقه طولانی در مسائل بازرگانی و اقتصادی دارد و در پی آن هستیم تا فرصتهای مناسب اقتصادی پیدا کنیم.
 
ابراهیم سعید النهبانی خواستار سرمایه گذاری مازندران در عمان شد و افزود: بعنوان نماینده اتاق بازرگانی عمان از سرمایه گذاریهای این منطقه در عمان چه در پروژه های استراتژیک و چه در زمینه تجارت عمومی استقبال می کنیم.
 
وی گفت: ما در حال ساخت یک بندر در دریای عمان برای حمایت و صیانت از کشتیهای تجاری هستیم که بی نظیر است و در کنار آن سه منطقه صنعتی احداث خواهد شد.
 
دلاور بزرگ نیا مدیرکل میراث فرهنگی، صناسعی دستی و گردشگری مازندران اظهار داشت: مازندران منطقه ای دارای فرهنگ، تاریخ و طبیعت سحرانگیز بوده که مهمترین میراث طبیعی آن دریاست و دارای جنگلهای باستانی پهن برگ مربوط به دوره هیرکانی است که قریب 60 میلیون سال قدمت دارد.
 
بزرگ نیا با اشاره به ابراز تمایل سرمایه گذاران عرب در مازندران اشاره کرد و گفت: طی این چند ماه علاقمندان زیادی از کشورهای عرب برای سرمایه گذاری اعلام آمادگی کردند.
 
مدیرکل گردشگری استان به چند نمونه از فرصتهای گردشگری اشاره وافزود: گردشگری ورزشی اعم از برگزاری اردوهای ورزشی، کوهنوردی، ورزشهای آبی وساحلی از جمله مقوله هایی است که می توانیم برنامه ریزی داشته باشیم.
 
 

5007440
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است