استانی 21:56 - 26 شهریور 1393
طایی مطرح کرد:
خرم آباد - خبرگزاری مهر: معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: 33 درصد سرمایه گذاری در کشور از محل تسهیلات بانکی صورت می گیرد.

33 درصد سرمایه گذاری در کشور از محل تسهیلات بانکی صورت می‌گیرد

به گزارش خبرنگار مهر، حسن طایی شامگاه چهارشنبه در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان لرستان با اشاره به میزان سرمایه گذاری پیش بینی شده در کشور اظهار داشت: این میزان طی امسال 213 هزار میلیارد تومان است.

وی همچنین میزان سرمایه گذاری پیش بینی شده برای سال آینده را نیز 249 هزار میلیارد تومان عنوان کرد.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه از این میزان باید 19.3 درصد از محل بودجه عمرانی باشد عنوان کرد: همچنین باید چهار درصد این میزان سرمایه گذاری را صندوق توسعه ملی تامین کند.

طایی با اشاره به سهم 14 درصدی شرکتها از منابع داخلی از این میزان سرمایه گذاری تصریح کرد: همچنین از این میزان سرمایه گذاری باید 12.5 درصد نیز از طریق منابع بازارهای مالی در کشور تامین شود.

وی با اشاره به سهم هشت درصد متقاضیان از سرمایه گذاری کل کشور طی امسال ادامه داد: همچنین چهار درصد این میزان سرمایه گذاری کل کشور را باید نهادهای غیر دولتی تامین کنند.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به سهم بانکها از این میزان سرمایه گذاری کشور بیان داشت: حدود 33 درصد این میزان سرمایه گذاری کشور را تسهیلات بانکی به خود اختصاص داده است.

طایی با اشاره به اختصاص هزار و 500 میلیارد تومان تسهیلات بانکها به استان لرستان در سفر اخیر هیئت دولت گفت: در واقع این هزار و 500 میلیارد تومان همان سهم 33 درصد بانکها از میزان سرمایه گذاری است.

وی ادامه داد: این در حالیست که برای رفع مشکلات لرستان در حوزه سرمایه گذاری سالانه باید سه تا چهار هزار میلیارد تومان به استان لرستان اختصاص یابد.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر برداشتن قید منابع و مصارف بانکها برای پرداخت تسهلات عنوان کرد: در واقع این سهم 33 درصد تسهلات بانکی موتور محرکه مابقی سرمایه گذاری در کشور محسوب می شود.

طایی ادامه داد: این در حالیست که بارها نامه های آشکار و محرمانه فراوان از سوی وزیر کار به رئیس جمهور و مقامات دیگر برای برداشتن این قید از سوی بانکها داده شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از تدوین لایحه نظام کارآفرینی در کشور خبر داد و گفت: ما به جد پیگیر تدوین این لایحه در کشور به خصوص برای استانهای زاگرس نشین هستیم.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین بهبود سطح کاریابی در کشور را یکی دیگر از اهداف وزارت کار برشمرد.

طایی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به طرحهای کارگروه اشتغال در استانها اشاره کرد و گفت: در این راستا باید به گونه ای اقدام شود که این طرحها امکان سنجی دقیق و محکمی داشته باشند.


4746333
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است