بین‌الملل 13:41 - 08 خرداد 1394
نخست وزیر یونان در دیدار با وزیر امور خارجه کشورمان گفت: "حل و فصل موضوع هسته‌ای ایران برای همه کشورها مفید و موجب توسعه و ثبات بیشتر منطقه‌ای می‌گردد."

نخست‌وزیر یونان: تحریم‌ها علیه ایران را غیرمنصفانه می‌دانیم
به گزارش عرش نیوز؛ محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان، در ادامه سفر به یونان با الکسیس سیپراس، نخست وزیر یونان، دیدار و گفتگو نمود. وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌های متنوع موجود در دو کشور گفت: "تهران هیچ محدودیتی برای گسترش روابط با یونان ندارد و از توسعه روابط در حوزه‌های مختلف ازجمله اقتصادی، کشاورزی، صنایع دارویی، همکاری‌های تجاری و بانکی، علمی و فرهنگی استقبال می کند.

ظریف افزود: "تهیه و تدوین یک یادداشت تفاهم همکاری جامع میان دو کشور می تواند درک مشترک و بهتری از قابلیت‌های پیش رو برای تعمیق مناسبات فیمابین را فراهم نماید."

وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه همکاری‌های پارلمانی بین دو کشور پشتوانه خوبی برای همکاری‌های دو دولت ایران و یونان می‌باشد، خواستار افزایش رایزنی‌های مشترک سیاسی و اقتصادی در سطوح مختلف مقامات دو کشور شد.

الکسیس سیپراس، نخست وزیر یونان، نیز در این دیدار گفت: "ایران و یونان بطور سنتی همکاریهای خوبی در زمینه های مختلف داشته‌اند." وی افزود: "حجم مبادلات تجاری دو کشور طی سال‌های اخیر کاهش داشته که علاقمندیم با برنامه‌ریزی مناسب آن را جبران نماییم."

نخست وزیر یونان تاکید کرد: "مشکلات موجود با اهتمام جدی طرفین قابل رفع است و می‌توانیم از گام‌های ساده‌تر آغاز نماییم و بطور همزمان برای رفع موانع اقدام نماییم. مشارکت ایران بویژه در همکاریهای اقتصادی و انرژی برای یونان حایز اهمیت است."

وی با استقبال از روند جاری مذاکرات هسته‌ای گفت: "حل و فصل موضوع هسته‌ای ایران برای همه کشورها مفید و موجب توسعه و ثبات بیشتر منطقه‌ای می‌گردد." سیپراس افزود: "تحریم‌ها علیه ایران را غیر منصفانه می‌دانیم و نباید فرصت‌های همکاری را در زمینه‌های مورد علاقه طرفین از دست دهیم."

نخست وزیر یونان همچنین با اشاره به اینکه اقدامات و عملیات تروریستی داعش تهدید و دغدغه مشترک ماست افزود: "کشورهای مختلف باید مسئولیت خود را جهت مقابله با آن بپذیرند."

منبع:تسنیم


6464737
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا می‌گوید با لغو معافیت‌های مالیاتی دانشگاه‌ها و ابطال روادید دانشجویان معترض باید آنان را تحت فشار قرار داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» «صادق خان» موفق شد تا در انتخابات شهرداری لندن بر رقیب خود غلبه و کرسی شهرداری پایتخت انگلیس را برای سومین دور متوالی حفظ کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» شمار دانشجویان بازداشتی اعتراضات ضدصهیونیستی در دانشگاه‌های آمریکا از ۲۳۰۰ نفر فراتر رفت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» «سرایاالأشتر» شاخه نظامی مقاومت اسلامی بحرین از حمله پهپادی به یک هدف حیاتی در شهر «ام الرشراش» (ایلات) در سرزمین‌های اشغالی فلسطین خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سیل شدید در جنوبی‌ترین ایالت برزیل ده‌ها کشته و مفقود بر جای گذاشت و با ویران کردن پل‌ها و جاده‌ها حمل و نقل را مختل کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یکی از مقامات حماس می‌گوید که هیئت مذاکره‌کننده این جنبش به قاهره رسیده و مذاکرات فشرده‌ای را در خصوص آتش‌بس احتمالی غزه آغاز کرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» محله دیر الغصون در شمال طولکرم امروز شاهد جنایت جدید نظامیان صهیونیست بود که طی ۱۵ ساعت محاصره یک منزل مسکونی، دست‌کم ۵ فلسطینی را به شهادت رساندند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» برنی سندرز، سناتور آمریکایی حمایتش را از اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌های این کشور ابراز کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس اعلام آنروا هر روز ۳۷ کودک در غزه بر اثر حملات و بمباران ارتش رژیم صهیونیستی مادر خود را از دست می‌دهند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» پایگاه داده‌های دولتی روسیه نشان می‌دهد که این کشور رئیس‌جمهور اوکراین را به فهرست مجرمان تحت تعقیب خود اضافه کرده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است