استانی 14:52 - 01 آذر 1393
طی 6 ماه نخست سال جاری صورت گرفت
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قزوین از جمع‌آوری 45 میلیارد و 658 میلیون ریال زکات طی 6 ماه نخست سال جاری در استان خبر داد.

جمع‌آوری بیش از  45 میلیارد ریال زکات در استان قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین هدایت صفری ظهر امروز در جلسه بررسی و برآورد زکات استان اظهار کرد: یکی از فرائض دینی که در جامعه علاوه بر بعد فردی جنبه اجتماعی نیز دارد فریضه مهم زکات است چراکه زکات تنها یک عبادت فردی نیست بلکه ثمرات و برکات فردی و اجتماعی برای جامعه دارد.

وی ادامه داد: با تلاش‌های انجام شده طی شش ماه نخست سال جاری زکات جمع‌آوری شده در استان و شهرستان‌های تابعه 45 میلیارد و 658 میلیون ریال بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 124 درصد رشد داشته است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قزوین اضافه کرد: از این میزان زکات مبلغ 3 میلیارد و 500 میلیون ریال برای امور محرومان از قبیل جهیزیه، درمان، تحصیلی و امور معیشتی هزینه و مبلغ 42 میلیارد و 158 میلیون ریال برای تعداد 83 پروژه عمرانی روستاها از قبیل مسجد، حسینیه، خانه عالم، غسال‌خانه، کتابخانه و سایر امور مرمت و بهسازی هزینه شده است.

وی تصریح کرد: از مجموع زکات جمع‌آوری شده مبلغ 35 میلیارد و 957 میلیون و 164 هزار و 500 ریال زکات واجب و مبلغ 9 میلیارد و 701 میلیون و 756 هزار ریال زکات مستحبی بوده است.

صفری اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون یک جلسه شورای زکات استان، 15 جلسه شورای زکات شهرستان، 36 جلسه زکات در بخش‌ها و ادارات و 159 جلسه زکات در محله‌ها و دهستان‌ها برگزار شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قزوین یادآور شد: برگزاری دو همایش استانی زکات، برگزاری سه همایش شهرستانی برای مبلغان، عاملان، کشاورزان و مودیان زکات و برگزاری جلسات آموزشی و توجیهی برای عاملان، مبلغان و کشاورزان به صورت چهره به چهره و گروهی در سطح استان از دیگر اقدامات انجام شده است.


5241262
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ دوشنبه ۱۷ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ دوشنبه ۱۷ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است