ورزشی 11:54 - 23 آبان 1397
درپی فشار رسانه‌ها و افکار عمومی
در پی فشارهای وارده در ۲۴ ساعت گذشته در موضوع جنجالی بخشنامه الزام اخذ رضایت نامه از پدر و همسر برای بانوان کوهنورد در مشهد، هیات کوهنوردی مشهد از موضع خود کوتاه آمد.

هیات کوهنوردی مشهد عقب نشینی کرد!

احمد زحمتکش رییس هیان کوهنوردی خراسان رضوی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: دیروز که با مدیرکل ورزش استان خراسان صحبت کردیم نظر آنها هم همانند نظر ما بود که این بخشنامه توصیه ای است. ما همه جور بخشنامه خبری، توصیه‌ای، دستوری، هماهنگی و ... داریم. این هم بخشنامه توصیه‌ای بوده که ما مواد قانونی را یادآوری کردیم و خواستیم که از هر گونه شائبه ای در باشگاه های رسمی پرهیز شود.

وی که در گفت‌وگوی روز سه‌شنبه اش با ایسنا هم‌چنان بر ضرورت رعایت بخشنامه مذکور تاکید داشت، این بار در پاسخ به این سوال که شما از واژه الزام در این بخشنامه استفاده کرده بودید آیا هم‌چنان این بخشنامه را الزامی می‌دانید، گفت: در آن بخشنامه سایر توصیه‌ها سر جای خودش است اما در مورد موضوع الزامی بودن یا نبودن آقای فتاحی (مدیرکل ورزش خراسان رضوی) به صراحت گفت که ارایه رضایت نامه برای ورزشی مثل کوهنوردی ضرورت ندارد. الان حجت بر ما هم تمام است! ما که کاسه داغ تر از آش نیستیم.

زحمتکش ادامه داد: ما توصیه هایی در جهت اقدامات پیشگیرانه داشتیم که حالا ممکن است به راه های دیگر توصیه شوند، حالا این‌ها باید به جایی دعوت شوند. بلاخره باید یک تلاش همگانی بکنیم که مقداری از این ناهنجاری هایی که رو به گسترش هم هست کمتر شود. الان مدیر کل ورزش استان خراسان رضوی تشخیص داده و بیانیه صادر کرده و ما هم به واسطه شخصیت و وجاهت قانونی که او دارد و مرجع عالی در سطح استان برای هیات ها و زیر مجموعه هستند حرفشان برای ما حجت است.

به گزارش ایسنا، روز سه‌شنبه بخشنامه‌ای از سوی هیات کوهنوردی خراسان رضوی رسانه‌ای شد که در بند ۲ بخشنامه‌ آمده بود "در جهت رعایت ماده ۱۱۰۵ قانون مدنی و نیز فتاوای علمای دین، برای صیانت از بنیان و اساس خانواده‌ها، اجازه همسر برای شرکت خانم‌های متاهل و اجازه ولی قهری برای خانم‌های مجرد و نوجوانان تا سن ۲۰ سال برای حضور در برنامه‌های کوهنوردی الزامی است."

انتهای پیام


9973047
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» شانس ایران برای کسب سهمیه المپیک پاریس بسیار کم است و باید در لیگ ملت‌های ۲۰۲۴ به عنوان آخرین تورنمنت برای کسب سهمیه، عملکردی متفاوت داشته باشد و در اکثر مسابقاتش برنده از زمین خارج شود.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی و عضو کمیسیون اتحادیه جهانی کشتی از لیست داورانی که شانس قضاوت در المپیک را داشت، کنار گذاشته شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس درباره باخت سرخپوشان برابر آلومینیوم و حذف از رقابت‌های جام حذفی توضیحاتی را بیان کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» نوذر رودنیل کارشناس داوری درباره قضاوت عرب براقی در بازی پرسپولیس و آلومینیوم در جام حذفی توضیحاتی را بیان کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران»  امین میرزازاده گفت: تلاش می‌کنم با خوشرنگ‌ترین مدال المپیک دل مردم را شاد کنم.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» در حاشیه مسابقات بین‌المللی جام جهان پهلوان تختی از قهرمان جهان و آقای ورزش ایران تجلیل شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» دوومیدانی‌کار ایران موفق شد در ماده پرتاب چکش قهرمانی جوانان آسیا به مدال نقره دست پیدا کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرمربی پرتغالی تیم فوتبال سپاهان اصفهان بعد از برد مقابل استقلال ملاثانی در جام حذفی اعلام کرد مسلمان شده است.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: خوردن چهار گل نه تنها در ایران، بلکه کلاً در فوتبال خوب نیست و ناراحتم می‌کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» معاون ورزشی باشگاه پرسپولیس گفت: گل خوردن در وقت‌های اضافی برای تیمی مثل ما که نفرات باتجربه‌ای دارد، نباید رخ بدهد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است