اجتماعی 19:32 - 11 تیر 1399
معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت از اعمال محدودیت ها در شهرهای قرمز کرونا خبر داد.

صراط:

محسن فرهادی درخصوص مصوبه اعمال محدودیت در استان های قرمز کرونا، گفت: براساس مصوبه ای که از سوی ستاد ملی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا به استان ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ شده است، مقرر شده، برطبق رنگی که برای نشان دادن وضعیت شیوع کرونا در استان های مختلف اعلام می شود، برای فعالیت چهار گروه شغلی در آن استان ها، تصمیم گیری شود. 

 

به گزارش فارس وی افزود: به این معنا که در این مصوبه مشاغل به چهار گروه تقسیم شده اند و براساس وضعیت شهرها به فعالیتشان ادامه می دهند. مثلا در شرایط سفید هر چهار گروه فعالیت دارند و در شرایط زرد، گروه چهار از فعالیت منع شده و در شرایط نارنجی گروه سه نیز ممنوع می شود. اما در شرایط قرمز، فقط گروه یک می تواند فعالیت کند. 

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت درخصوص جزییات گروه شغلی یک که در شرایط قرمز می تواند به فعالیت خود ادامه دهد، بیان کرد: گروه یک، شامل، تمام گروه های امدادی و درمانی، گروه هایی که برای تامین مایحتاج و ارزاق مردم فعالیت دارند و همچنین، خدمات اضطراری، می شود.

فرهادی اظهار کرد: در حال حاضر براساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، این مصوبه تهیه شده و به استانداری ها و دانشگاه های علوم پزشکی ابلاغ شده تا با توجه به شرایط حاکم در استان ها، از نمودار مشخص شده در این مصوبه، پیروی کنند. یعنی اگر قبلا دانشگاهی می خواست فعالیت گروه شغلی چهار یا سه را محدود کند، باید حتما مصوبه ستاد را می گرفت، اما در جدول بندی مصوبه جدید، تکلیف چهار گروه شغلی کاملا مشخص شده است.

وی گفت: علاوه بر این، اگر استانی اختیاراتی بیش از موارد درج شده در مصوبه می خواهد، باید اعلام کند تا در صورت تایید وزرای بهداشت و کشور، رییس جمهور آن اختیارات را واگذار کند. 

 

وی بیان کرد: قبلا هر تصمیمی که اعلام می شد، براساس تصمیم ستاد مقابله با کرونا برای کل کشور بود و مثلا اگر گفته می شد، تالارها تعطیل شود، تمام تالارهای کشور تعطیل می شد. اما در حال حاضر، فقط استان های قرمز با محدودیت فعالیت مواجه می شوند. 

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با بیان اینکه این محدودیت ها در استان های قرمز اعمال می شود، تصریح کرد: سیاست کلی این نیست که محدودیت ها مجددا اعمال شود، وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا اعتقاد دارند که از این پس، در جایی که افزایش بیماری مشاهده می شود، محدودیت ها تشدید شوند. سیاست کلی ما، اجرای پروتکل ها و تشدید نظارت بر اجرای پروتکل ها است.


10599022
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» تغییرات اقلیمی در محیط‌های شهری بر سلامت انسان، معیشت و زیرساخت‌های کلیدی و بر کشاورزی، جنگل‌داری، شیلات، انرژی و گردشگری اثرگذار می‌گذارد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره ارائه خدمات به کارگران نخبه نکاتی را بیان کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» هواپیمای اولین گروه زائران عمره استان‌های خراسان رضوی و خراسان شمالی پس از ۱۰ روز حضور در سرزمین وحی به کشور بازگشت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر ستاد حقوق بشر ایران گفت: آزادی ۲۸ زندانی پاکستانی در زندان‌های هرمزگان در جریان سفر رئیس دستگاه قضا به این استان قطعی شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران با اشاره به بازدید نظارتی که تعدادی از اعضای این مجمع از محله فیروزآبادی شهرستان ری داشتند، مخالفت مجمع نمایندگان استان تهران و مردم شهرری را نسبت به تفکیک این شهرستان در جریان تفکیک استان تهران اعلام کرد و...
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست شهرداری منطقه ۱۹ گفت: در قالب طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی ۶۳ کودک مشغول به کار در غرفه‌های گل‌فروشی در حاشیه بهشت زهرا (س) به منظور ساماندهی جمع آوری شدند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دو کاروان از دانشجویان کشور برای زیارت بارگاه نبوی و انجام مناسک عمره وارد مدینه منوره شدند و مورد استقبال قرار گرفتند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» در پی انتشار گزارش اخیر بی‌بی‌سی جهانی و طرح ادعا‌های جدید با اسناد جعلی، میزان یک بار دیگر ضمن مرور گزارش‌های پیشین؛ این پرونده را مجدد مورد بررسی قرار داده و اسناد جدیدی منتشر می‌کند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده انتظامی شهرستان اسلامشهر از دستگیری ۷۹۸ سارق از ابتدای سالجاری تا کنون در این شهرستان خبرداد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» وزارت حج و عمره عربستان، دستورالعمل‌ها و توصیه‌های بهداشتی حج امسال را که شامل ایمن سازی در برابر برخی بیماری‌ها است، ابلاغ کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است