گوناگون 20:48 - 02 مهر 1396
مدیرعامل سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران، پیمایش وضعیت زیرسطحی معابر اصلی پایتخت را پروژه‌ای مستمر و توقف‌ناپذیر توصیف کرد.

طهمز احمدپور که در نشست تخصصی «شناسایی حفره‌های زیرسطحی شبکه معابر اصلی شهر تهران» سخن می‌گفت، با اشاره به پیمایش بیش از 200کیلومتر از معابر بزرگراهی و غیربزرگراهی روی خطوط مترو با استفاده از فناوری رادار نفوذی زمین (دستگاه GPR متحرک) از تلاش در جهت بومی‌سازی‌ این فناوری و مستندسازی تجربیات و درس‌آموخته‌های حاصل از اجرای مرحله نخست این پروژه خبر داد و گفت: پیمایش وضعیت زیرسطحی معابر اصلی پایتخت با خرید دستگاه GPR توسط مشاوران داخلی ادامه خواهد یافت چراکه هنوز بالغ بر 2000کیلومتر از معابر پایتخت نیازمند انجام پایش‌های زیرسطحی است.

وی با بیان آنکه معابر شهری از ارزشمندترین دارایی‌های شهر است که به‌دلیل ضعف قوانین مربوط به حقوق مالکانه و بهره‌بردارانه به‌عنوان پدیده‌هایی هزینه زا درنظر گرفته می‌شوند، یادآور شد: شناخت دقیق وضع موجود و اجرای اقدامات پیشگیرانه، زمینه‌ساز کاهش هزینه‌های نگهداری از معابر است.

مدیرعامل سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران، با اشاره به استقرار سامانه مدیریت مکانیزه معابر شهر تهران (TRMS) طی سال‌های گذشته، برداشت وضعیت زیرسطحی معابر را اقدامی به‌مراتب ضروری‌تر و البته دشوارتر نسبت به برداشت وضعیت روسطحی معابر دانست و افزود:

از سال1391 که موضوع استفاده از سیستم‌های دستی GPR در دستور کار سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران قرار گرفت، خدمات متعددی در رابطه با شناسایی و تدقیق محل فرونشست‌ها و کشف علت ریزش‌ها به نهادهای مختلف مدیریت شهری ارائه شده‌است. احمدپور با ضروری خواندن بارگذاری اطلاعات مربوط به وضعیت زیرسطحی معابر شهر تهران در سامانه‌های اطلاعات مکانی، ابراز امیدواری کرد که تهیه سامانه جامع معابر شهری در آینده ضمن پشتیبانی از پیمایش‌های زیرسطحی، زمینه‌ساز تحولی اساسی در امور مربوط به تعمیر و نگهداری معابر شهری شود.


9435877
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است