گوناگون 20:01 - 04 مهر 1395
جنجال و بلوا در این دوره از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا گویی تمامی ندارد؛ چند ساعت مانده به برگزاری نخستین مناظره انتخاباتی دونالد ترامپ و هیلاری کلینتون، ترامپ اعلام کرده قصد دارد همین ابتدا برگ برنده‌اش را رو کند؛ خانم «جنیفر فلاورز».

برخی رسانه‌های آمریکایی، جنیفر فلاورز را «معشوقه بیل کلینتون» خوانده‌اند و برخی دیگر او را «رقیب عشقی هیلاری». اما ماجرا از این قرار است که در انتخابات ریاست‌جمهوری 1992آمریکا، جنیفر فلاورز، مدل و بازیگر سینما، به تحریک جمهوریخواهان در مقابل خبرنگاران حاضر شد و اعلام کرد مدت 12سال است با بیل کلینتون که آن زمان نامزد دمکرات‌ها در انتخابات بود، رابطه داشته است. کلینتون در آن زمان ادعاهای فلاورز را رد کرد و در انتخابات هم پیروز شد اما 6سال بعد اعتراف کرد با او رابطه داشته است. 24سال پس از آن ماجرا، اکنون دونالد ترامپ، نامزد جمهوریخواهان قصد دارد بار دیگر از این مهره استفاده کند تا شاید بتواند این بار همسر بیل کلینتون را از صحنه به در کند.

جنیفر فلاورز دیروز در پاسخ به دعوت دونالد ترامپ برای نشستن در «ردیف اول حضار» در مناظره انتخاباتی‌اش با کلینتون، با انتشار پستی در توئیتر نوشت: «سلام دونالد. می‌دانی که من طرف تو هستم و قطعا در مناظره شرکت خواهم کرد.» 9سال قبل، جنیفر فلاورز نظر دیگری داشت. او در مصاحبه با یکی از روزنامه‌های آمریکایی گفته بود اگر هیلاری کلینتون، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری شود، از او حمایت خواهد کرد. فلاورز گفته بود: «چه نفعی دارد که بار دیگر ماجراهای گذشته را پیش بکشیم و هیلاری کلینتون را خجالت‌زده کنیم. ترجیح می‌دهم به کسی رأی بدهم که از جنس خودم باشد.»

اما ماجرا به همین‌جا ختم نشده است. مخالفان ترامپ هم از هیلاری کلینتون خواسته‌اند حالا که قرار است جنیفر فلاورز در مناظره شرکت کند، او هم بهتر است از همه زن‌هایی که از دونالد ترامپ به‌خاطر تعرض جنسی شکایت کرده‌اند، دعوت کند در مناظره حضور پیدا کنند. 3پرونده شکایت علیه ترامپ در این زمینه وجود دارد اما ترامپ ادعاهای این 3نفر را رد کرده است. یکی از شاکیان همسر سابق او «ایوانا» است که بسیاری از مخالفان ترامپ از او خواسته‌اند در مناظره شرکت کند.

طی روزهای اخیر نگرانی هیلاری کلینتون تنها به «دروغ‌ها» و تهمت‌های ترامپ محدود می‌شد؛ موضوعی که باعث شد او در چندین مصاحبه از برگزارکنندگان بخواهد نسبت به این رفتار ترامپ ساکت ننشینند و مانع دروغ‌گویی‌هایش در طول مناظره شوند. هرچند اغلب اتهامات و دروغ‌های مطرح شده از سوی ترامپ علیه دولت باراک اوباما و شخص هیلاری کلینتون بلافاصله از سوی رسانه‌های آمریکایی برملا شده‌ اما نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد سخنان او، هرچند به دروغ در رأی مردم آمریکا تأثیرگذار بوده‌ است.

اکنون اما با باز شدن دوباره پای جنیفر فلاورز به انتخابات آمریکا، موضوع به‌ کلی دگرگون شده است. هیلاری کلینتون در قبال این مسئله عکس‌العملی نشان نداده اما تیم انتخاباتی او دیروز با صدور بیانیه‌ای نوشت: «هیلاری کلینتون قصد دارد از این مناظره برای پرداختن به مسائلی استفاده کند که در زندگی مردم تأثیرگذار است؛ عجیب نیست که ترامپ اما شیوه دیگری را در پیش گرفته است.»

  • اولین مناظره انتخاباتی کلینتون و ترامپ

6هفته مانده به انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، امشب نخستین مناظره از 3مناظره انتخاباتی هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ برگزار می‌شود. دانشگاه «هافسترا» که یک دانشگاه خصوصی در 10کیلومتری نیویورک است، میزبان این مناظره خواهد بود. مدت زمان مناظره 90دقیقه است که به‌صورت زنده از شبکه‌های مختلف تلویزیونی پخش خواهد شد.

پیش‌بینی می‌شود این مناظره حدود 100میلیون بیننده داشته باشد. این 90دقیقه به 6بخش 15دقیقه‌ای تقسیم می‌شود که هر بخش به یک موضوع کلان اختصاص داده شده است. هر نامزد 2دقیقه فرصت دارد به سؤال مطرح شده از سوی مجری پاسخ دهد. در 11دقیقه باقیمانده هر یک از نامزدها پاسخ نامزد دیگر را می‌دهد. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد نخستین مناظره 2نامزد، تأثیر بالایی روی رأی نهایی مردم آمریکا دارد.


8185002
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است