بین‌الملل 10:45 - 10 اسفند 1399
روز شنبه در بارسلونا، در ناآرامی تازه‌ای که به دنبال زندانی کردن یک خواننده رپ به اتهام تجلیل از تروریسم و توهین به سلطنت در آهنگ‌هایش روی داد، ۱۰ نفر به اتهام حمله به مأموران پلیس دستگیر شدند.

دستگیری ۱۰ نفر در بارسلونا همزمان با اعتراضات خشونت‌آمیز به حبس خواننده رپ

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، پابلو هاسل، که با اشعار ساختارشکنانه در آهنگ‌های خود شناخته می‌شود، در ۱۶ فوریه (۲۸ بهمن) پس از عدم معرفی خود برای گذراندن دوره حبس، دستگیر شد و به دنبال این دستگیری، بحث‌هایی پیرامون آزادی بیان ایجاد شد و در مواردی به اعتراضات خشونت‌آمیز در بارسلونا و مادرید انجامید.

هاسل به خاطر اشعار و توییت‌هایی که دارای ارجاعات به گروه جدایی‌طلب باسکی ETA بود، محکوم شد. وی در این اشعار همچنین خوان کارلوس، پادشاه سابق اسپانیا را یک رئیس مافیا خوانده بود و قضات اسپانیایی را نیز به نازی‌ها تشبیه کرد.

معترضان شنبه شب در بارسلونا پس از پرتاب بطری‌های شیشه‌ای، آتش زدن ون پلیس و شکستن شیشه‌های مغازه‌ها و بانک‌ها، مورد تعقیب پلیس قرار گرفتند.

"ماسوس دسکوادرا"، پلیس منطقه‌ای کاتالونیا در توییتر اعلام کرد: راه‌بندان و غارت‌گری در منطقه بارسلونای مرکزی ادامه دارد. برای امنیت خود به این منطقه نزدیک نشوید.

پلیس اعلام کرد برخی "گروه‌های کلاه‌دار" در حال غارت در خیابان مشهور "رامبلا" هستند، در حالی که آتش‌نشانان با آتش در فروشگاه‌ها و بانک‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند. پلیس اضافه کرد چندین بانک آسیب جدی دیده‌اند.

ماسوس دسکوادرا در توییتی اعلام کرد ۱۰ نفر به اتهام حمله به مأموران پلیس دستگیر شده‌اند.

پیش‌تر، حدود ۲ هزار نفر با پوشیدن ماسک و حمل بنر، در بارسلونا به راهپیمایی پرداختند و خواستار آزادی هاسل شدند.

پرونده هاسل، آزادی بیان در اسپانیا را مورد توجه قرار داده و دولت را تشویق کرده قوانین آزادی بیان را کاهش دهد.

این پرونده همچنین ناامیدی فزاینده بسیاری از جوانان اسپانیایی، از ناامنی شغلی گرفته تا خشم از تشکیلات سیاسی اسپانیا را برجسته کرده است.

معترضان خواهان اصلاح اجتماعی در اسپانیا، به ویژه در حوزه مسکن و کار هستند.

روز شنبه تظاهرات در "لیدا"، "خیرونا"، "تاراگونا" و تعدادی دیگر از شهرهای کاتالونیا نیز برگزار شد.

بنا بر اعلام خدمات اضطراری وزارت بهداشت کاتالونیا، دست‌کم ۵ نفر- ۴ نفر در بارسلونا و ۱ نفر در لیدا- حین اعتراضات روز شنبه زخمی شدند.

بیش از ۱۰۰ نفر از جمله ده‌ها مأمور نیروی انتظامی حین اعتراضات جاری در اسپانیا زخمی شده‌اند.

انتهای پیام


10970167
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن پنجشنبه شب در سخنانی با تاکید براینکه رژیم اسرائیل همچنان در مسیر شکست در غزه قرار دارد، خطاب به آمریکایی‌ها گفت: آنها در تجاوز نظامی خود به یمن، شکست را از انگلیس به ارث خواهند برد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» قسام خانه‌ای را پس از ورود اشغالگران اسراییلی منفجر کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور اوکراین در تماسی تلفنی با رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواستار ارسال کمک‌های فوری به کی یف شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سرگئی لاوروف، عنوان کرد که سران ارمنستان با بهانه‌هایی غیرواقعی به دنبال برهم زدن روابط با مسکو هستند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دبیر کل سازمان ملل روز پنجشنبه در سخنانی گفت نمی‌تواند غمی را که در دیدار با پناهندگان فلسطینی در سفرش به مصر و اردن تجربه کرده از بین ببرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جمع خانواده های اسرای این رژیم مدعی شد که ارتش آن در حال آماده شدن برای ورود به شهر رفح در نوار غزه است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی ابراز نارضایتی کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی ابراز نارضایتی کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت امور خارجه فنلاند اعلام کرد که کارگروهی به ریاست هلسینکی به این نتیجه رسیده است که توافقنامه دفاعی با آمریکا حاکمیت این کشور را تضعیف خواهد کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است