گوناگون 02:30 - 11 مرداد 1394
درحالی‌که اوضاع در کرانه باختری به‌دلیل کشته شدن یک نوزاد فلسطینی به‌دست شهرک نشینان صهیونیست متشنج گزارش می‌شود، شورای امنیت سازمان ملل با انتشار بیانیه‌ای اقدام صهیونیست‌ها در قتل این نوزاد و آتش زدن خانه فلسطینی‌ها را محکوم کرده است.

در این بیانیه آمده است اعضای شورای امنیت «خشم خود را از این اتفاق ابراز کرده و این اقدام تروریستی را به‌شدت محکوم می‌کنند». در این بیانیه که روز گذشته منتشر شد، کشورهای عضو شورای امنیت خواستار شناسایی و محاکمه هرچه زودتر مسببان این حادثه شده‌اند.

در آغازین ساعات بامداد روز جمعه، 4نفر از شهرک نشینان با بمب دستی به 2خانه در ورودی روستای دوما در کرانه باختری حمله کردند و این خانه‌ها را به آتش کشیدند که در اثر آن علی سعد دوابشه 18ماهه در آتش سوخت و به شهادت رسید. طبق گفته مسئولان بیمارستان نابلس، دیگر اعضای این خانواده نیز که همگی در خواب بودند دچار 75درصد سوختگی شده‌اند و همچنان تحت درمان هستند.

مراسم تشییع و خاکسپاری این نوزاد فلسطینی که روز جمعه با حضور بیش از 2هزار نفر در کرانه باختری برگزار شد، به صحنه درگیری میان فلسطینی‌ها و نیروهای امنیتی اسرائیلی تبدیل شد. در جریان این درگیری، نوجوان 17ساله‌ای به ضرب گلوله نیروهای صهیونیست به‌شدت زخمی شد. دیروز مسئولان بیمارستان رام‌الله نام این نوجوان را لیث الخالدی اعلام کردند و گفتند او در اثر شدت جراحت ناشی از گلوله‌ای که به سینه‌اش خورده‌بود، در بیمارستان جان داده است.

  • شکایت به نهادهای بین‌المللی

تشکیلات خودگردان فلسطین روز گذشته با انتشار بیانیه‌ای ضمن مسئول خواندن رژیم صهیونیستی در حمله دوما اعلام کرد قصد دارد در این رابطه پرونده شکایتی را تنظیم و به شورای امنیت سازمان ملل ارسال کند. بر این اساس تشکیلات خودگردان به‌زودی «جنایت‌ها و تروریسم شهرک‌نشینان صهیونیست علیه مردم فلسطین را در شورای امنیت مطرح خواهد کرد».

محمود عباس نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان هم دیروز اعلام کرد به وزیر امورخارجه‌اش دستور داده شکایتی را علیه رژیم صهیونیستی برای ارائه به دیوان بین‌المللی کیفری آماده کند. تشکیلات خودگردان در حال حاضر در دیوان بین‌المللی کیفری مشغول پیگیری پرونده جنایات جنگی ارتش رژیم صهیونیستی در حمله سال گذشته این رژیم به نوار غزه است.

محمود عباس در عین حال گفت: «ما به‌دنبال برقراری عدالت واقعی هستیم، هرچند من شک دارم اسرائیل تمایلی به انجام این کار داشته باشد.» عباس روز جمعه در پی رخ دادن حادثه روستای دوما گفته بود: «زمانی که رژیم صهیونیستی خود ساخت‌وساز شهرک‌های صهیونیستی را در همه‌جا گسترش می‌دهد، این آدم‌کش‌ها را ترغیب می‌کند که دست به چنین حملاتی بزنند.»

عاملان حمله روز جمعه که ماسک بر صورت داشته‌اند، پس از به آتش کشیدن خانه‌ها، روی دیوار یکی از آنها با اسپری کلمه «نفرت» را به زبان عبری نوشته بودند. حملات اینچنینی پیش از این نیز سابقه داشته است. در واقع فلسطینی‌ها طی 60سالی که سرزمین‌شان توسط رژیم صهیونیستی به اشغال درآمده هم با فشارها و حملات ارتش اشغالگر این رژیم روبه‌رو بوده‌اند و هم با حملات شهرک‌نشینان صهیونیست به خانه هایشان.

  • ادامه واکنش‌ها به مرگ نوزاد فلسطینی

کشته شدن نوزاد 18ماهه فلسطینی، واکنش‌های گسترده‌ای را به‌دنبال داشت. در فضای ایجاد شده، حتی وزیر دفاع و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز اقدام شهرک‌نشینان را محکوم کردند و آن را «اقدامی تروریستی» خواندند. اتحادیه اروپا روز جمعه ضمن محکوم کردن این حمله خواستار توقف شهرک‌سازی‌ رژیم صهیونیستی در کرانه باختری شد. دفتر فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، نیز این اقدام را یک «کشتار بی‌رحمانه» خواند و آن را محکوم کرد.

همچنین وزارت امورخارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای حمله اخیر را «یک حمله تروریستی وحشتناک و وحشیانه» دانست. آمریکا از رژیم صهیونیستی خواست برای دستگیری عاملان این حمله از هیچ اقدامی کوتاهی نکند.سخنگوی بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد، نیز روز گذشته در بیانیه‌ای گفت: «ادامه سیاست شهرک‌سازی‌های غیرقانونی از سوی رژیم اسرائیل و همچنین تخریب خانه‌های فلسطینی‌ها باعث ایجاد تنش شده است. مصونیتی که به شهرک نشینان برای اعمال خشونت علیه فلسطینیان داده شده اکنون بار دیگر باعث شد حادثه‌ای وحشتناک رخ دهد و زندگی یک کودک بی‌گناه را بگیرد. این شرایط باید پایان یابد.»

افزایش شمار حملات شهرک نشینان صهیونیست به فلسطینی‌ها

طبق گزارش سازمان ملل طی 8سال گذشته، حملات شهرک‌نشینان به خانه‌های فلسطینی‌ها 4برابر شده است. تنها در سال‌جاری میلادی یعنی طی 7ماه، شهرک نشینان صهیونیست بیش از 120بار به فلسطینی‌ها حمله کرده‌اند. براساس اعلام گروه «ییش دین» که یک سازمان حقوق بشری اسرائیلی است، در 93درصد موارد، شکایت فلسطینی‌ها در این رابطه از سوی پلیس مورد رسیدگی قرار نمی‌گیرد.


6843220
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است