اقتصادی 08:53 - 31 شهریور 1393
بانک مرکزی با انتشار گزارش هفتگی متوسط قیمت خرده فروشی برخی از مواد خوراکی در تهران منتهی به 93.06.28 اعلام کرد: قیمت 6 گروه کالایی در این هفته افزایش، 2 گروه کاهش و 3 گروه نیز ثابت بوده است.

خبرگزاری مهر: در گزارش بانک مرکزی آمده است: قیمت لبنیات نسبت به هفته مشابه سال قبل 13.3 درصد، تخم مرغ 2.9 درصد، میوه های تازه 24.6 درصد، سبزی های تازه 10.6 درصد، گوشت قرمز 6.6 درصد، گوشت مرغ 4 درصد، قند و شکر 8.5 درصد، چای 10.5 درصد و روغن نباتی نیز 3.8 درصد افزایش قیمت نشان می دهد.



در این بخش تنها قیمت حبوبات نسبت به سال گذشته 13.8 درصد و برنج نیز یک دهم درصد کاهش نشان می دهد.



لبنیات و تخم مرغ



در هفته مورد گزارش، در گروه لبنیات تمام اقلام این گروه نسبت به هفته قبل بدون تغییر بود. بهای تخم مرغ معادل 1/. درصد کاهش یافت و شانه ای 88000 الی 110000 ریال فروش می رفت.



برنج و حبوب



در این هفته در گروه برنج، قیمت برنج داخله درجه یک و درجه دو به ترتیب معادل 3/. درصد و 1/. درصد کاهش داشت.



در گروه حبوب بهای تمام اقلام این گروه ثابت بود.



میوه ها و سبزی های تازه



در هفته مورد بررسی، در میادین زیر نظر شهرداری نارنگی و انجیر عرضه می شد و لیموشیرین و انار عرضه کمی داشت ولی سایر اقلام میوه و سبزی تازه که تعدادی از آنها از نظر کیفی در مقایسه با سایر میوه فروشی ها متفاوت بودند، به نرخ مصوب سازمان میادین میوه و تره بار عرضه می گردید.



میوه فروشی های سطح شهر اقلام میوه و سبزی تازه را عرضه می نمودند که در گروه میوه های تازه قیمت سیب گلاب معادل 1.1 درصد، انار 23.5 درصد، آلود 6/. درصد و انگور 8.3 درصد کاهش ولی بهای سایر اقلام این گروه بین 8/. درصد تا 21.8 درصد افزایش یافت.



در گروه سبزی های تازه قیمت خیار معادل 1.1 درصد، گوجه فرنگی 1.2 درصد، لوبیا سبز 8.3 درصد و سبزی های برگی 1.8 درصد افزایش ولی بهای سایر اقلام این گروه بین 1/. درصد تا 8.5 درصد کاهش داشت.



گوشت قرمز و گوشت مرغ



در هفته مورد گزارش قیمت گوشت تازه گاو و گوساله بدون تغییر بود. بهای گوشت گوسفند معادل 1/. درصد افزایش ولی قیمت گوشت مرغ 1.4 درصد کاهش یافت.



قند، شکر، چای و روغن نباتی



در این هفته بهای قند، شکر و روغن نباتی ثابت بود و قیمت چای خارجی معادل 1/. درصد افزایش داشت.

4767666
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» مدیرکل پشتیبانی امور دام خوزستان از ورود 7 فروند کشتی حامل نهاده دامی به بندر امام (ره) خبر داد و گفت: این نهاده ها از برزیل و آرژانتین خریداری شده است.
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» معاون سرمایه گذاری و تأمین مالی صندوق توسعه ملی گفت: شرکت ملی نفت مدعی افزایش تولید و ‏صادرات نفت است اما مطالبات صندوق توسعه ملی را پرداخت نمی کند.‏
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» با حضور مقام های رسمی ایران و آذربایجان بزودی سد « قیز قلعه سی» افتتاح می شود و با افتتاح آن، سد «خداآفرین» نیز به صورت رسمی به بهره برداری خواهد رسید.
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» کارشناس سازمان هواشناسی ضمن پیش بینی رگبار و رعد و برق در مناطقی از خراسان شمالی، خراسان رضوی، شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل، گیلان، مازندران و ارتفاعات البرز، قزوین و سمنان تهران را در روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آتی بارانی ...
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» بررسی آمارهای رسمی نشان می دهد، به دلیل تعطیلی حوزه ساخت و ساز مسکن در دهه 90، نرخ رشد اجاره مسکن در پایان این دهه نسبت به سال ابتدایی دهه 90 رشد حدود 3 برابری داشته است.
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» رئیس مرکز بهبود فضای کسب و کار گفت: 620 هزار مجوز کاغذی با دریافتِ شناسه یکتا از درگاه ملی مجوزها، الکترونیکی شدند.
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» قیمت هر اونس طلا امروز با 0.30 درصد افزایش به 2353 دلار و 48 سنت رسید.
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» سازمان هواشناسی با اشاره به بارش باران در 10 استان طی امروز از ورود سامانه بارشی به کشور طی روز یکشنبه و تشدید بارش ها در دوشنبه و سه شنبه آینده خبر داد.
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 48 سنت معادل 0.57 افزایش به 84 دلار و 36 سنت رسید.
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» طرحی که در کشور تحت عنوان کشاورزی قراردادی اجرا می شود در واقع هنوز در حد خرید توافقی است، زیرا در کشاورزی قراردادی باید قبل از آغاز کشت، کلیه الزمات تولید از جلمه بذر، کود، سم، آموزش وخدمات فنی به صورت اعتباری در اختیار کشاورزان قرار گیرد....

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است