اقتصادی 09:24 - 03 دی 1392
تبریز - ایرنا - رییس هیات تجاری تونس گفت: با توجه به ظرفیت های گروه صنعتی تراکتورسازی ایران پیش بینی می کنم 30 درصد نیاز کشاورزان تونس را این مجموعه صنعتی تامین کند.

رییس هیات تجاری تونس: 30 درصد نیاز تراکتور کشورم را تراکتورسازی ایران می تواند تامین کند

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی گروه صنعتی تراکتورسازی ایران، محمود جوعینی افزود: برای تحقق این امر در سال نخست خرید 200 دستگاه از تولیدات این گروه صنعتی برنامه ریزی شده است.



وی نیاز بازار داخلی کشور مطبوعش به انواع تراکتور را دو هزار دستگاه اعلام کرد و گفت: با توجه به نزدیکی تونس به قلب اروپا، این کشور می تواند دروازه ای برای ورود تراکتورسازی ایران به بازار این قاره باشد.



جوعینی اظهارکرد: صادرات محصولات تولید شده بیش از سه هزار و 500 شرکت کشورش به اروپا از دیگر مزیت های قابل توجه تونس است.



وی گفت: این مزیت ها در کنار همکاری با تراکتورسازی ایران می تواند زمینه را برای حضور در قلب اروپا فراهم کند.



این نماینده سابق مجلس تونس تولید بیش از 90 درصدی قطعات تراکتور در مجموعه گروه صنعتی تراکتورسازی را مزیتی استثنایی عنوان کرد و افزود: کمتر تولید کننده ای را می توان یافت که تا این میزان بر توانمندی و دانش فنی خود متکی باشد.



وی ادامه داد: این مزیت در کنار کیفیت بالای تولیدات، تونس را برای خرید تولیدات تراکتورسازی ایران راغب تر می کند.



جوعینی همچنین خواستار رفع موانع و حل مشکلات موجود بر سر راه تبادلات اقتصادی دو کشور شد و تحقق آن را منوط به تعامل سازنده مقامات دو کشور فراتر از مسایل جانبی دانست.



وی راه اندازی خط مونتاژ تراکتور در کشور مطبوعش را از دیگر خواسته خود از گروه تراکتورسازی عنوان و اضافه کرد: باتوجه به موقعیت جغرافیایی استراتژیکی تونس راه اندازی خط تولید تراکتور در دستور کار و اولویت برنامه های طرف ایرانی قرار گیرد.



سالانه دو میلیون تن غلات در تونس تولید می شود که باید سطح زیر کشت 2.5 میلیون هکتاری محصولات باغی از جمله زیتون، یک میلیون هکتاری سیفی و سبزیجات را نیز به این رقم اضافه کرد.



این کشور از 3.5 میلیون زمین چراگاهی یا جنگل نیز برخوردار است.



7240/587


2514009
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر کل پیش بینی سازمان هواشناسی کشور گفت: بارش های اخیر در برخی مناطق جنوبی بی سابقه بوده و این بارش ها تا پایان هفته در این مناطق تشدید خواهد شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ۲۵ هزار واحد مسکونی فرسوده در مرحله نوسازی است که با پرداخت تسهیلات ساخت و مشارکت مردمی به مرحله بهره‌برداری رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» عضو شورای هماهنگی تشکل های بخش کشاورزی گفت: سالانه حداقل ۱۵ تا ۲۰ همت اعتبار با بهره کمتر از ۱۰ درصد باید به توسعه مکانیزاسیون اختصاص یابد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» بانک مرکزی «دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی ‏- ریالی» را به شبکه بانکی ابلاغ کرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت توانیر گفت: از ۴۴۵ روستای بی‌برق در ابتدای سیل در سیستان و بلوچستان مشکل ۳۸۰ روستا رفع شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست مرکز بازرسی و مبارزه با فرار مالیاتی سازمان امور مالیاتی گفت: باید معافیت ها را هدفمند کنیم و تاثیر معافیتی را که اعمال می کنیم در حوزه مورد نظر ببینیم.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به شرایط جوی به کشاورزان و عشایر توصیه می‌شود که هشدار‌های هواشناسی را جدی بگیرند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر عامل مرکز مبادله ارز و طلای ایران گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲ میلیارد و ۴۸۴ میلیون دلار تامین ارز صورت گرفته شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون آبخیزداری سازمان جنگل‌ها گفت: امسال عملیات آبخیزداری و آبخوانداری در ۴ میلیون هکتار باید اجرا شود که نیازمند ۳ تا ۳.۵ همت اعتبار است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها گفت: یارانه کمک معیشتی فروردین‌ماه به حساب سرپرستان خانوار دهک‌های چهارم تا نهم در سراسر کشور واریز شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است