استانی 18:59 - 09 مرداد 1393
رئیس اداره ارشاد سوادکوه:
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سوادکوه با تاکید بر لزوم الگو‌گیری از شهدا، گفت: یادواره پنج شهید هنرمند سوادکوه برگزار می‌شود.

یادواره 5 شهید هنرمند سوادکوه برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سوادکوه، میثم قربانی عصر امروز در جلسه هماهنگی برنامه‌های فرهنگی و هنری شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه‌شمالی از برگزاری یادواره شهدای هنرمند این شهرستان‌ها خبر داد و گفت: یادواره شهدای هنرمند شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه‌شمالی در شهریور‌ماه سال‌جاری برگزار می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه‌شمالی با بیان اینکه شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه‌شمالی دارای پنج شهید هنرمند است، افزود: برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های اولیه برای برگزاری یادواره شهدای هنرمند سوادکوه در حال انجام است.

وی به رشته‌ هنری شهدای هنرمند سوادکوه اشاره و خاطر‌نشان کرد: خوشنویسی و نقاشی، خبرنگاری، عکاسی و فیلم‌سازی از رشته‌های هنری هنرمندان سوادکوه بوده‌ است.

 

تمثال شهدای هنرمند سوادکوه

قربانی با تاکید بر لزوم الگو قرار‌دادن راه و شیوه شهدا در مسئولیت‌ها و در زندگی فردی و اجتماعی، گفت: شهید فتح‌الله آستین به عنوان خوشنویس و نقاش در سال 66 در منطقه سردشت به شهادت رسید و مزار او در روستای ممشی سوادکوه است و سپهدار ساجدی به عنوان خبرنگار در حادثه هواپیمای سال 1385 به شهادت رسید و مزار او در رئیس‌کلای سوادکوه‌شمالی است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان سوادکوه، افزود: شهید قنبر ظاهری‌برنتی به عنوان خبرنگار در سال 64 در منطقه فاو و در عملیات والفجر هشت به شهادت رسید و مزار او در ملا مجدالدین ساری قرار دارد.

وی به معرفی شهدای عکاس و فیلم‌ساز سوادکوه اشاره و خاطرنشان کرد: شهید سید ابراهیم طباطبایی به عنوان عکاس در سال 1360 در گیلان‌غرب به شهادت رسید و مزار او در گلزار شهدای پل‌سفید است و شهید اسماعیل محمدزاده به عنوان فیلم‌ساز در سال 1365 در منطقه ذبیداد به شهادت رسید و مزار او در روستای لاجیم سوادکوه است.


4361880
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ دوشنبه ۱۰ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است