ورزشی 23:21 - 13 تیر 1394
لیونل مسی در فصل اخیر از رقابت‌های باشگاهی در فوتبال اروپا برای بارسلونا موفق به ثمر رساندن پنجاه و هشت گل شده و در رسیدن این تیم به دومین سه گانه تاریخ باشگاه نقش غیر قابل انکاری داشته است

امین ابطحی

لیونل مسی در فصل اخیر از رقابت‌های باشگاهی در فوتبال اروپا برای بارسلونا موفق به ثمر رساندن پنجاه و هشت گل شده و در رسیدن این تیم به دومین سه گانه تاریخ باشگاه نقش غیر قابل انکاری داشته است و می توان انتظار داشت که این ابر ستاره آرژانتینی برای پنجمین مرتبه به عنوان بهترین بازیکن سال فوتبال جهان انتخاب شود.

اما این افتخارات و آمارهای خیر کننده لیونل مسی چه ارتباطی می تواند به حضور آرژانتین در رقابت‌های کوپا آمه ریکا داشته باشد؟ کاپیتان تیم ملی آرژانتین در رقابت‌های کوپا آمه ریکای سال جاری با وجود حضور آلبی سلسته در فینال در امر گل زنی ناکام بوده و تنها در اولین بازی گروهی این تیم مقابل پاراگوئه و در تساوی 2-2 موفق به ثمر رساندن یک گل از روی ضربه پنالتی شده است.

در بازی نیمه نهایی این رقابت‌ها مقابل پاراگوئه نیز که با پیروزی پر گل 1-6 به نفع آلبی سلسته به پایان رسید، باز هم لیونل مسی موفق به گل زنی شد و سایر ستارگان این تیم نظیر آگوئرو، پاستوره، روخو، دی ماریا و هیگواین در این زمینه موفق بودند.

صرف نظر از گل زنی مسی در اولین بازی گروهی این رقابت‌ها که از روی پنالتی به ثمر رسید، این ستاره 28 ساله در تورنمنت‌های بزرگ نزدیک به هزار دقیقه است که در جریان بازی موفق به گل زنی نشده و مسی آخرین گل‌های ملی خود در تورنمنت‌های بزرگ را در پیروزی 2-3 مقابل نیجریه در آخرین بازی از رقابت‌های گروهی جام جهانی 2014 به ثمر رسانده است.

لیونل مسی پیش از بازی نیمه نهایی مقابل پاراگوئه خود نیز به این نقصان اعتراف کرد:"بسیار دردناک است که من در این رقابت‌ها نمی توانم به راحتی گل بزنم."‌ دوستداران فوتبال آرژانتین انتظار دارند که مسی با این نسل طلایی فوتبال آرژانتین عنوانی را به دست آورد چون در صورت از دست دادن فینال این دور از رقابت‌های کوپا آمه ریکا، فرصت زیادی در اختیار لیونل مسی برای رساندن آلبی سلسته به افتخاری باقی نخواهد ماند، با توجه به اینکه مسی، دی ماریا، ماسکرانو، آگوئرو و توز در رقابت‌های جام جهانی 2018 روسیه همه بالای سی سال سن خواهند داشت.

لیونل مسی به همراه آنخل دی ماریا، خاویر ماسکرانو و سرخیو آگوئرو در سال 2008 موفق به کسب عنوان قهرمانی در بازی‌های المپیک پکن شده است، اما در نظر افکار عمومی مردم آرژانتین این موفقیت از جایگاه بالایی نظیر قهرمانی در جام جهانی و حتی کوپا آمه ریکا برخوردار نیست.

لیونل مسی پیش از آغاز این دور از رقابت‌های کوپا آمریکا گفته بود:"ما به اینجا آمده ایم تا به قهرمانی برسیم."، اما تا پیش از مرحله نیمه نهایی آرژانتین چندان بازی‌های قابل قبولی ارائه نداده بود و به خصوص مسی در بازی یک چهارم نهایی مقابل کلمبیا، شانس‌های بسیار خوبی را برای گل زنی پیش از کشیده شدن بازی به ضربات پنالتی از دست داده بود.

تا قبل از برد 1-6 مقابل پاراگوئه در مرحله ماقبل فینال آرژانتین با زدن تنها چهار گل، ضعیف ترین عملکرد را در امر گل زنی در بین چهار تیم حاضر در مرحله نیمه نهایی به خود اختصاص داده بود، با وجود اینکه بازیکنان این تیم نظیر مسی، توز، آگوئرو و دی ماریا در باشگاه‌های اروپایی خود در فصل اخیر در مجموع موفق به ثمر رساندن 155 گل شده اند.

بعد از سپری کردن فصلی درخشان با بارسلونا حال برای لیونل مسی تنها یک بازی باقی مانده تا بتواند به قول روزنامه آرژانیتنی Clarin، این "سفر رویایی" را با موفقیت کامل به عنوانی کلیدی ترین بازیکن به اتمام رساند، در غیر این صورت ماندگاری همیشگی در زیر سایه دیگو مارادونا، لیونل مسی را تهدید خواهد کرد.

 


6694693
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» نایب رئیس فدراسیون فوتبال گفت: ما برنامه‌ریزی کردیم که در فینال جام حذفی بتوانیم از VAR استفاده کنیم.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم ملی فوتسال ایران در نخستین رنکینگ اعلام شده از سوی فیفا در رده چهارم جهان قرار گرفت.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس فدراسیون فوتبال گفت: از فصل آینده هر هوادار با کد ملی روی صندلی مخصوص خود خواهند نشست در غیر این صورت لیگ را آغاز نمی کنیم.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مراسم ختم مسعود اسکویی گوینده پیشکوست رادیو امروز در مسجد بلال صدا و سیما برگزار شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» استقلال در شرایطی از ساعت ۲۰:۳۰ امشب در ورزشگاه آزادی به مصاف ذوب آهن می‌رود که اعضای این تیم در اتفاقی غیرقابل باور کارت بازی ندارند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم فوتبال استقلال تهران امروز در چارچوب رقابت‌های لیگ برتر رو در روی ذوب آهن قرار می‌گیرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: سرخپوشان مواظب جوی که سرمربی نساجی ایجاد می‌کند باشند وگرنه کارشان سخت می‌شود.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» بازیکن سابق تیم فوتبال پرسپولیس گفت: نساجی احتمالا روی ضد حملات برنامه دارد و ما نباید اسیر این ضدحملات شویم.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» جدال بزرگ المپیکو هرچند پرموقعیت و جذاب دنبال شد، اما برنده نداشت و دو تیم به یک امتیاز این بازی رضایت دادند
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مسابقات هفته بیست و ششم لیگ برتر فوتبال با انجام ۷ دیدار امروز (روز دوشنبه) در شهر‌های مختلف به پایان می‌رسد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است