استانی 18:19 - 25 تیر 1397

۴۸ واحد مسکن مددجویی در آذربایجان غربی افتتاح می شود

به گزارش خبرنگار مهر، سعید فریور ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران در خصوص تشریح برنامه های هفته بهزیستی اظهارداشت: از ۴۸ واحد مسکونی که در استان افتتاح می شود، ۱۵ واحد در ارومیه، ۱۰ واحد در ماکو، هشت واحد در مهاباد، سه واحد در پیرانشهر و دو واحد در پلدشت است.

وی افتتاح واحد تولیدی بهبودیافتگان در مرکز بازتوانی معتادین، برگزاری برنامه های فرهنگی ورزشی ویژه کارکنان و جامعه هدف و نیز ارائه خدمات رایگان توانبخشی و مشاوره ای، حضور در نماز های جمعه را از برنامه های بزرگداشت هفته بهزیستی در استان برشمرد.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی برگزاری اردوهای تفریحی برای جامعه هدف، اعزام فرزندان شبه خانواده به مسابقات ورزشی، اجرای گروه تئاتر معلولین در شهرستانها و برگزاری نمایشگاه دستاوردهای مددجویان در بهزیستی ارومیه را از دیگر برنامه های هفته بهزیستی از ۲۱ تا ۲۹ تیر عنوان کرد.

فریور در خصوص تعداد مددجویان و مراکز بهزیستی عنوان کرد: تعداد کل مددجویان سازمان بهزیستی ۲۸۰ هزار و ۴۵۶ نفر در قالب ۶۹ هزار و ۹۳ خانوار است که از این تعداد ۱۷ هزار و ۳۴۲ نفر مستمری بگیر وجود دارد.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی افزود: تعداد کل مراکز نظارت بهزیستی در استان آذربایجان غربی ۱۳۸۳ مرکز است که از این تعداد ۶۴ مورد مربوط به مراکز توانبخشی، ۹۰۶ مورد مربوط به مراکز امور اجتماعی و ۴۱۳ مورد مربوط به مراکز پیشگیری است.

وی با بیان اینکه۷۰۰ نفر در آذربایجان غربی متقاضی سرپرستی فرزندخوانده هستند افزود: مهمترین برنامه بهزیستی برای کودکان بی سرپرست و بدسرپرست، سپردن سرپرستی آنان به خویشاوندان از جمله مادر و پدربزرگ است و در صورت نبود این امکان، این کودکان در مراکز بهزیستی نگهداری می شوند.

فریور اضافه کرد: در این مراکز نیز افراد و خانواده های واجد شرایط می توانند کودکان مورد نظر خود را برای سرپرستی انتخاب و پس از طی مراحل قانونی و دریافت مجوزهای لازم، از آنان به عنوان فرزندخوانده نگهداری کنند.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی افزود: کودکان بی سرپرست به صورت مستمر با دریافت مجوز از مراجع دارای صلاحیت به افراد و خانواده ها واگذار می شود و در سه ماه نخست امسال ۱۰ نفر در اختیار خانواده های متقاضی قرار گرفتند.


9844004
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است