استانی 14:30 - 10 شهریور 1393
تبریز/
سرپرست مدیریت جهادکشاورزی شهرستان اهر از برگزاری اولین جشنواره برداشت ذرت در این شهرستان خبر داد.

احمد احمدی فر در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز اظهار داشت: در پایاب سد ستارخان حرکت هایی که جدیداً انجام شد و علیرغم اینکه شهرستان اهر چندین سالی است که با خشکسالی مواجه شده با این وجود جو منطقه در موقعیت گرم و خشک قرار دارد صدمات خشکسالی در این شهرستان مضاعف شده ، که باید تمامی مردم و مسئولان در مدیریت صحیح آب تلاش کنند.

وی افزود: خوشبختانه در پایاب سد ستارخان با تلاش بی دریغ مجموعه جهاد کشاورزی شهرستان حرکتی تحت عنوان آبیاری تحت فشار بصورت قطره ای و بارانی با امکانات مکانیزه صورت گرفت که امسال 180 هکتار بصورت یکپارچه و یکجا در سه رقم به کاشت ذرت در روستای پسته بیگ اقدام کردیم.

احمدی فر ادامه داد: این طرح نشان دهنده یک سیبل کامل است که چگونه آب را جمع بندی، شبکه بندی، آبیاری قطره ای و بارانی و در مصرف آب صرفه جویی کردیم، تمامی اقدامات کاشت ذرت در در پایاب سد ستارخان بصورت کاملاً مکانیزه و بدون  دخالت انسان انجام می شود.

وی به برگزاری در جشنوراه ذرت  اشاره کرد و تصریح کرد: جشنوراه کاشت و برداشت ذرت را بصورت پایلوت برگزار و به مردم سراسر ایران و استان آذربایجان شرقی نشان خواهیم داد که ما در شهرستان اهر به این موفقیت دست یافتیم که در هر هکتار در واحد سطح تولید را افزایش خواهیم داد، و از این به بعد به کشاورزان با صرفه جویی در مصرف آب و افزایش تولید در سطح با این روش آموزش داده می شوند.

سرپرست مدیریت جهادکشاورزی شهرستان اهر همچنین گفت: اگر بخواهیم کشاورزان در بخش کشاورزی از سایر کشورها پیشرو باشند باید کشاورزی را با علم روز مطابقت دهیم که لازمه این با یکپارچه سازی اراضی می باشد توصیه های کارشناسان مدیریت سازمان جهادکشاورزی از نظر بذر ارائه شده مد نظر قرار بگیرند و در بحث مسائل فنی از اداره ترویج با هماهنگی به کاشت محصولات بپردازند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بر این اساس جشنواره ذرت برای اولین بار در سطح استانی و کشوری در تاریخ 12 الی 15 شهریور ماه 93 در روستای پسته بیگ شهرستان اهر برگزار خواهد شد.
 
انتهای پیام/

 


4619283
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ دوشنبه ۱۰ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است