ورزشی 01:32 - 28 آبان 1397
آزادکار وزن ۱۲۵ کیلوگرم ایران با بیان اینکه مشکلات تیم ملی امید 10 برابر بزرگسالان بود، گفت: پیش از اعزام سختی‌های زیادی کشیدیم، یا اردو لغو می‌شد و یا می‌گفتند اصلا قرار نیست به رقابت‌های جهانی اعزام شوید.

امین طاهری: با آن مشکلات دهم دنیا هم نباید می‌شدیم/ از ثانیه‌های آخر کشتی می‌ترسیم!

امین طاهری در گفتگو با ایسنا، درباره کسب مدال برنز کشتی آزاد زیر ۲۳ سال قهرمانی جهان اظهار کرد: سطح رقابت‌ها واقعا بالا بود و کشتی‌گیران خوبی از سراسر جهان در این رقابت‌ها حاضر شدند.حق کشتی‌گیران ما خیلی بیشتر از یک طلا و ۴ برنز بود اما خدا را شکر توانستیم با وجود همه مشکلاتی که داشتیم و سختی‌هایی که پیش از اعزام متحمل شدیم به نتیجه خوبی برسیم.

دارنده مدال برنز امیدهای جهان افزود: در ۲ یا ۳ ماه اخیر سختی‌ها و مشکلات زیادی را تحمل کردیم. علیرضا رضایی سرمربی تیم ملی بیشتر از همه سختی کشید و کشتی‌گیران هم شرایط بدی را پشت‌سر گذاشتند که اصلا در شان یک تیم که عازم مسابقات جهانی است، نبود. هر روز یک حرف می‌شنیدیم. یک روز می‌گفتند فدراسیون بودجه ندارد اصلا اعزام نمی‌شوید یا یک روز دیگر می‌گفتند ناقص اعزام می‌شوید یا روز دیگر می‌گفتند کامل اعزام می‌شوید! تکلیف خودمان را نمی‌دانستیم که اصلا به مسابقات بالاخره اعزام می‌شویم یا نه. یا اینکه اردوها لغو می‌شد و همین مشکلات تاثیر بدی بر تیم گذاشت اما بچه‌ها واقعا غیرت کردند و به این نتایج رسیدند که اگر بدشانس نبودیم باید قهرمان جهان می‌شدیم.

وی خاطرنشان کرد: با آن وضعیتی که قبل از اعزام داشتیم  و سختی‌هایی که کشیدیم حتی دهم جهان هم نباید می‌شدیم چه برسد به اینکه به روی سکو برویم. اوضاعمان به مراتب خیلی بدتر از بزرگسالان بود اما خدا را شکر می‌کنیم که دست پر به ایران بازمی‌گردیم و توانستیم مردممان را خوشحال کنیم.

طاهری درباره دلیل باخت کشتی‌گیران ایران در ثانیه‌های پایانی مبارزه که به نظر می‌رسد به یک مشکل لاینحل برای کشتی‌گیران ایران در رده‌های سنی مختلف تبدیل شده گفت: بله کاملا درست است. ما در رقابت‌های جهانی بزرگسالان هم چوب این مشکل را خوردیم و اینجا هم همین بلا به سرمان آمد. من، ایمان صادقی و حسین شهبازی فقط برای طلای جهان به رومانی آمده بودیم و باید قهرمان جهان می‌شدیم اما درست در ۵ ثانیه پایانی نتیجه را واگذار کردیم. به نظر من ترس از باخت در ثانیه‌های آخر و اینکه آدم از هر چه بترسد سرش می‌آید باعث این شکست‌ها بود. من خودم به این مشکل برخوردم و ثانیه پایانی باختم و به فینال نرسیدم و معتقدم ما ترسانده شده‌ایم. ما را از باخت ثانیه آخر ترسانده‌اند و این موضوع باعث شده در ثانیه‌های آخر فشار روحی زیادی به ما وارد شود.

وی در پایان نیز از زحمات پدر و مادرش قدردانی کرد و گفت: امیدوارم با این مدال توانسته باشم گوشه‌ای از محبت و لطف آنها را جبران کنم.

انتهای پیام


9976993
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» دورتموند در دیداری جذاب که با انبوهی از موقعیت‌های مهم گلزنی همراه بود، به پیروزی بزرگی مقابل پاری سن ژرمن دست یافت.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» باشگاه فولاد مبارکه سپاهان از باشگاه پرسپولیس بابت رفتار تماشاگرانش شکایت می‌کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» بازیکن تیم فوتبال پرسپولیس گفت: امیدوارم در نهایت تیمی که لایق قهرمانی است به این عنوان برسد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرمربی تیم فوتبال استقلال پس از برکناری علی خطیر از سمت مدیرعاملی استقلال گفت: امروز یک روز به یادماندنی برای باشگاه استقلال خواهد بود.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» علی خطیر از مدیرعاملی باشگاه استقلال برکنار شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدافع تیم فوتبال پرسپولیس گفت: پزشک تیم سپاهان بیشتر از همه دوید و او  ۲۰ بار به زمین آمد و رفت.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» شهرداری گرگان در دومین دیدار فینال سوپر لیگ غرب آسیا مقابل تیم الریاضی لبنان به پیروزی رسید.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» باشگاه پرسپولیس نسبت به طرح شکایت علیه رفتار زشت تماشاگران سپاهان به دلیل اهانت به بانوان هوادار پرسپولیس، اقدام خواهد کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: امروز این فرصت خوب را داشتیم که به صدر جدول برویم، اما این اتفاق رخ نداد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرمربی تیم فوتبال سپاهان گفت: به نظرم تیم استقلال از تساوی بازی ما برابر تیم پرسپولیس سود برد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است