استانی 14:19 - 11 مرداد 1394
‌رییس اداره منابع آب خمین گفت: حدود چهار هزار متر مربع از اراضی تصرف شده بستر رودخانه فصلی بوجه خمین پس از اخذ احکام قضایی آزادسازی شد.

رفع تصرف 4000 متر از بستر حریم رودخانه بوجه در خمین

‌به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه مرکزی - مهندس محمود قدبیگی افزود: این میزان از اراضی تصرف شده بستر رودخانه بوجه با راهبری امور آب و با اخذ دستور قضایی و هماهنگی یگان انتظامی شهرستان آزاد شده است.

وی بیان کرد: افراد سودجو با ساخت‌وسازهای بی‌رویه و غیرمجاز ضمن دخل و تصرف‌های غیرقانونی، مبادرت به تخریب قسمت‌هایی از بستر رودخانه بوجه کرده بودند که اقدامات مقابله با این روند غیرقانونی انجام شد.

‌قدبیگی افزود: خاکبرداری از اراضی تصرف شده، تخریب ابنیه غیرقانونی ایجاد شده و احیای اراضی تصرف شده از جمله اقدامات در راستای آزاد سازی حریم رودخانه است.

وی گفت: به استناد ماده دو قانون توزیع عادلانه آب و تبصره ذیل آن بستر همه رودخانه‌ها، انهار و مسیل‌ها متعلق به دولت است و هرگونه تصرف و ایجاد اعیانی در آنها ممنوع است و در صورت هرگونه تخلف، بر اساس قانون با متخلفان برخورد می‌شود‌.

رییس اداره منابع آب خمین هدف از آزادسازی بستر حریم این رودخانه فصلی را حفظ حقوق دولت و رژیم طبیعی رودخانه به منظور جلوگیری از خسارت مالی و جانی بیان کرد و افزود: تصرف غیر مجاز در رودخانه باعث تغییرات طبیعی بستر می‌شود و با سیلاب خسارت مالی و جانی بسیاری را وارد می‌کند.

‌شهرستان خمین دارای سه رودخانه فصلی است که در فصول بارش از ارتفاعات جنوب غرب شهرستان سرچشمه و به رودخانه قمرود می‌ریزد.

انتهای پیام


6846567
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است