استانی 15:23 - 06 مرداد 1396
معاون بعثه مقام معظم رهبری در امور حج:
کرمانشاه- معاون بعثه مقام معظم رهبری در امور حج گفت: عربستان حفظ عزت و امنیت ایرانیان در حج را مکتوب تعهد و اطمینان داده است.

عربستان برای حفظ عزت و امنیت ایرانیان در حج متعهد شده است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام خادمی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرمانشاه اظهار داشت: هفته حج است و بحمدالله امسال ایرانیان نیز در حج شرکت خواهند کرد.

معاون بعثه مقام معظم رهبری در امور حج افزود: حج از واجبات است و باید در این زمینه مراجع تقلید به ویژه مقام معظم رهبری تصمیم بگیرند و بدانیم که کسی که عمدا حج را ترک کند گناه کبیره انجام داده است.

حجت الاسلام خادمی تأکید کرد: با اطمینانی که عربستان مکتوب و الزام کرده است، مسئولین بالای کشور نیز تصمیم گرفتند که حج انجام شود و اگر اطمینان وجود نداشت، این تصمیم گرفته نمی‌شد.

وی اظهار کرد: این اطمینان که عربستان بابت حفظ امنیت و عزت ایرانیان در حج داده است، از نظر حقوقی در عرف بین الملل قابل پیگیری است و نمی‌توانند تخطی کنند و قول دادند که امسال حج با عزت برای ایرانیان انجام شود.

حجت الاسلام خادمی افزود: امسال عربستان از مسئولان حج و زیارت ایران دعوت نمود و اعلام کرد که می‌خواهیم حج انجام شود و هتل های بزرگی در مدینه آماده شده و دعای کمیل در سالن‌های آن قرائت می‌شود.

وی به حاجیان سفارش کرد که فرصت را در حج از دست ندهند، بازارهای ما بهتر از عربستان است، پنج روز در مدینه هستید و زیارت بزرگواران را فدای بازار نکنید.

معاون بعثه مقام معظم رهبری در امور حج گفت: حاجی و عمره گذار مهمان خداوند هستند، در حج می‌شود به مقام فنا رسید.

حجت الاسلام خادمی حج را کنگره جهانی دانست و گفت: در رأس این کنگره حضرت ولی عصر عج الله تعالی فرجه الشریف است که اگر در حج شرکت نکند حج هیچکس قبول نخواهد شد.

وی با بیان اینکه حجاج از ضعفا دستگیری و کمک کنند، گفت: حاجی باید تقوایی داشته باشد که او را از گناه بازدارد، حلمی که او را از غضب بازدارد، و کسی باشد که با همراهان خود خوب رفتار کند و بهترین مصاحب باشد.


9301765
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است