استانی 23:01 - 16 آذر 1398

۳۸۹ نفر داوطلب نمایندگی مردم لرستان در مجلس شدند

به گزارش خبرنگار مهر، محمود ثمینی شامگاه شنبه در گفتگو با رسانه ها با اشاره به آمار ثبت نام داوطلبان شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ۱۰۴ نفر برای حوزه انتخابیه خرم‌آباد و چگنی، ۶۶ نفر در حوزه انتخابیه بروجرد،  ۳۵ نفر در حوزه انتخابیه الیگودرز، ۴۷ نفر در حوزه انتخابیه دورود و ازنا، ۳۰ نفر در حوزه انتخابیه پلدختر، ۳۶ نفر در حوزه سلسله و دلفان و ۷۱ نفر نیز برای حوزه انتخابیه کوهدشت و رومشکان ثبت‌نام کردند.

وی با بیان اینکه ۱۰ داوطلب زن در حوزه های خرم آباد و چگنی و کوهدشت و رومشکان اعلام آمادگی و ثبت نام کردند، تصریح کرد: از مجموع ۳۸۹ داوطلب ۲۸ نفر آن ها زن و مابقی مرد هستند؛ به عبارتی ۷ درصد داوطلبان را زنان تشکیل می دهند که نسبت به دوره قبل تغییری مشاهده نمی شود.  

رئیس ستاد انتخابات لرستان به میزان تحصیلات داوطلبان این دوره از انتخابات اشاره کرد و گفت: ۴۹ نفر مدرک دکترا، ۳۰۵ نفر فوق لیسانس، ۲۷ نفر لیسانس و هشت نفر نیز تحصیلات حوزوی دارند.

ثمینی افزود: از مجموع داوطلبان این دوره ۱۳۲ نفر ایثارگر و ۲۵۷ نفر غیر ایثارگر هستند؛ همچنین ۱۳ نفر از این افراد دارای سابقه نمایندگی هستند.  

وی در خصوص ترکیب سنی داوطلبان نیز اظهار داشت: ۵۹ نفر ۳۰ تا ۳۵ ساله، ۵۴ نفر ۳۶ تا ۴۰ ساله، ۷۸ نفر ۴۱ تا ۴۵ ساله، ۸۷ نفر ۴۶ تا ۵۰ ساله، ۵۰ نفر ۵۱ تا ۵۵ ساله، ۴۷نفر ۵۶ تا ۶۰ساله، ۱۰نفر ۶۱ تا ۶۵ساله، ۲نفر ۶۶ تا ۷۰ساله و ۲ نفر نیز ۷۱ تا ۷۵ ساله هستند.  

ثمینی خاطرنشان کرد: آمار مذکور تا عصر شنبه بوده و تعداد ۱۰ نفر تا به این لحظه ثبت نهایی نشده اند.  

لازم به ذکر است که بیشترین تعداد ثبت نام مربوط به حوزه خرم‌آباد و دوره چگنی با ۱۰۴ نفر و کمترین تعداد مربوط به حوزه انتخابی پلدختر با ۳۰ نفر ثبت نام کننده است.


10312941
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است