اجتماعی 10:59 - 10 آبان 1393
تهران بزرگ - ایرنا - رییس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران با بیان اینکه فرهنگ ایران باید به کشور های دیگر صادر شود، گفت: فرهنگ ما حرف های بسیاری برای گفتن دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا شهرام گیل آبادی روز شنبه در مراسم بزرگداشت روز جهانی شهرها با تاکید بر اینکه خداوند متعال انسان را روی زمین قرار داد تا در آن آرامش بگیرد، گفت: امروز اولین یادبود جهانی شهرهاست که به تازگی وارد تقویم سازمان ملل متحد شده است.



وی خاطر نشان کرد هم اکنون مراسم مشابهی در سراسر دنیا و در کشورهای مختلف برگزار می شود و خدا را شاکریم که امروز پایتخت جمهوری اسلامی ایران در این دنیای پرآشوب مرجعی برای سایر شهرهاست .



گیل آبادی تصریح کرد: خوشبختانه امروز شهرتهران یک شهر مولف است و ارتباطات گسترده ای با دیگر شهرهای دنیا در زمینه های مختلف دارد .



رییس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران با تاکید بر اینکه فرهنگ مقدس کشور ما باید صادر شود زیرا که حرف های بسیاری برای گفتن دارد، خاطرنشان کرد: به لطف خداوند متعال توانسته ایم مقدمات کسب جایزه بین المللی 'خشت طلایی' را برای پروژه های شایسته تهران فراهم کنیم.



وی افزود: هیات داوران برای این جایزه 25 پروژه قابل تحسین را مدنظر قرار داده که از این تعداد 10 پروژه شایسته رقابت اصلی معرفی شده است و در ادامه نیز امروز سه پروژه برتر از میان این پروژه ها، شایسته تجلیل اعلام می شوند.



گیل آبادی با بیان اینکه تجلیل از این پروژه ها به واقع تجلیل از بزرگان شهرسازی کشور است، گفت: از این که در کشور متخصصانی داریم که به ارتقای زندگی مردم کمک می کنند، به خود افتخار می کنیم .



رییس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران با اشاره به اینکه جایزه بین المللی 'خشت طلایی ' در سه حوزه برگزار شده است، گفت: حوزه اول فضای سبز و توسعه زیرساخت های آن است، چرا که در دنیای امروز فضای سبز به واسطه تاثیرگذاری که در تنفس شهری دارد، مهم ارزیابی می شود.



وی حوزه دوم را زیرساخت های شهری ذکر کرد و افزود: برای زیستن بهتر، در تهران در این حوزه دارای رکوردهای بسیاری هستیم، به عنوان مثال در حوزه حمل و نقل و ترافیک امسال رکوردهای قابل تحسینی داشته ایم از جمله حفاری 400 متر تونل در یک هفته که در چندماه اخیر اتفاق افتاد، در دنیا بی نظیر است. و حوزه سوم نیز حوزه پروژه های فرهنگی واجتماعی است.



گیل آبادی همچنین گفت: خرسندیم که جایزه بین المللی 'خشت طلایی' در کنار 12 جایزه بین المللی مطرح در دنیا، قرار گرفته است.



گیل آبادی در پایان با اشاره به اینکه امروز دغدغه اصلی مدیریت شهری تهران بهبود شرایط زندگی شهروندان است، اظهارکرد: روز به روز اتفاقات بزرگی درپایتخت جمهوری اسلامی ایران در حال وقوع است و امروز تمامی توجهات دنیا به سمت ما جلب شده است .



طی توافق انجام شده میان نماینده مرکز اسکان بشر سازمان ملل متحد در ایران و مرکز ارتباطات بین المللی شهرداری تهران امروز اول نوامبر 2014 برابر با 10 آبان مراسم مشترکی با هدف بزرگداشت روز جهانی شهرها با حضور تعدادی از مسئولان و مقامات شهری، صاحبنظران به میزبانی شهرداری تهران در بوستان گفتگو برگزار شد.



تهرام/1393/7561/699

انتهای پیام /*


5087935
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمعیت هلال‌احمر از تصویب ماده واحده بودجه سال ۱۴۰۳ هلال‌احمر در مجمع عمومی جمعیت خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از گرفتار شدن ۳ خودرو در گل و لای اتوبان شهید خرازی خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهردار تهران گفت: در حال حاضر بالغ بر ۲۰۰۰ خودرو برقی آماده بوده و تخصیص ارز برای واردات خودرو‌ها با کمک بانک مرکزی صورت گرفته است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از امدادرسانی به ۲۳۰۰ نفر در ۲۰ استان متأثر از سیل و آب‌گرفتگی خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست مدیریت حج و زیارت استان تهران در حاشیه همایش آموزشی-توجیهی زائران حج استان تهران گفت: امسال ۱۵ هزار زائر از استان تهران به حج تمتع مشرف می‌شوند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ، از اعمال برخی محدودیت‌ها برای برگزاری مراسم سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از ایجاد محدودیت تردد در بزرگراه شهید خرازی خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مشاور معاون امور رفاهی و اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اعلام برنامه دولت برای چگونگی تداوم طرح کالابرگ الکترونیک تا هفته آینده خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جانشین پلیس راه کشور از ریزش سنگ در آزادراه تهران-شمال خبر داد و گفت: در حال حاضر این محور بازگشایی شده است؛ اما به خاطر مدیریت ترددها، جاده چالوس و آزادراه تهران-شمال به سمت تهران یک طرفه شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۱۵ اردیبهشت) پاک است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است