علمی فناوری 17:13 - 05 بهمن 1393
معاون فرهنگی واحد علوم و تحقیقات:
دانشفر گفت: رفتاری که از طریق شارلی ابدو به تمامی جهان مخابره شد رفتار مشکوکی است که به نظر می رسد توسط مدعیان آزادی اندیشه و بیان و گروه های پدید آورنده گروهک تروریستی داعش، اتفاق افتاده است.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات٬  دکتر کرم الله دانش فر٬ معاون فرهنگی و اجتماعی این واحد دانشگاهی، در گردهمایی بزرگ دانشگاهیان در محکوم نمودن اهانت به ساحت مقدس پیامبر اعظم (ص) در واحد علوم تحقیقات، گفت: هدف از برگزاری این گردهمایی اعتراض به رفتار خلاف شئونات فرهنگی٬ علمی٬ اخلاقی و انسانی قدرت های استکباری٬ دولت فرانسه٬ رژیم صهیونیستی٬ آمریکا و هواداران آن ها است. 


معاون فرهنگی و اجتماعی واحد علوم و تحقیقات گفت: جای بسی تعجب است که در کشوری که مدعی آزادی بیان است، به بزرگترین شخصیت فرهنگی جهان اهانت می شود. 


وی افزود: دانشمندان غربی با وجود اینکه شخصیت گرامی  پیامبر (ص)را نخستین شخصیت تاثیرگذار جهان می دانند، مشکلاتی از این دست را به وجود می آورند، از طریق داعش در پی خدشه دار کردن این شخصیت هستند و در عین حال به اعتراضات ۵/۱ میلیارد مسلمان توجه نمی کنند. 


دکتر دانشفرد با اشاره به  نامه مقام معظم رهبری به جوانان غربی اظهار داشت: در این نامه ایشان فرموده اند که فریب کمپین بیهوده را نخورید چرا که آنها میخواهند دروغ های علم راترویج کنند٬ خودتان در رفتار و سیره پیامبر (ص) تفحص کنید و بعد راه درست را انتخاب کنید. 


وی به دادگاه صحرایی آمریکا پیرامون جنایات ویتنام اشاره کرد و گفت: برتراندانسل٬ با تشکیل دادگاه صحرایی برای جنایات جنگی آمریکا در ویتنام  و دعوت از صاحبان دم ، مجروحین و خبرنگاران از عموم افراد خواسته بود در صورتی که ادعایی مبنی بر جنایات آمریکا دارد٬ مدارک خود را نشان دهد. 


معاون فرهنگی و اجتماعی واحد علوم و تحقیقات ادامه داد:  در آن دادگاه آمریکا محکوم شد ولی دولت فرانسه بدون محاکمه قصد اعدام قاضی این دادگاه را داشت. این عملکرد کشوری است که ادعای آزادی اندیشه و بیان دارد. 


دکتر دانشفرد در پایان خاطرنشان کرد: صلح در پناه آزادی اندیشه و بیان اتفاق میافتد. علی رغم اینکه  گروه های استکباری در طول تاریخ،  هر گاه توانستند نیش خود را به اسلام زده اند، مسلمانان همواره بیدار و متحد مانده اند. 


دکتر حشمت اله قنبری، عضو هیأت علمی این واحد دانشگاهی، در این گردهمایی با اشاره به شیوه های مختلف و رایج تهدید و جنگ مستقیم در اهانت به ادیان ،گفت: لازمه مواجهه با جنگ نرم، دارا بودن ابزار نرم و برخورد  حسابگرانه در برابر برنامه ریزی های دقیق و هدفمند دشمن است. 
وی ادامه داد: پدیده زشت و غیر اخلاقی اهانت به ساحت مبارک انبیای الهی، مقدسات و ادیان توحیدی و به طور ویژه ، جسارت به خاتم سفرای الهی ، حضرت محمد(ص) در اعصار و دوره های مختلف تاریخ رخ داده  است.  
وی از اشارات قرآن کریم در خصوص راز خصومت قوم یهود به عنوان محور حرکت های ضد توحیدی، ضد رسالت و نبوت ، یاد کرد و افزود: قرآن مجید خطاب به یهودیان می فرماید" هر پیامبری که حکمی در مقام تعدیل زیاده خواهی شما برخلاف میلتان آورد موجب گردن کشی شما شد و او را دروغ گو خواندید یا به قتل رساندید." 
دکتر قنبری، مبارزه با انبیای الهی را در راستای خط مبارزه با ذات اقدس توحید دانست و اظهار داشت: مریم مقدس(س) از شدت جریان تبلیغی منفی به حدی دچار رنج شد که آرزو می کرد کاش هرگز به دنیا نیامده بود.
 
عضو هیأت علمی واحد علوم و تحقیقات با بیان اینکه مریم مقدس(س) ، در زمان تولد حضرت مسیح (ع)، یک تاریخ را در سر انتخاب گذاشت ، افزود: در طول تاریخ از زمان حضرت مسیح (ع)، تاکنون، خط انحراف همواره وجود داشته و این اهانت ها متوجه همه انبیای الهی شده است.  


وی با تاکید بر اینکه هدف از اهانت هایی از این دست دشمنی با جمهوری اسلامی ایران یا تضعیف قلمرو اقتصادی تحت سلطه مسلمانان نیست، تصریح کرد: فتنه اصلی، گسترده ای فراتر از این موارد را در برمی گیرد. 


دکتر قنبری با اشاره به تحریم های اقتصادی و تحمیل هشت سال جنگ نابرابر علیه جمهوری اسلامی ایران، گفت:ایران اسلامی، با حفظ اقتدار و اثر بخشی در دفاع از ارزش ها و انسجام اهداف انقلابی، موجب شد هر روز وجه تابناکی از اسلام و انقلاب در دنیا تلاءلو یابد که پدید آمدن موج اسلامگرایی در غرب، از ستاوردهای این رویکرد بود. 


وی دین را در کلیه شئونات بشری اثر بخش و قدرت حرکت جامعه انسانی دانست و اظهار داشت: دین عامل موجب ایجاد و بهره مندی از دستگاه آموزش عالی مدرن، عمران، آبادانی، سازندگی، آرامش و امنیت در نهایت برابری است. 


دکتر قنبری ادامه داد:  براین اساس، پیروان خط فتنه، فساد، تهمت و افترا با پوشاندن لباس دین به تن مزدوران خود، در راه تخریب اسلام ، گام برمی دارند. 


وی با بیان اینکه علی رغم تلاش های صورت گرفته، همچنان میل به دین مبین اسلام در دنیای غرب وجود دارد، گفت:  دین هراسی در قالب انجام اقدامات ضدبشری نتیجه ای در برنخواهد داشت زیراکه قلب مردم خانه پیامبر (ص) است. 


عضو هیأت علمی واحد علوم و تحقیقات با اشاره به اینکه توهین به مقدسات مردم با تیغ قلم زهرآلود ، با مفهوم آزادی سازگاری ندارد ، تصریح کرد: کشته شدن یک سری کاریکاتوریست سوخته، به دست عوامل استکبار در داعش، به نام دین ، غیر انسانی و مغایر با تمدن و آزادی بیان است. 


وی ادامه داد: از نگاه اهل خرد و علم در جهان اسلام، این قبیل اقدامات نشان دهنده نقطه پایان عمر ابوبکر بغدادی ها، پدیدآورندگان و حامیان آن ها است.  


دکتر قنبری با تاکید بر حمایت خردمندان از یکدیگر و دوری از تفرقه در ادیان و مذاهب الهی ، اظهار داشت: جامعه علمی جهان اسلام، اقدامات گروهک تروریستی داعش، رفتار شارلی ابدو و هرگونه اهانت و گستاخی از این قسم را محکوم می کند.




انتهای پیام/

5698770
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: متولدین ۲ مهر ۹۶ تا ۲ مهر ۹۷ می‌توانند نسبت به ثبت نام در پایه اول خود اقدام کنند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است