استانی 12:55 - 18 خرداد 1399

چرخه توزیع محصولات غذایی و خوراکی نقص دارد

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا آهنی صبح یکشنبه در اولین جلسه کارگروه پیشگیری از قاچاق کالای خراسان‌جنوبی اظهار کرد: سال گذشته یکی از مسائل مهم در حوزه سلامت و بهداشت موضوع کیک‌های آلوده و وارد کردن قرص در آن بود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه این موضوع موجب نگرانی مردم شد، بیان‌کرد: بعد از بررسی‌های صورت گرفته، مشخص شد که این اتفاق به هیچ وجه در داخل کارخانه و در مرحله تولید صورت نگرفته است.

آهنی ادامه داد: در حوزه دارو از مرحله واردات تا تولید و توزیع و در دست بیمار قرار گرفتن محصول طی یک چرخه بسته و مشخص صورت می‌گیرد و از این جهت قاچاق دارو و یا رخ دادن مسائلی شبیه کیک‌های آلوده درباره دارو بسیار پایین است.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه در حوزه محصولات غذایی یک چرخه بسته و مشخص از تولید تا توزیع وجود ندارد، اظهار کرد: از این جهت وقتی با یک محصول غذایی آلوده مواجه می‌شویم نمی‌دانیم در کدامیک از مراحل توزیع آلوده شده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان‌کرد: همه این موارد نشان می‌دهد چرخه توزیع محصولات غذایی نقص دارد و برای حفظ سلامت عموم مردم و در راستای رفع این نقص و کامل شدن چرخه توزیع باید تلاش جدی‌تری صورت گیرد.


10563956
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است