اقتصادی 15:48 - 21 بهمن 1394
معاون وزیر راه و شهرسازی از موافقت این وزارتخانه با پیشنهاد بانک مسکن به بانک مرکزی برای افزایش مبلغ وام جعاله مسکن از ۱۰ به ۲۰ میلیون تومان خبر داد.

به گزارش جهان به نقل از مهر، حامد مظاهریان با بیان اینکه به دنبال اجرای اقدامات موثری در وزارت راه و شهرسازی هستیم تا محرک‌های جدید به بخش مسکن وارد کنیم، اظهار داشت: یکی از این محرک‌ها، تلاش برای افزایش میزان تسهیلات تعمیر مسکن یا همان وام جعاله مسکن است.



معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مکاتبات بانک مسکن با مقامات بانک مرکزی برای افزایش وام جعاله از ۱۰ به ۲۰ میلیون تومان، گفت: امیدواریم مقامات بانک مرکزی هم با این پیشنهاد بانک مسکن موافقت کند.



وی با بیان اینکه در پی افزایش وام خرید مسکن از ۳۵ به ۶۰ میلیون تومان شاهد استقبال از این تسهیلات در بازار مسکن و خرید «اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن» در فرابورس هستیم، افزود: همین استقبال از وام ۶۰ میلیون تومانی سبب شده است تا قیمت اوراق کمی افزایش یابد و مصرف‌کنندگان عملا همه وام ۱۰ میلیون تومانی جعاله را بابت خرید اوراق متقاضی شوند. به همین دلیل پیگیری‌های بانک مسکن برای افزایش وام جعاله از ۱۰ به ۲۰ میلیون تومان، قدرت خرید بیشتری به خریداران مسکن خواهد داد.



معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: از دیگر دلایل تلاش وزارت راه و شهرسازی برای موافقت بانک مرکزی با افزایش مبلغ وام جعاله مسکن از ۱۰ به ۲۰ میلیون تومان، بی‌اثر بودن مبلغ فعلی این وام برای کسانی است که خواهان تامین نقدینگی، صرفا برای تعمیرات واحد مسکونی خود هستند و نمی‌خواهند از آن برای افزایش نقدینگی خود در خرید مسکن استفاده کنند؛ حقیقتا با ۱۰ میلیون تومان امکان تعمیرات اساسی واحد مسکونی وجود ندارد.

7671789
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت توانیر گفت: مصرف کولر‌ها در ایران معادل مصرف برق یک کشور ۱۲۰ میلیون نفری است و بسیار بالاست.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: با اصلاح قیمت خرید و پرداخت مطالبات گندمکاران در اسرع وقت پیش‌بینی می‌شود که در تولید گندم صنف و صنعت و خبازی‌ها به خودکفایی کامل برسیم.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اتحادیه بارفروشان گفت: تا پایان اردیبهشت با عرضه انبوه میوه‌های نوبرانه، قیمت در بازار روند کاهشی به خود می‌گیرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» حائری گفت: با توجه به اقدامات و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و با همکاری مشترکان صنعت برق امسال خاموشی نخواهیم نداشت.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه های کشور گفت: ترافیک سنگین در تمامی محورهای شمالی گزارش شده و شاهد ممنوعیت تردد در محور چالوس هستیم.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» قانون تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها نهایی و ابلاغ شد، بر اساس این قانون شورای ملی تامین مالی به ریاست وزیر اقتصاد تشکیل می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مبادلات تجاری ایران و اتحادیه اروپا در دومین ماه سال میلادی با رشد ۳۰ درصدی مواجه شد و صادرات آلمان به ایران در این ماه ۴۶ درصد و واردات ایتالیا از ایران ۹۶ درصد رشد کرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» آخرین مهلت ثبت درخواست در دبیرخانه سازمان توسعه تجارت برای بررسی درخواست‌های ایفای تعهدات ارزی سال ۱۴۰۱ تا پایان دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: اصلاح روند وضعیت ترمز ۸ هزار واگن زمینه ساز کاهش سهم سوانح ریلی به هفته ای سه ونیم حادثه شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» منظور از پرداخت و تصویب ۱۰ هزار میلیارد تومان فوق‌العاده خاص به کادر درمان کشور خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است