اجتماعی 15:35 - 02 بهمن 1399

فعالیت‌های بنیاد شهید در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب است

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار یعقوب سلیمانی امروز در دومین روز از دومین همایش سراسری مدیران ارشد بنیاد شهید و امور ایثارگران، ایثار و شهادت را دو محور اساسی در فرهنگ اسلامی خواند و گفت: آنچه باعث بقای اسلام و نظام اسلامی است، فرهنگ ایثار و شهادت است.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر لزوم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت عنوان کرد: دشمن از بدو تولد انقلاب تمام تلاشش را برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی به کار برد، اما امروز که ۴۲ سال از پیروزی انقلاب گذشته است، در سایه همین فرهنگ ایثار و شهادت، قدرتمندتر و بااقتدارتر ادامه می‌دهیم.

سلیمانی با اشاره به شکست توطئه‌های مختلف دشمن در مسیر رشد انقلاب اسلامی گفت: دشمن جسم سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را گرفت، اما روح بزرگ او احیا شد و الان شاهدیم که اثرات و بازدارندگی سیدالشهدای محور مقاومت و همراهان و همرزمان ایشان و همه شهدای ما، فراتر، والاتر و اثرگذارتر از قبل است.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد با تأکید بر اینکه خدمت بی‌منت به شهدا وظیفه ما است، در بیان سیاست‌ها و رویکردها و برنامه‌های پیش روی معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران، گفت: نگاه ما در بخش فرهنگی بنیاد، انجام برنامه‌های کیفی و اثرگذار و با تأکید بر تحقق بیانیه گام دوم انقلاب است.

وی افزود: بنیاد مرکز ثقل و مرجع ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است، اما باور و رویکرد ما این است که این مرجعیت باید همراه تعامل با سایر دستگاه‌ها باشد. در این راه هم بدون توجه به نگاه و سلایق سیاسی و فقط عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری در برنامه‌های مختلف ملی، هم با نهادهای مختلف لشکری و کشوری مشارکت و همکاری داشته‌ایم و هم آمادگی مشارکت و هم‌افزایی در برنامه‌های آینده را خواهیم داشت.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران تهیه و تدوین سند ملی چشم‌انداز دفاع، مقاومت، ایثار و شهادت با مشارکت بنیاد و نیروهای مسلح را یکی از اقدامات فرهنگی مهم بنیاد در چندماهه اخیر خواند و اضافه کرد: بعد از گذشت ۴۲ سال از عمر انقلاب اسلامی، جای خالی یک سند فرهنگی و پیرو آن مهندسی فرهنگی احساس می‌شد که این سند در همین راستا تهیه و تدوین شده و ثقل و اساس آن هم فرهنگ دفاع، مقاومت، جهاد و شهادت است.

وی ضمن اشاره به ظرفیت‌های بالای بنیاد شهید و امور ایثارگران در بخش پژوهش‌ها، تشکل‌ها و همچنین در بخش انتشارات، اضافه کرد: برای اثرگذاری اقدامات بنیاد در بخش‌های مختلف، باید برنامه‌ها با پیوست فرهنگی همراه شود. در تولید سریال، مستند و تیزر اتفاقات خوبی افتاده و با تعاملاتی که با سازمان و صداوسیما داشتیم، شبکه‌ها هم همراه هستند؛ اما در موضوع فضای مجازی کمی خلأ و مسئله داریم و باید همت و تلاش مضاعفی داشته باشیم و خودمان را به‌روز نگه داریم.


10914611
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرتضوی گفت: امسال توجه جدی تری به مسئله مسکن کارگری با همکاری کارفرمایان خواهیم داشت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرکز اطلاع‌رسانی فراجا اعلام کرد که گزارش‌های خبری در خصوص شکایت فرمانده فراجا از دروازه‌بان باشگاه استقلال صحت ندارد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح از آموزش مهارتی بیش از ۱ میلیون و ۶۰۰ سرباز وظیفه طی ۶ سال اخیر خبرداد. 
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح از آموزش مهارتی بیش از ۱ میلیون و ۶۰۰ سرباز وظیفه طی ۶ سال اخیر خبرداد. 
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس راهور گفت: پس از گذشت حدود یک ماه از تصویب قانون افزایش جرایم راهنمایی رانندگی هنوز این قانون برای اجرا به پلیس راهور ابلاغ نشده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهردار منطقه ۱۵ از تملک و آزادسازی آخرین معارضین مسکونی در مسیر پروژه آزادراه شهید شوشتری خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» تکیه تاریخی سادات اخوی در محله امامزاده یحیی احیا و بازسازی می‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه گفت: مجموع اخذ رضایت در پرونده‌های دارای حکم قصاص نفس در سال گذشته، ۶۱۳ مورد بود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» با پایان یافتن تعطیلات نوروز و باز شدن مجدد مدارس، این روز‌ها مجموعه ارم سبز شاهد استقبال کم نظیر مدارس در قالب برگزاری اردو‌های دانش آموزی است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: دولت باید یارانه توسعه کمی و کیفی حمل و نقل عمومی را افزایش دهد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است