اجتماعی 15:03 - 07 خرداد 1401
هم‌اکنون 3202 زندانی جرایم غیرعمد در سطح زندان‌های کشور تحمل حبس می‌کنند که 108 نفر از این زندانیان را زنان شامل می‌شوند.

108 بانوی ایرانی به دلیل جرایم غیرعمد در حبس به سر می ‌برند

به گزارش خبرگزاری فارس، سید اسدالله جولایی رئیس هیات امناء ستاد دیه کشور حمایتی در تشریح آخرین وضعیت محکومان جراین غیرعمد گفت: در حال حاضر 3094 زندانی مرد و 108 زندانی خانم به دلیل ناتوانی در تأمین دیون خصوصی و محکومیت‌های ناشی از تادیه دیات حوادث کارگاهی یا سوانح رانندگی در بند زندان حضور دارند.

وی ادامه داد: زندانیان بدهکار دیه ناشی از حوادث کار با هفت محکوم دیه منجر به فوت و 10 محبوس دیه ناشی از ایراد جرح کمترین طیف بدهکارانِ تک‌قرار تحت حمایت ستاد دیه را به خود اختصاص داده‌اند و در مقابل محکومان مالی ناشی از صدور چک یا ضمانت به واسطه این اوراق تجاری با 2هزار و 361 زندانی شلوغ‌ترین دسته محکومان جرایم غیرعمد به شمار می‌روند.

فارس بیشترین زندانی غیرعمد را دارد

جولایی با مقایسه آمار استان‌های کشور در قبال میزبانی از زندانیان غیربزه‌کار اظهار کرد: استان فارس با 385 زندانی جرایم غیرعمد در صدر فهرست بیشترین زندانی غیرعمد قرار گرفته است و در ادامه کرمانشاه با 285 محکوم واجد شرایط و استان‌های خراسان‌رضوی و خوزستان هر کدام با نگهداری از 261 زندانی غیرعمد در ردیف‌های بعدی این جدول عددی قرار دارند.

آمار زندانیان غیرعمد سمنان و خراسان‌شمالی تک‌رقمی است

رئیس هیات امناء ستاد دیه کشور با تقدیر از همراهی برخی از قضات در خصوص قبولی دادخواست‌های اعسار یا تعدیل اقساط گفت: امروز در برخی از استان‌های کشور افزون بر تأکید حداکثری روی مقوله پیشگیری و آموزش عمومی در راستای مماناعت از ورود ناخواسته افراد به زندان‌ها برخی محاکم قضائی با درک کامل از آثار سوء مجازات حبس قدم بزرگی در راستای کاهش جمعیت زندانیان برداشته و قابل تامل ایت امروز به برکت همین اقدمات و نگاه حبس‌زدا در استان‌های سمنان، و خراسان‌شمالی کمتر از 10 زندانی جرایم غیرعمد حضور دارند.

انتهای پیام /


11576030
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرتضوی با بیان اینکه با جدیت پیگیر بحث امنیت شغلی کارگران هستیم، گفت: کار جوهره توسعه اقتصاد هر کشوری است و ما به کارگران ایران اسلامی افتخار می‌کنیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون حج مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر گفت: استطاعت ۹۸ درصد زائران حج تمتع امسال مشخص و کمیسیون‌های تخصصی پزشکی استانی و کشوری برای برخی زائران برگزار شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده انتظامی شهرستان ری از دستگیری یک قاچاقچی حرفه‌ای موادمخدر در جنوب تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سردار احمدرضا رادان گفت: پلیس در موضوع خودروهای توقیفی که در طرح نور دستور توقیف دارند اصراری به انتقال با جرثقیل ندارد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سردار احمدرضا رادان گفت: پلیس در موضوع خودروهای توقیفی که در طرح نور دستور توقیف دارند اصراری به انتقال با جرثقیل ندارد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت ساماندهی مشاغل و صنایع شهر تهران گفت: در حال حاضر پنج هزار دستفروش در بازار‌های محلی شناسایی و کد‌ ملی آنها و اطلاعاتشان ثبت شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا تمهیدات این یگان در مورد اعزام زائران به عمره را تشریح کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرکز رصد جمعیت کشور سازمان ثبت احوال اعلام کرد: در سال ۱۴۰۲ میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری به ترتیب ۳۲/۱ و ۲۷/۳ سال بوده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» طبق پژوهشی افراد در اواسط دهه ۶۰ سالگی معتقدند که پیری از ۷۵ سالگی شروع می‌شود، در حالی که افراد مسن‌تر فکر می‌کنند سن پیری دیرتر از این شروع می‌شوند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس اداره دانشجویی سازمان جوانان از برگزاری انتخابات کنگره سراسری اعضای شورای مرکزی جوانان هلال احمر خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است