فرهنگی‌هنری 20:13 - 08 بهمن 1393
مشهد - ایرنا - همزمان با شب هشتم ربیع الثانی جشن سالروز میلاد حضرت امام حسن عسکری(س) با حضور پرشور زائران و مجاوران بارگاه قدسی حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در مشهد برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در این مراسم هزاران زائر و مجاور بارگاه منور رضوی در حرم مطهر آن حضرت گرد هم آمدند تا این میلاد فرخنده را به پیشگاه امام همام تبریک و تهنیت عرض کنند.



تمام صحن و سرای بارگاه منور رضوی به مناسبت میلاد فرخنده فرزند آن حضرت آذین بندی شده و در زیر انبوه انوار رنگارنگ می درخشد و صدای مولودی خوانی، دعا و نیایش از اماکن متبرکه به گوش می رسد.



هزاران زائر و مجاور بارگاه حضرت امام رضا(ع) با تجمع در رواقها و صحنهای حرم قدسی به زیارت مشغول شده و خود را با ویژه برنامه های جشن شب میلاد امام حسن عسکری(ع) همراه ساختند.



آیین ویژه جشن شب میلاد یازدهمین امام شیعیان در رواق بزرگ امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی با تلاوت کلام الله مجید و قرائت زیارت جامعه کبیره آغاز شد و با سخنرانی و مدیحه سرایی و مولودی خوانی مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) ادامه یافت.



سخنران این مراسم با تبریک میلاد امام حسن عسکری(ع) در تبیین سیره آن حضرت گفت: نام مبارک این حضرت 'حسن بن علی' و کنیه اشان 'ابومحمد' است و 16 لقب برای ایشان ذکر شده است.



حجت الاسلام 'سیدابراهیم حسینی اراکی' افزود: از القاب ایشان می توان به عسکری، زکی و تقی اشاره کرد، ایشان در جذب عواطف و صید دلهای مشتاق بی نظیر بودند و فضائل و کمالات معنوی آن حضرت موجب شده بود که دوست و دشمن شیفته آن حضرت شده و از صمیم قلب به آن حضرت احترام بگذارند.



وی بیان کرد: حضرت امام حسن عسکری(ع) به دلیل شرایط خاص سیاسی آن زمان و حاکمیت دستگاه جور بر منطقه عرب نشین، در بین سایر ائمه اطهار(ع) کمترین ارتباط را با شیعیان داشتند اما به رغم ارتباط اندکشان با مردم رسالت خود را به بهترین نحو به انجام رساندند و خط مشی شیعیان را تعیین کردند.



او گفت: امام یازدهم شیعیان خود را با شرایط سخت اسارت وفق داده بودند و ضمن تحمل دشواریهای بسیار وظیفه هدایت مردم و زمینه سازی برای غیبت امام زمان(عج) را برعهده گرفتند.



این روحانی داشتن تقوای الهی در گفتار و کردار و باورها به معنای واقعی کلمه، تقویت دینداری و رساندن آن به مرز ورع را از توصیه های حضرت امام حسن عسکری(ع) به شیعیان برشمرد.



7489/660

انتهای پیام /*


5725412
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«خبرگزاری تسنیم» در حالیکه برخی کتابفروشان نسبت به پرداخت هزینه ارسال در نمایشگاه مجازی کتاب تهران انتقاد کرده اند، قائم مقام نمایشگاه می گوید: کتابفروشان تا سقف 30 میلیون تومان می توانند از هزینه ارسال رایگان بهره مند باشند.
فرهنگی‌هنری
«خبرگزاری تسنیم» حجت الاسلام قرائتی در تفسیر خود می نویسد عوامل انحرافِ از عدالت، یا بغض و کینه است، یا حبّ و دوستی. اگر انگیزه ی انسان، کینه های او شد، اخلاصی در کار نیست؛ اما اگر قیام برای خدا باشد، کینه ها در اجرای عدالت بی اثر می شود.
فرهنگی‌هنری
«خبرگزاری تسنیم» سلطنت طلبان اکنون با بحران هویت مواجهند. در شرایطی که مردم دنیا علیه سیاست های حکام خود در دفاع از رژیم منحوس اسرائیل و در دفاع از مردم مظلوم غزه قیام کرده اند، این سلطنت طلبان تمام قد از مواضع اسرائیل خونخوار دفاع می کنند.
فرهنگی‌هنری
«خبرگزاری تسنیم» «صحن زلال»، نماهنگی از عرض ارادت علی محمد مؤدب به ساحت مقدس شمس الشموس، حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) به مناسبت دهه کرامت منتشر شد.
فرهنگی‌هنری
«خبرگزاری تسنیم» کتاب «یک سده معماری تهران» اثر نگار منصوری با نگاهی به معماری اماکن عمومی شهر تهران در قرن گذشته توسط انتشارات مرکز مطالعات شهرداری تهران در نمایشگاه کتاب تهران رونمایی شد.
فرهنگی‌هنری
«خبرگزاری تسنیم» محمود سالای معاون هنری وزیر فرهنگ، معتقد است که کاظم نظری در بحرانی ترین لحظات کشور که برخی کمر بسته بودند تا جمهوری اسلامی ایران سرافکنده شود، کنار پرچم مقدس ایران ایستاده است.
فرهنگی‌هنری
«خبرگزاری تسنیم» اسماعیلی با بیان اینکه فردوسی و ایران پیش از اسلام را در دوگانه ای ساختگی در مقابل اسلام قرار می دادند، گفت: رهبران حکیم انقلاب دوگانه های ساختگی را حذف کردند.
فرهنگی‌هنری
«خبرگزاری تسنیم» سخنگوی دولت در بازدید از نمایشگاه کتاب در جمع خبرنگاران گفت: مقوله کتاب و کتابخوانی در دولت و نظام مقوله ای حکمرانی نیست، بلکه کاملا یک مقوله راهبردی است.
فرهنگی‌هنری
«خبرگزاری تسنیم» مدیرکل دفتر مسکن و تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران از آخرین جزئیات مربوط به واردات خودرو جانبازان و پیگیری های بنیاد شهید و امور ایثارگران خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«خبرگزاری تسنیم» پژوهشگر چینی و نویسنده کتاب تحقیق جنگ ایران و عراق گفت: شاید صورت من چینی باشد، اما روح من ایرانی است. فرهنگ ایران از نظر من، خود فرهنگ چینی است. ایران مرکز تمدن است و بسیاری مناطق دنیا از جمله چین، تحت تأثیر فرهنگ ایران بوده اند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است