بازار 23:41 - 17 بهمن 1397

در دبی  و تور دبی چه کارهایی را نباید انجام دهید؟

1. در انتخاب پوشش مناسب دقت داشته باشید

باید بخاطر داشت که دبی بخشی از یک کشور مسلمان است و هنجارهای فرهنگی خاص خود را دارد لذا افراد بومی این کشور به شکلی سنتی لباس می پوشند. زنان باید موهای سر خود را پوشانده و لباس های بلند بر تن کنند بطوریکه قسمت های کمی از بدن آنها پیدا باشد. در اماکن عمومی نظیر بازارها و مراکز خرید، خیابان ها و فست فودها مراجعه کنندگان باید محترمانه رفتار کنند و لباس مناسب به تن داشته باشند. هر چند در سال های اخیر با توسعه تجارت بین الملل دبی و افزایش تعداد گردشگران در تور دبی  از حساسیت های فرهنگی نسبت به پوشش کامل کم شده است اما تا حد امکان از پوشیدن لباس های بدن نما، کوتاه و برهنه خودداری کنند. بخاطر داشته باشید که در تمامی شهرهای کشور امارات برهنگی مطلقا ممنوع است و منجر به زندانی شدن و یا اخراج فرد از این کشور می شود.

2. در طول ماه رمضان خوردن و آشامیدن در اماکن عمومی ممنوع است .

مسلمانان هر سال یکبار مراسم رمضان را برگزار می کنند. در طی ماه رمضان به جز مراکز مشخصی که صرفا برای گردشگران تعبیه شده است؛ خوردن غذا و و یا بلند کردن صدای موسیقی در طی روز دراماکن عمومی ممنوع و از لحاظ قانونی جرم محسوب می شود. کسانی که روزه نیستند می توانند در حریم خانه ی خود یا در رستوران هایی دارای مجوز رسمی هستند وعده های غذایی خود را مصرف کنند.

با این وجود شب های ماه رمضان در دبی دارای شور و هیجان خاصی است و پذیرایی افطار در جای جای شهر دبی برگزار می شود. جالب است بدانید شرکت در مراسم افطاری عمومی که بعد از نماز مغرب برگزار می شود یکی از جالب ترین کارها برای گردشگران غیر مسلمان است.

مراسم افطاری در دبی و حضور گردشگران خارجی

3. مزاحم خانم ها نشوید

حریم خصوصی در فرهنگ مردم امارات جایگاه ویژه ای دارد. بنابراین باید دقت نمود که به راحتی نمی توان در خیابان با هر زنی سر صحبت را باز نمود یا از او عکس گرفت. با آزار جنسی زنان به شدت برخورد می شود بنابراین از انجام رفتارهای زننده و چیزی که باعث اهانت به زنان شود خودداری شود.

4. فحش دادن و استفاده از اشارات توهین آمیز با دست ممنوع است

در دبی هنگام معاشرت با مردم استفاده از الفاظ غیر مودبانه ممنوع است. همچنین استفاده از علائم توهین آمیز با استفاده از زبان بدن مشمول جریمه زندان و یا اخراج است. نوع مجازات بستگی به مقام شخص مورد صحبت شما دارد. شاید این موضوع در نظر اول بسیار ساده باشد اما بسیاری از گردشگران اروپایی و امریکایی را دچار مشکل می کند. بیشتر بخوانید: آشنایی با غذاهای ترکیه ای در آنتالیا

5. توهین به حکام امارات ممنوع است

به گزارش سفر باتو ، سیستم حکومتی کشور امارات عربی متحده مبتنی بر سیستم طایفه ای است و رهبران قبایل از چهره های مورد احترام اجتماع هستند. هرگونه نقد و انتقاد یا اظهار نظر توهین آمیز در مورد این کشور یا رهبران آن بر خلاف قانون این کشور است.

6. قوانین مربوط به چک و مبادلات پول در دبی

برگشت چک در این کشور غیر قانونی است و می تواند منجر به محکومیت های قضایی از نوع جرایم مالی شود. قبل از صدور هرگونه چک از محل آن در حساب خود اطمینان حاصل کنید. اگر شما صرفا از این کشور بازدید می کنید این نمی تواند برای شما مشکل آفرین باشد زیرا احتمال استفاده از دسته چک کمتر وجود دارد. این موضوع زمانی اهمیت پیدا می کند که شما به برای تجارت و یا خرید عمده به دبی سفر می کنید.

7.عکس گرفتن از ماشین تصادفی، ساختمان های حکومتی، تاسیسات نظامی و..

برای عکاسی در دبی و در تور لحظه آخری دبی ، لنر دوربین خود را تنها رو به جاذبه های توریستی و مکان های دیدنی دبی بگیرید و عکسی خلاف قوانین دبی نگیرید. با وجود مکان های دیدنی منحصر به فرد دبی، نیازی به عکاسی از ماشین تصادفی، تجهیزات و تاسیسیات حکومتی حتی هواپیمای دبی نیست. در طول سفر با تور دبی،  توریست ها باید مراقب مراقب آنچه که لنر دوربینشان شکار می کند باشند، نگذارید یک عکس ساده از سگ ساختمان حکومتی و یا تاسیسات نظامی سفر شما به دبی را خراب کند، در دبی سوژه های بسیار جذاب تری برای عکاسی در انتظار شما خواهد بود.  می توانید بهترین مکان های دیدنی دبی برای گرفتن عکس سلفی را در سوژه های عکاسی دبی پیدا کنید.

8.اختلال در جامعه دبی

ایجاد اختلال و آشوب در دبی نیز همانند دیگر کشور ها ممنوع است و با آن به شدت برخورد می شود. از چیز هایی که در جامعه دبی اختلال محسوب می شوند می توان به : مست کردن در اماکا عمومی، پلی کردن آهنک با صدای بلند در خیابان ها و رقصیدن در خیابان اشاره کرد. در طول سفر خود به دبی  به عنوان یک توریست به قوانین احترام بگذارید و موجب اختلال در سطح شهر نشوید.

9.به همراه داشتن دارو های بدون نسخه

به همراه آوردن دارو به دبی واقعا به همین سادگی نیست، پیش از آنکه داروی نصرفی خود را در ساک بگذارید باید تجویز دکتر خود را در کیف خود بگذارید. علاوه بر این، نسخه می بایست به زبان انگیلیسی باشد تا ماموران فرودگاه بتوانند از صحت آن مطلع گردند. توریستان تور دبی با به همراه داشتن دارو های ممنوعه به دبی می توانند دچار دردسر و مشکلات جدی شوند. بنابر این، اگر مجبور به مصرف داروی به خصوصی هستید، پیش از سفر به دبی توصیه می کنیم تا نسخه پزشک خود را به سفارت دبی در ایران نشان دهید و کسب تکلیف کنید تا در فرودگاه دبی مشکلی سفر شما را مختل نکند.

10.بی احترامی به مذهب و فرهنگ دبی

جای تعجبی نیست که به هنگام بازدید از یک کشور خارجی، بازدید کنندگان می بایست به مذهب و فرهنگ آن ناحیه احترام بگذارند. با این حال، مردم همچنان عادت دارند تا در زمانیکه حرف از سیاست و مذهب می شود اظهار نظر کنند، به شما توصیه می کنیم که در دبی این عادت بد را از خود دور کنید و از بحث های سیاسی و مذهبی به دور باشید. در طول سفر به تور دبی، اهالی دبی به شما احترام خواهند گذاشت و شما هم می بایست به افکار، مذهب و آیین اهالی دبی احترام بگذارید. به طور خلاصه، باید بدانید که شما در دبی مسافرید و می بایست شایسته رفتار کنید.

11.پوشیدن لباس های ناپسند در دبی

اگرچه قوانین  پوشش در دبی از امارات متفاوت است، اما دبی نیز قوانین به خصوص لباس خود را دارد. در طول سفر با تور دبی می بایست به نحوه پوشش خود دقت کنید، پیش از آنکه راهی بازدید از مکان دیدنی معروف دبی شوید، به نوع پوشش مناسب خود نیز فکر کنید. اگر به بازدید نقاط قدیمی و مذهبی دبی می روید، به عنوان احترام لباسی انتخاب کنید که شانه ها و زانو هایتان را بپوشاند و یقه بسته ای داشته باشد. پوشیدن لباس استخر و مایو در کنار ساحل مجاز است، اما هنگامی که می خواهید از مساجد دبی در تور دبی ارزان  دیدن کنید می بایست ساده تر و پوشیده تر لباس بپوشید. به هنگام گشت و گذار در مراکز خرید دبی نیز به شما توصیه می کنیم تا همانند اهالی دبی لباس بر تن کنید و  هم رنگ جامعه باشید.  و اما در میان بازدید از دیدنی های لوکس دبی تفریحات و دیدنی های رایگان دبی را فراموش نکنید, رایگان در دبی تفریح کنید و سفری فراموش نشدنی برای خود رقم بزنید.


10048509
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بازار

بازار
«پارسی نیوز» اظهارنامه مالیاتی یک نوع سند حسابداری است که توسط اشخاص حقوقی یا حقیقی در کشور ایران تهیه می‌شود و به سازمان امور مالیاتی ارائه می‌گردد. این اظهارنامه شامل اطلاعات مالیاتی و مالی افرادیست که براساس آن میزان مالیاتی که باید پرداخت کند، تعیین می‌شود...
بازار
«پارسی نیوز» داستان‌های کوتاه ترکی استانبولی: یادگیری از طریق داستان متوجه شدن از داستان‌های پیچیده در زبان ترکی استانبولی به عنوان یک چالش جذاب و مفید می‌تواند به غنای تجربه زبانی شما افزوده شود. زمانی که به داستان‌های پیچیده پرداخته و آن‌ها را درک م...
بازار
«پارسی نیوز» دغدغه بسیاری از افرادی که به دنبال تغییر دکوراسیون داخلی منزل یا محیط کاری خود هستند، انتخاب یک شرکت کار درست در حوزه دکوراسیون داخلی می‏باشد. برای انتخاب یک شرکت دکوراسیون داخلی ایده‏آل، بایستی به نکات مختلفی توجه داشت و از یک راهنمای گام به گام ...

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است