اقتصادی 18:08 - 01 آبان 1393

تهران / واحد مرکزی خبر / اقتصادی 1393/08/01

در نشست دوجانبه ایران و قطر، دو طرف بر ضرورت گسترش همکاریها و انجام سرمایه گذاری های مشترک با حضور بخش خصوصی تاکید کردند.

به گزارش شاتا ، وزیر صنعت ،‌معدن و تجارت در دیدار با وزیر اقتصاد و تجارت قطر با بیان این که ایران اولویت برقراری روابط را با همسایگان می داند گفت : با وحدت و صمیمیت بیشتر می توانیم جلوی حرکتهای تند را در منطقه بگیریم و در تحکیم روابط برادرانه گام برداریم.

وی با اشاره به روابط دیرینه تاریخی ،فرهنگی ،سیاسی و اقتصادی گفت: در زمینه های مختلف ظرفیتهای دو کشور بسیار فراوان است و باید تلاش شود تا این زمینه ها گسترش یاید.

نعمت زاده افزود: با وجود فشار تحریم ها روی کشور ما خوشبختانه همه بخشهای اقتصادی فعالند و مشغول کار و تولید اند.

وزیر صنعت ،معدن وتجارت در این دیدار بر پیگیری وعملی کردن هرچه سریعتر توافقنامه های تجاری وصنعتی گذشته بین دو کشور تاکید کرد.

نعمت زاده گفت: برقراری خط مستقیم کشتیرانی وخطوط هوایی، ایجاد مناطق آزاد تجاری، برگزاری نمایشگاههای تخصصی ، گسترش توریسم، ایجاد بانک و تسهیل در صدور روادید تجاری برای سرمایه گذاران بخش خصوصی هر دو کشور از جمله زمینه های همکاری تهران ودوحه است.

وی افزود: حداقل باید 2 بانک در دو کشور برای شروع و توسعه همکاریها مشخص شود ، چرا که به این ابزار بانکی جهت سرمایه گذاریهای مشترک نیاز داریم.

نعمت زاده گفت: بخش خصوصی توانمندی در جمهوری اسلامی ایران در تمامی بخش های صنعت همچون فولاد ، سیمان، مس ،پتروشیمی صنایع غذایی و صنعت خودرو فعالیت می کنند که می توانند با بخش خصوصی قطر همکاری کنند.

وزیر صنعت ،‌معدن و تجارت افزود: نمایشگاه اختصاصی فوریه در دوحه قطر، موجب آشنایی بیشتر تجار از توانمندی های یکدیگر می شود.

در ادامه این نشست وزیر اقتصاد و تجارت قطر با بیان این که حجم مبادلات تجاری در حد مطلوب نیست گفت: دیدارهای خوبی بین بخش خصوصی دو کشور انجام شد.

شیخ احمد بن جاسم بن محمد آل ثانی افزود: با حمایت دولتها و رفع موانع و فعال کردن بخش خصوصی می توان به بهبود روابط تجاری امیدوار بود.

در پایان این نشست با حضور وزاری دو کشور ، بین دوشرکت سنگ گابرو هرمزگان و شرکت قطری که در زمینه مواد اولیه ساختمانی فعالیت می کند ، قرارداد همکاری متقابل به امضاء رسید.


5023348
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» با توجه به سکونت ۱۰ میلیون نفر در محلات بافت‌های فرسوده دولت با اجرای طرح کلید به کلید و بسته‌های تشویقی و اجرای طرح نهضت ملی مسکن به کمک نوسازی بافت‌های فرسوده آمده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه های کشور گفت: در حال حاضر ترافیک سنگین در تمامی محورهای شمالی و محورهای منتهی به تهران را شاهد هستیم.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس بازار سرمایه گفت: صندوق‌های با درآمد ثابت در هفته کاری که گذشت هر روز شاهد ورود نقدینگی بودند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی گفت: از فردا ۱۶ اردیبهشت ماه از سمت غرب کشور شاهد ورود سامانه بارشی جدید به کشور هستیم.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» در هفته کاری که گذشت شاخص کل بورس با کاهش ۱.۷۲ درصدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۶۴ هزار واحدی ایستاد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی کمیسیون توسعه تجارت خانه صمت از صادرات خرمای ایرانی به ۸۲ کشور در سال ۱۴۰۲ خبر داد
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل مرکز ملی شماره گذاری کالا ایرانگفت: تجار ایران باید برای هر کالا ۱۰ روبل پرداخت کنند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس بازار سرمایه گفت: هر بار با نزدیک شدن به محدوده حمایتی شاخص و سهام شرکت‌های بزرگ‌تر، شاهد سفارش‌های حمایتی بازارساز و نوسانات مثبت هستیم.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت: تغییر در قانون پیش فروش مسکن، زمینه ساز انتقال و جذب سرمایه‌ گذاران مسکن می شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل راه وشهرسازی تهران گفت: ویلایی‌سازی در ایوانکی تهران از طریق مشارکت‌های مردمی توسعه پیدا می‌کند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است