فرهنگی‌هنری 19:42 - 11 اردیبهشت 1403
مراسم پاسداشت سعید امیرسلیمانی، بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون کشورمان همزمان با رونمایی از مستند «دیدار در سنگلج» به همت شبکه مستند در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.

سعید امیرسلیمانی بازیگر پیشکسوت تجلیل شد

آیین پاسداشت سعید امیرسلیمانی، هنرمند پیشکسوت کشورمان و رونمایی از مستند «دیدار در سنگلج» تولید جدید شبکه مستند برگزار شد.

این مستند به کارگردانی و تهیه کنندگی ابوالفضل توکلی تولید شده است و در فرهنگسرای ارسباران از این مستند رونمایی شد.

ایرج راد، بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون با تشکر و قدردانی از همسر سعید امیرسلیمانی عنوان کرد: همسر سعید امیرسلیمانی این بار عظیم را به دوش کشید تا او بتواند روی صحنه تئاتر و جلوی دوربین تلویزیون برود. او کار‌های ارزنده و اثرگذاری از خودش باقی گذاشته تا بتواند خدمت گذاری در زمینه فرهنگ و هنر این سرزمین باشد.

ایرج راد با نقل خاطره‌ای از هم بازی شدن با امیرسلیمانی گفت: اولین که باری بر روی صحنه رفتم و از نزدیک با ایشان آشنا شدم به سال‌های ۱۳۵۴ یا ۱۳۵۵ برمی‌گردد که اولین اجرا و نمایشی بود به نام «حادثه در ویشی» نوشته آرتور میلر که در سالن انجمن ایران و آمریکا بر روی صحنه رفت. به خاطر دارم با سعید امیرسلیمانی حتی در زمان جنگ در طبقه سوم اداره تئاتر لباس تمرین پوشیده بودیم و ایشان به خاطر عشق و علاقه‌ای که به تئاتر داشتند هر روز در آنجا حاضر بودند و تمرین می‌کردند.

در این مراسم سپند امیرسلیمانی، گوهر خیراندیش، مسعود فروتن، رضا بنفشه خواه و احمد درویشعلی پور از این هنرمند پیشکسوت تقدیر و تشکر کردند.

در ادامه ابوالفضل توکلی، تهیه کننده و کارگردان «دیدار در سنگلج» از روند آشنایی با سعید امیرسلیمانی و چگونگی تهیه این مستند گفت: در اولین تماسی که با استاد امیرسلیمانی داشتم ایشان با خون گرمی بسیاری که دارند از صحبت‌های من به خوبی استقبال کردند و این باعث شد من انرژی بالایی را برای تهیه این مستند داشته باشم.

توکلی از همسر سعید امیرسلیمانی، سپند و کمند، فرزندان این هنرمند و ایرج راد تشکر کرد و گفت: ایشان با وجود کسالتی که داشتند لطف کردند بنده را در تکمیل این مستند همراهی کردند.

در پایان این مراسم با اهدای تندیس شبکه مستند و لوح تقدیر از بیش از نیم قرن فعالیت هنری سعید امیرسلیمانی قدردانی و از مستند «دیدار در سنگلج» رونمایی شد.

«دیدار در سنگلج» تولید جدید شبکه مستند به تهیه کنندگی و کارگردانی ابوالفضل توکلی روایتی از سال‌ها فعالیت هنری و اجرای تئاتر در سنگلج است.

منبع: ایسنا


12052136
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«خبرگزاری تسنیم» در پی شهادت رئیس جمهور محبوب و مردمی و هیات همراه ایشان، هنرمندان با صدور اطلاعیه ای با مردم ایران همدردی کردند.
فرهنگی‌هنری
«خبرگزاری تسنیم» سردبیر مجله «سفینه تبریز» تصویری کمتر دیده شده از شهید آیت الله آل هاشم در کنار استاد شهریار منتشر کرد که مربوط به سال 1363 است.
فرهنگی‌هنری
«خبرگزاری تسنیم» مدیران و گویندگان شناخته شده رادیو از روزی گفتند که شهید رئیسی به مناسبت روز خبرنگار به صدا و سیما آمد و از بخش های مختلف رادیو هم بازدید کرد.
فرهنگی‌هنری
«خبرگزاری تسنیم» برج نگاره ای به مناسبت شهادت رییس جمهور محترم و هیات همراهشان شامگاه 31 اردیبهشت ماه بر نمای برج آزادی اجرا شد.
فرهنگی‌هنری
«خبرگزاری تسنیم» طرح جدید دیوارنگاره میدان انقلاب با تصویری از سید شهیدان خدمت، سید ابراهیم رئیسی رونمایی شد.
فرهنگی‌هنری
«خبرگزاری تسنیم» حضور با شکوه مردم در مراسم تشییع و اقامه نماز رهبر معظم انقلاب بر پیکر رئیس جمهور شهید ایران و همراهان گرامی ایشان به صورت زنده از شبکه های تلویزیون پخش خواهد شد.
فرهنگی‌هنری
«خبرگزاری تسنیم» برگزیدگان هفتمین دوره مسابقات قرآن تقلیدی "بلاغ المبین" با حضور احمد ابوالقاسمی، قاری پیشکسوت بین المللی، تجلیل شدند.
فرهنگی‌هنری
«خبرگزاری تسنیم» ویدیویی از سخنان سید شهیدان خدمت، آیت الله ابراهیم رئیسی رحمه الله علیه، در رویدادهای تالار وحدت.
فرهنگی‌هنری
«خبرگزاری تسنیم» رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ از تعطیلی 7 روزه تمامی فعالیت های فرهنگی و هنری سراسر کشور خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«خبرگزاری تسنیم» رئیس سازمان سینمایی کشور و مدیران سینمایی در پیامی شهادت رئیس جمهور و هیئت همراه را به ملت شریف ایران و خانواده های داغدارشان تسلیت گفتند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است