اقتصادی 17:58 - 09 بهمن 1393
با اعلام کاهش سرمایه‌گذاری نفتی به میزان 15 میلیارد دلار از سوی شرکت بزرگ نفتی «شل»، قیمت نفت در بازارهای جهانی افزایش یافت و به 49 دلار در هر بشکه رسید.

قیمت نفت افزایش یافت/ شل سرمایه‌گذاری نفتی را 15 میلیارد دلار کاهش می‌دهد

به اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس، امروز قیمت نفت برنت در بازارهای جهانی 52 سنت افزایش یافت و به قیمت 48 دلار و 99 سنت معامله شد. قیمت وست‌تگزاس آمریکا هم رشد 20 سنتی را تجربه کرد و به قیمت 44 دلار و 65 سنت به فروش رسید.

به گزارش رویترز دلیل بالا رفتن قیمت نفت، اعلام شرکت نفتی شل برای کاهش سرمایه‌گذاری نفتی است.

شرکت شل اعلام کرده است که طی 3 سال آینده میزان سرمایه‌گذاری نفتی خود را 15 میلیارد دلار کاهش می‌دهد این کاهش به دلیل پایین آمدن قیمت نفت در بازارهای جهانی انجام می‌شود.

بر اساس این گزارش، افت قیمت نفت که از اواسط ژوئن سال گذشته آغاز شده است تاکنون نسبت به آن زمان که قیمت بیش از 110 دلار در هر بشکه بود، 55 درصد کاهش یافته است. در هفته‌های گذشته خبرهایی مبنی بر تعطیلی برخی شرکت‌های نفتی در آمریکا بود که دلیل این توقف را افت قیمت نفت و به صرفه نبودن فراوری و تولید اعلام کرده بودند.

به نظر می‌رسد ادامه کاهش نفت عاملی برای پایین آمدن سرمایه‌گذاری در این بخش تبدیل شده است که به باور برخی تحلیلگران در آینده می‌تواند افزایش قیمت نفت را سبب شود.


5730915
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» معاون وزیر کار خبر داد: به زودی فهرست بیکاران در مقطع دکتری به صورت محرمانه در اختیار استانداری ها قرار خواهد گرفت و استان ها با تقسیم بیکاران بین دستگاه ها، متناسب باشرایطی که دارند اقدام خواهند کرد.
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» سرپرست اداره کل کار استان تهران گفت: در سال 1402 بر اساس اطلاعات ثبت شده در سامانه رصد 162 هزار و 872 نفر مشغول بکار شدند که حاکی از تحقق بیش از 108 درصدی تعهد ابلاغ شده به استان تهران بوده است.
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» رئیس مجمع نمایندگان کارگران استان تهران با اشاره به اینکه مهمترین مطالبات کارگران امنیت شغلی و معیشت است گفت:در قرارداد های موقت انواع و اقسام سوء استفاده ها از کارگر صورت می گیرد که امیدواریم با اصلاح قانون کار این موضوع حل شود.
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» مدیرعامل شرکت توانیر گفت: خط اصلاح جریان مالی صنعت برق را تا تحقق اهداف تعیین شده، با جدیت پیگیری می کنیم.
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» رئیس سازمان امور مالیاتی با اعلام اینکه سال گذشته مالیات 90 درصد صنوف ومشاغل، از صفر تا 20 میلیون تومان بوده است، گفت: پارسال میانگین مالیات ستانی از اصناف و بازاریان فقط هفت میلیون تومان بوده است.
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» با وجود آنکه 9 استان با افت بیش از 10درصدی بارش ها نسبت به شرایط نرمال مواجه اند، متوسط بارش های امسال پس از گذشت 232 روز از سال آبی، به شرایط نرمال رسید.
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» علیرغم اینکه صاحبان صنوف و مشاغل در پایین ترین سطح حداقل 10 برابر کارمندان و کارگران حداقل بگیر در سال درآمد دارند، ولی نگاهی به جدول مالیات پرداختی صنوف و مقایسه آن با کارمندان عذاب آور است
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 26 سنت معادل 0.31 درصد افزایش به 83 دلار و 53 سنت رسید.
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» قیمت هر اونس طلا امروز با 0.05 درصد افزایش به 2377 دلار و 96 سنت رسید.
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» معاون پیشین وزیر اقتصاد ، با اشاره به روایت مراجع بین المللی از وضعیت اقتصاد ایران در دهه 90 گفت: بانک جهانی دهه 90 اقتصاد ایران را به دهه از دست رفته تعبیر می کند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است