استانی 13:15 - 01 اردیبهشت 1393
اردبیل - ایرنا- سفیر جمهوری آذربایجان در تهران گفت: ایران و آذربایجان اشتراکات ریشه دار تاریخی دارند و اکنون فضای جدیدی در گسترش مناسبات بین دو کشور ایجاد شده است.

به گزارش ایرنا ، جوانشیر آخونداف روز دوشنبه در دیدار با استاندار اردبیل با اشاره به سفر اخیر الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان به ایران و امضای 4 سند مهم در حوزه اقتصادی افزود: زمینه ها برای سرمایه گذاری و همکاری اقتصادی بین دو کشور مهیاست.



وی با بیان اینکه استان اردبیل دارای ظرفیت های مطلوب برای سرمایه گذاری در بخش های صنعت و معدن و گردشگری است گفت: سرمایه گذاران آذری را برای حضور در این استان ترغیب خواهیم کرد.



آخونداف بر ضرورت اتصال خطوط راه آهن دو کشور تاکید کرد و افزود: تسریع در اجرای راه آهن اردبیل و اتصال آن به خطوط راه آهن جمهوری آذربایجان زمینه را برای توسعه و گسترش هر چه بیشتر روابط اقتصادی بین دو کشور فراهم می کند.



او از استاندار اردبیل خواست که فهرست طرح های قابل سرمایه گذاری استان را در اختیار سرمایه گذاران آذری قرار دهد تا زمینه برای سرمایه گذاران آن ها فراهم شود.



وی افزود: با توجه به نیاز جمهوری آذربایجان به سیمان ، سرمایه گذاران بخش خصوصی این کشور برای مشارکت در طرح کارخانه سیمان خلخال آماده سرمایه گذاری هستند.



مجید خدابخش استاندار اردبیل نیز در این دیدار به اشتراکات فرهنگی دو ملت اشاره کرده و گفت: سفر اخیر رییس جمهوری آذربایجان و دیدار ایشان با مقام معظم رهبری و دکتر روحانی زمینه های نزدیکی بیش از پیش دو ملت و دو کشور را فراهم می سازد.



وی گفت: اغلب شهرستان های استان اردبیل برای سرمایه گذاران آذربایجانی در عرصه های گردشگری و اقتصادی دارای ظرفیت مناسبی بوده و دولت ایران از سرمایه گذاران خارجی و بخش خصوصی در این عرصه ها استقبال می کند.



وی اضافه کرد: این سرمایه گذاری ها باعث گسترش روابط اقتصادی بین دو کشور به ویژه استان اردبیل با جمهوری آذربایجان شده و رونق اقتصادی دو طرف را فراهم می آورد.



وی در خصوص راه آهن اردبیل – میانه نیز گفت: به زودی یک میلیارد دلار از محل فاینانس چینی به این طرح اختصاص پیدا کرده و تا دو هفته دیگر پیمانکار چینی نیز معرفی شده و کارها سریع تر پیش خواهد رفت.



خدابخش از سرمایه گذاران آذری دعوت کرد به استان اردبیل سفر کنند و از نزدیک با قابلیت ها و طرح های استان بازدید کنند.



استاندار اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود گفت: روزانه سه هزار تبعه آذری از مرز بیله سوار وارد استان اردبیل می شوند و این نشانگر روابط صمیمانه بین اتباع دو کشور است.



الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان روز چهارشنبه بیستم فروردین 93 به دعوت دکتر حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران به تهران آمده بود.



مشاور استاندار و مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل نیز در دیدار با سفیر آذربایجان از گسترش همکاری های فرهنگی و اقتصادی این استان و جمهوری آذربایجان در امور بانوان خبر داد.



ماریا موسوی به ایرنا گفت: در دیدار با سفیر جمهوری آذربایجان در ایران درباره نشست با وزیر امور زنان و خانواده این کشور برای تبادل نظر و برنامه ریزی نشست با مدیران سازمان های مردم نهاد حوزه زنان آذربایجان و برگزاری نمایشگاه مشترک دستاوردهای زنان استان اردبیل و جمهوری آذربایجان تصمیماتی اتخاذ شد.



وی به اشترکات دو کشور در زمینه های مذهبی، فرهنگی و تاریخی اشاره کرد و این اشترکات را بستری برای گسترش روابط و تعاملات در حوزه زنان و خانواده دانست.



موسوی بر بهره گیری از ظرفیت سازمان های مردم نهاد فعال در زمینه زنان و خانواده برای تبادل تجربیات کاری استان و این کشور همسایه تاکید کرد.



وی همچنین اهمیت بحث کارآفرینی زنان درخصوص کمک به اقتصاد و تولید کشور را یادآور شد و برگزاری نشست مشترک با زنان کارآفرین جمهوری آذربایجان را در این ارتباط کارساز دانست.



1234/593/245

انتهای پیام /*


3538664
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است