اجتماعی 10:59 - 31 شهریور 1393
جلسه محاکمه عامل شهادت علی خلیلی طلبه ناهی از منکر، از دقایقی پیش در شعبه ۱۱۳ دادگاه کیفری استان تهران آغاز شد.

صراط: اولین جلسه رسیدگی به این پرونده روز ۱۲ خرداد امسال برگزار شد که قاضی اصغرزاده رئیس این شعبه برای انجام برخی استعلام‌های جدید از پزشکی قانونی، رسیدگی به پرونده را به زمان دیگری موکول کرد.



صفری وکیل خانواده شهید خلیلی با اشاره به جلسه محاکمه ضارب شهید خلیلی در ساعت ۱۰ صبح امروز (دوشنبه) اظهار داشت: این جلسه که دومین جلسه محاکمه ضارب شهید خلیلی پس از شهادت ایشان است دوشنبه ساعت ۱۰ صبح به‌صورت علنی در شعبه ۱۱۳ دادگاه کیفری استان تهران برگزار می‌شود.



وی در خصوص روند پیگیری قضایی این پرونده گفت: در جلسه اولیه این پرونده وکلای متهم نسبت به گزارش پزشکی قانونی در خصوص علت تامه مرگ شهید خلیلی شبهاتی را وارد کردند و مدعی بودند که شهادت وی بر اثر سفر عتبات عالیات و بر اساس آلودگی ناشی از این سفر اتفاق افتاده و به گزارش پزشکی قانونی معترض بودند ولی بر اساس کمیسیون پزشکی قانونی و نظر اعضای این کمیسیون مشخص شد که شهید خلیلی بر اثر ضربه متهم به شهادت رسیده است.



دکتر صفری در ادامه در پاسخ به این سؤال که روند نهایی این پرونده به چه حکمی منجر خواهد شد، گفت: در مجموع دادگاه درباره این موضوع تصمیم‌گیری می‌کند و جامعه مذهبی و عموم مردم از دادگاه صالحه این انتظار را دارند که با قصاص متهم ضارب شهید خلیلی درس عبرتی برای جامعه به وجود آید.



وی ادامه داد: خواسته عمومی آن است که این پرونده هرچه سریع‌تر رسیدگی و حکم قصاص برای این متهم جاری شود و خانواده نیز بر قصاص وی مصرّ هستند چرا که به نظر می‌رسد ضارب شهید خلیلی در خصوص اتهام خود جری بوده و با حمله به خانواده وی در صدد دفاع از خود است و به هیچ وجه از کرده خود پشیمان نیست.



شهید علی خلیلی ۲ سال پیش در جریان امر به معروف و نهی از منکر توسط متهم این پرونده مورد هجوم قرار گرفت و با ضربه چاقویی که به گردن وی وارد شد حنجره و مری این شهید آسیب دید که منجر به عمل پیوند حنجره و مری شد و در اوایل فروردین امسال پس از تحمل ۲ سال درد و رنج به شهادت رسید.



همچنین ضارب شهید خلیلی پس از شهادت وی متواری و در شانزدهم فروردین‌ توسط نیروهای انتظامی دستگیر شد.

4769309
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» گواهینامه رانندگی تابع فرآیند‌های قانونی است و اگر کسی با گواهینامه جعلی تصادف کند و منجر به فوت فردی شود به دلیل جعلی بودن گواهینامه رانندگی قتل عمد محسوب می‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دادستان عمومی و انقلاب تهران در تداوم برنامه‌های نظارت میدانی بر عملکرد دادسرا‌ها و به منظور پایش نحوه خدمت رسانی به مردم، به صورت سرزده از دادسرای ناحیه ۳۸ تهران بازدید کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا گفت: در این مدت توقیف خودرو‌های شوتی نیز ۴۸ درصد افزایش داشته است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» متخصصان در جریان مطالعه‌ای تحقیقاتی در یکی از دانشگاه‌های کانادا مشاهده کرده‌اند که فشار روانی بر زنان جوانی که به صورت مداوم در حال مقایسه ظاهر خود با دیگران هستند، بسیار بالاست.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری عامل ربودن دختر نوجوان خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری عامل ربودن دختر نوجوان خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل مدیریت بحران استان تهران از صدور هشدار زرد هواشناسی برای چهار روز آینده در این استان خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» نشست‌ تخصصی معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران با شهرداران مناطق ۲۲ گانه و معاونت‌های تخصصی برگزارشد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» پسر جوانی که در اقدامی هولناک دایی و خاله‌اش را به‌خاطر ارثیه با ضربات سنگ به قتل رسانده بود، بازداشت شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده یگان‌های ویژه گفت: انس عمیق با قرآن کریم زمینه ساز کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است