استانی 20:38 - 04 دی 1393
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین وقف را راهکاری گره‌گشا برای توانمندسازی نظام اجتماعی در شرایط تحریم معرفی کرد و گفت: وقف سیاسی و اقتصادی از نیازهای مهم امروز جامعه است.

وقف راهکاری برای توانمندسازی نظام اجتماعی در شرایط تحریم است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام مصطفی نوروزی عصر امروز در همایش یاران وقف که در سالن اجتماعات شهدای مجتمع شهید آقایی فرماندهی انتظامی استان قزوین برگزار شد، ضمن تبریک حلول ماه ربیع‌الاول اظهار کرد: تنها میراث ماندگار انسان پس از مرگ پرونده اعمال صالحی است که در دنیا برای کسب آن تلاش می‌کند.

وی افزود: بنابر آموزه‌های دینی آثار اخروی سه چیز پس از مرگ انسان همچنان باقی است؛ اول فرزند صالح، دوم علمی که دیگران از برکت آن منتفع شوند و سوم نیز صدقه جاریه‌ای است که از آن با عنوان وقف نام برده می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین عنوان کرد: پیدایش فرهنگ وقف به پیش از اسلام برمی‌گردد اما توسعه آن در زمان رسالت بر حق پیغمبر اسلام(ص) و امامت ائمه اطهار(ع) انجام شده است.

این مسئول ادامه داد: بر اساس مبانی فقهی، وقف یعنی اصلی که باقی بماند، از درآمد آن نیازهای ابعاد مختلف جامعه رفع شود و این مهم منحصر به عرصه خاصی نمی‌شود بلکه گستره وسیعی را داراست.

وی وقف را راهکاری گره‌گشا برای توانمندسازی نظام اجتماعی در شرایط تحریم معرفی و خاطرنشان کرد: وقف سیاسی و اقتصادی از نیازهای مهم امروز جامعه است.

نوروزی گفت: انتشار اوراق مشارکت وقف در استان قزوین از جمله کارهایی است که در سال جاری انجام داده‌ایم، از این طریق مردمی که از توانایی وقف انفرادی محروم هستند در انجام این سنت حسنه به صورت دسته‌جمعی ترغیب می‌کنیم و در حال حاضر نیز اوراق مشارکت وقفی در شعب بانک ملت این خطه موجود است.

وی به ارائه گزارشی کوتاه از اقدامات اقتصادی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین پرداخت و بیان کرد: پروژه مسکونی 160 واحدی در بیدستان، احداث درمانگاه خیریه، ساخت نخستین بیمارستان همودیالیز وقفی در الوند و همچنین احیای باغ پسته در بویین‌زهرا با کاشت 200 اصله درخت از جمله فعالیت‌های اقتصادی این مجموعه در سال جاری محسوب می‌شود که از محل درآمد موقوفات حاصل شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین همچنین برگزاری سوگواره یاس نبوی و بصیرت عاشورایی، طرح نشاط معنوی و همچنین تربیت حافظان قرآن کریم را از جمله اقدامات مجموعه خود از ابتدای سال جاری تاکنون عنوان کرد.


5484138
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست دانشکده علوم پزشکی چابهار گفت: بارندگی‌ها و آب حاصل از باران شرایط را برای زیست پشه‌های آنوفل و بیماری مالاریا در بلوچستان فراهم کرده بنابراین سیل زدگان در معرض خطر بیماری مالاریا هستند.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» ۵۶ هشدار سطح زرد، ۱۸ هشدار نارنجی و پنج هشدار قرمز هواشناسی از سال گذشته تاکنون در لرستان صادر و بارندگی های به نسبت مطلوبی ثبت شد اما بنابر اعلام نظر کارشناسان و آمار و ارقام، این بارش های پرتکرار تاکنون حریف خطر خشکسالی نشده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است