فرهنگی‌هنری 14:12 - 30 مهر 1393
چند خبر از هنرهای تجسمی
برپایی نمایشگاه طبیعت پاییزی در گالری شکوه، برپایی کارگاه طراحی پوستر عاشورایی در فرهنگسرای مترو و برپایی نمایشگاه «پرسه» در فرهنگسرای نیاوران از جمله اخبار هنرهای تجسمی امروز چهارشنبه 30 مهرماه است.

کارگاه طراحی پوستر عاشورایی برپا می‌شود/ افتتاح دو نمایشگاه نقاشی وعکس
به گزارش خبرگزاری مهر، نمایشگاه نقاشی های آبرنگ مهدی رضاییان عصر جمعه دوم آبان ماه 93 در گالری شکوه برپا می شود. 
 
رضاییان در این نمایشگاه 33 اثر آبرنگ با ابعاد مختلف به تماشا  می گذارد، او در این آثار بافت روستای ماسوله، مناظر اطراف آن و طبیعت روستاهای اطراف شهر مشهد را بر روی کاغذ آبرنگ نقاشی کرده است.
 
وی برای به تصویر کشیدن مناظر مختلف، در دل طبیعت رفته  و ابتدا آن را با ابعاد کوچک کار کرده و سپس بر روی کاغذ هایی با ابعاد بزرگ انتقال داده است.
 
آثار رضاییان تلفیقی از سبک رئال و امپرسیونیسم است. او در بعضی آثار به صورت دقیق کار کرده و در بعضی دیگر مناظر مورد نظرش را آزادانه در تابلوهایش انعکاس داده است ، هنرمند در این آثار که بیشتر طبیعت  پاییزی است  از تکنیک خیس در خیس بهره گرفته، به این صورت که هیچ برشی در کار وجود ندارد و آنها را به صورت آنی کار کرده است. 
 
مهدی رضاییان متولد 1336 است. او 42 سال است که به صورت حرفه ای نقاشی می کند و تا کنون در نمایشگاه های انفرادی و گروهی متعددی در ایران و آمریکا شرکت داشته است. 
 
این نمایشگاه تا 6 آبان ماه در گالری شکوه واقع در بلوار اندرزگو، خیابان شهید سلیمی، کوچه امیر نوری ، پلاک  19 دایر خواهد بود و علاقه مندان می توانند همه روزه ( به غیر از تعطیلات رسمی و پنجشنبه ها) از ساعت  4  تا 8  عصر از این آثار دیدن کنند.
                                                                       
کارگاه طراحی پوستر عاشورایی در ایستگاه مترو
 
فرهنگسرای مترو با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره برداری مترو به مناسبت فرا رسیدن دهه محرم «کارگاه طراحی پوستر عاشورایی» را با موضوعات امر به معروف و نهی از منکر و بصیرت برگزار می کند.
 
این کارگاه به منظور بهره‌مندی از خلاقیت و ایده‌های جدید و نیز مشارکت هنرمندان فعال عرصه گرافیک در فرهنگ سازی و معرفی فرهنگ عاشورایی برگزار خواهد شد. 
 
در این کارگاه در خصوص قالب پوستر، تصویر در پوستر، تایپوگرافی و ایده پردازی بحث و تبادل نظر خواهد شد و شرکت کنندگان با توجه به سرفصل‌های مدنظر به طراحی پوستر زیر نظر  بشیری مدرس کارگاه می پردازند و از آثار خلق شده در این کارگاه، نمایشگاهی در ایام محرم درایستگاه های مترو برپا خواهد شد.
 
کلیه طراحان گرافیک، دانشجویان و علاقمندان به هنر طراحی پوستر می توانند در این کارگاه یک روزه که از ساعت 11 تا 18 روز پنجشنبه 1 آبان ماه در نگارخانه شهدا واقع در استگاه متروی شهدا برگزار می شود، شرکت کنند.
 
افتتاح نمایشگاه «پرسه » در فرهنگسرای نیاوران
 
نمایشگاه  عکس های  نازنین ازدیاری با عنوان «پرسه» عصر جمعه 2 آبان ماه در «گالری شماره دو» فرهنگسرای نیاوران گشایش می یابد.
 
نازنین ازدیاری در خلق این آثار سعی در به تصویر کشیدن  جزئیات و موقعیت هایی داشته   که کمتر به چشم می آیند و مخاطب را به تفکر وا می دارد. وی که علاقه مند به عکاسی از سوژه های اجتماعی  است، نزدیک بودن فضای عکس ها به مجموعه نیاوران را دلیل انتخاب این فرهنگسرا عنوان کرده است.
 
ازدیاری  در این نمایشگاه 27 اثر را در ابعاد 30 در 45 به تماشای عموم می گذارد. این عکاس متولد سال 1350 در تهران است و  یادگیری  هنر عکاسی را از اوایل دهه 80 در فرانسه و کانادا شروع کرده است و اولین نمایشگاه انفرادی خود را در پاریس در سال 1385 برگزار کرد. وی  بعد از آن چندین نمایشگاه انفرادی را در این کشور برگزار کرد و حالا نخستین نمایشگاه انفرادی خودش در ایران را برگزار می کند.
 
نمایشگاه  عکس نازنین ازدیاری  تا تاریخ 9 آبان  ماه در فرهنگسرای نیاوران دایر است و علاقه مندان می توانند همه روزه از ساعت 10 تا 19 از این آثار در گالری شماره دو فرهنگسرا واقع در انتهای خیابان پاسداران، رو به روی پارک نیاوران، فرهنگسرای نیاوران دیدن کنند.
 
معماری برج آزادی تحسین چینی ها را برانگیخت
 
در دیدار انجمن دوستی ایران و چین و جمعی از فعالان اقتصادی و فرهنگی چین از برج آزادی، رئیس هیئت چینی، معماری برج آزادی را چکیده ای از معماری ایرانی و اسلامی دانست و گفت: ما در چین، ایران را با نماد آزادی می شناسیم.
 
در دیدار هیئت چینی از برج آزادی همچنین توافقات اولیه بین انجمن دوستی ایران و چین و مدیریت مجموعه آزادی برای برپایی هفته های فرهنگی آن کشور در ایران و سایر تعاملات فرهنگی صورت گرفت. 
 
 
 
 
 
 
 

5014349
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نشست هم‌اندیشی شبکه آموزش سیما و سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در جهت تولید برنامه‌های آموزشی مهارت محور برگزار شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» آیت الله علی اکبر رشاد موضوع فلسطین را یک مسئله جهانی دانست و گفت: رژیم صهیونیستی افراد بی‌گناه را می‌کشد و جنایت می‌کند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» پروانه نمایش فیلم سینمایی «آبی روشن» به کارگردانی بابک خواجه پاشا صادر شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» کتاب «رد چکمه پهلوی؛ نهادسازی و نهادزدایی دردوره پهلوی اول» به نقش مسجد به عنوان یکی از نهاد‌های فرهنگی و تمدنی در سطح جامعه می‌پردازد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است