گوناگون 15:10 - 03 آذر 1393
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری یزد:
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد گفت: در پیشگیری از وقوع جرم عزم فراگیر و مشارکت همه مسئولان و آحاد جامعه نیاز است.

پیشگیری از وقوع جرم نیازمند عزم فراقوه‏‏‌ای است

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه یزد، سیدعلی اصغر رفاهی در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم استان یزد، اظهار کرد: بر مبنای سیاست جنایی مشارکتی و با همفکری هر سه قوه و مشارکت همه آحاد جامعه می‏‏‌توان در زمینه پیشگیری موفق عمل کرد و به نتایج مورد نظر دست یافت.

وی اظهار کرد: تلاش شده تا تمامی گام‏‏‌هایی که در مسیر پیشگیری از وقوع جرم برداشته می‌شود، عملیاتی و منتج به نتیجه باشد و در این زمینه از هرگونه فعالیت شعاری و نمایشی اجتناب شود.

این مقام قضایی از شناسایی کامل سیمای جرائم استان یزد و تدوین راهکارهای علمی پیشگیری از وقوع جرم خبر داد و بیان کرد: اجرای به‌موقع و اثرگذار طرح‏‏‌ها نیازمند همکاری بیشتر در این زمینه است و افزایش احساس مسئولیت آحاد جامعه نسبت به این موضوع و مشارکت بیشتر آنان مورد انتظار است.

وی خاطرنشان کرد: بحث پیشگیری از وقوع جرم از تاکیدات مقام عظمای ولایت است و با تصریح معظم له در حکم انتصاب ریاست قوه قضائیه در دوره پنج سال دوم، در یکی از بندهای شش گانه مورد تاکید خاص قرار گرفته است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد ادامه داد: تغییر در رویکرد اساسی امور جامعه با محوریت پیشگیری از وقوع جرم به صورتی مطرح می‌شود که چنانچه یک پروژه عمرانی در حال ساخت است باید آن طرح عمرانی نیز از بعد اجتماعی مورد دقت قرار گرفته و مسائل پیشگیری از وقوع جرم در آن مد نظر قرار گیرد.

رفاهی با اشاره به علمی شدن پیشگیری از وقوع جرم، اذعان کرد: اکنون تمامی مسائل و اتفاقات جامعه و همچنین جرائم و آسیب های اجتماعی به دقت مورد بررسی علمی قرار می‌گیرد و برنامه‌های پیشگیرانه نیز طی یک فرایند کاملاً علمی طراحی و اجرا می‏‏‌شود.

وی تشکیل کارگروهای ویژه پیشگیری از وقوع جرم در ادارات را خواستار شد و ابراز کرد: پیشنهاد می‏‏‌شود در ادارات نیز کارگروهای ویژه پیشگیری از وقوع جرم تشکیل شده و یک نفر نیز به عنوان رابط به دادگستری جهت هماهنگی و تعامل دو طرف معرفی می‌شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد با اشاره به پژوهش اخیر این حوزه و معرفی برخی از جرائم و آسیب‌های اجتماعی تصریح کرد: اکنون یکسری از آسیب‏‏‌های اجتماعی شناسایی شده است که انتظار می‌رود این آسیب‏‏‌ها در کارگروه‌های مجزا بررسی و بهترین روش‌ها به صورت همفکری شناسایی و به این معاونت ارسال شود.

انتهای پیام


5260063
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است