بین‌الملل 16:12 - 04 بهمن 1398

بازتاب تظاهرات میلیونی مردم عراق در رسانه های جهان

خبرگزاری مهر - گروه بین الملل: تظاهرات میلیونی مردم عراق که به دعوت «مقتدی صدر» و حمایت گروه‌های مختلف عراقی امروز صبح در بغداد برگزار شد در بسیاری از رسانه‌های بین‌المللی بازتاب داشت.

المنار

شبکه المنار لبنان گزارش داد که عراقی‌ها از مناطق و طوایف مختلف برای مشارکت در تظاهرات میلیونی اخراج نیروهای آمریکایی رهسپار بغداد شده‌اند.

این تظاهرات تحت تدابیر شدید امنیتی برگزار می‌شود و برخی خیابانهای شهر بغداد همزمان با برگزاری تظاهرات میلیونی برای تامین امنیت تظاهرات کنندگان بسته شده است.‌

المیادین

خبرنگار المیادین حاضر در میدان التحریر گزارش داد که پیام این تظاهرات میلیونی ضد آمریکایی مردم عراق این است که گروه‌های مقاومت از پایگاه مردمی برخوردار بوده و فراکسیون‌های پارلمانی به تلاش برای اجرای تصمیم اخراج آمریکایی‌ها ادامه خواهند داد.

رویترز

خبرگزاری رویترز با اشاره به تظاهرات گسترده مردم عراق در روز جمعه نوشت: هزاران عراقی در دو نقطه شهر بغداد پایتخت عراق به درخواست رهبران سیاسی عراقی به خیابان‌ها آمدند و علیه حضور نظامیان آمریکایی در خاک این کشور شعار سر دادند.

رویترز به نقل از شاهدان عینی خود افزود: تظاهرات کنندگان در میدان الحریه و همچنین در نزدیکی دانشگاه اصلی شهر بغداد تجمع کردند.

مردان و زنان عراقی در تظاهرات خود پرچم‌های سفید و سیاه و قرمز و پلاکاردهایی با شعارهایی ضدآمریکایی حمل می‌کردند و شعارهای علیه آمریکا که ائتلاف موسوم به ضد داعش را رهبری می‌کند، سر دادند. برخی از تظاهرات کنندگان لباس کفن نمادین که نشانه جانفشانی برای کشورشان است پوشیده بودند و شعارهایی مثل نه به آمریکا، نه به اسرائیل و نه به استعمار سر دادند.

العهد

شبکه ماهواره‌ای العهد عراق گزارش داد شیوخ  عشایر،  علما، سالخوردگان نیز در تظاهرات میلیونی محکومیت حضور اشغالگران آمریکایی شرکت کرده‌اند. بر اساس گزارش ین شبکه، عراق،‌نعم نعم للسیاده (حاکمیت آری)،‌ نعم نعم للعراق (عراق آری) و کلا کلا لمحتل (اشغالگر،‌هرگز) از جمله شعارهای شهروندان عراقی در راهپیمایی میلیونی امروز است.

بی بی سی

شبکه خبری بی بی سی نوشت، جمعیت عظیمی از مردم عراق خیابان‌های پایتخت بغداد را اشغال کردند تا از آمریکا درخواست کنند خاک عراق را ترک کند.

این گزارش با بیان اینکه مقتدی صدر روحانی بانفوذ عراقی پیش از این خواستار حضور میلیونی مردم در اعتراض به حضور نظامیان خارجی در عراق شده بود افزود: ترور ژنرال قاسم سلیمانی فرمانده ایرانی و ابومهدی المهندس تنش‌ها را در این زمینه را افزایش داده است.

برخی از تظاهرات کنندگان پلاکاردهایی با خود حمل می‌کردند که روی آن حضور نظامی آمریکا در عراق محکوم شده بود.

خبرنگار بی بی سی حاضر در بغداد درباره این تظاهرات می‌گوید، این تجمع از تجمعات اعتراضی مردم عراق که خواستار تغییرات اساسی در دولت هستند جدا است.

الجزیره

شبکه الجزیره نیز بخش‌های مختلف این مراسم را به صورت زنده پوشش داد. در تصاویری که شبکه الجزیره مباشر پخش می‌کند، شرکت کنندگان در این تظاهرات میلیونی، پرچم آمریکا را به آتش کشیدند.


10359923
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن پنجشنبه شب در سخنانی با تاکید براینکه رژیم اسرائیل همچنان در مسیر شکست در غزه قرار دارد، خطاب به آمریکایی‌ها گفت: آنها در تجاوز نظامی خود به یمن، شکست را از انگلیس به ارث خواهند برد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» قسام خانه‌ای را پس از ورود اشغالگران اسراییلی منفجر کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور اوکراین در تماسی تلفنی با رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواستار ارسال کمک‌های فوری به کی یف شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سرگئی لاوروف، عنوان کرد که سران ارمنستان با بهانه‌هایی غیرواقعی به دنبال برهم زدن روابط با مسکو هستند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دبیر کل سازمان ملل روز پنجشنبه در سخنانی گفت نمی‌تواند غمی را که در دیدار با پناهندگان فلسطینی در سفرش به مصر و اردن تجربه کرده از بین ببرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جمع خانواده های اسرای این رژیم مدعی شد که ارتش آن در حال آماده شدن برای ورود به شهر رفح در نوار غزه است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی ابراز نارضایتی کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی ابراز نارضایتی کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت امور خارجه فنلاند اعلام کرد که کارگروهی به ریاست هلسینکی به این نتیجه رسیده است که توافقنامه دفاعی با آمریکا حاکمیت این کشور را تضعیف خواهد کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است