اقتصادی 15:32 - 09 اسفند 1393
جدول تعرفه‌های جدید برق خانگی با گرانی ۱۰ درصدی از اول اسفندماه جاری منتشر شد.

تعرفه های جدید برق خانگی با 10 درصد افزایش+ جدول

 به گزارش فرهنگ نیوز، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری به طور رسمی افزایش ۱۰ درصدی تعرفه های برق خانگی از اول اسفندماه جاری ابلاغ کرده است.



برهمین اساس، متوسط تعرفه های جدید برق برای اقلیم های چهار گانه با احتساب ۱۰ درصد افزایش قیمت این حامل انرژی پرطرفدار در ادامه آمده است:







برق قبوض ۱۰۰ تومانی مشترکان را می‌گیرد؟



در شرایط فعلی متوسط مصرف برق مشترکان خانگی کشور بدون احتساب وسایل سرمایشی و گرمایشی برقی همچون کولرهای گازی، اسپیلت و کولرهای آبی به طور متوسط برای هر دوره بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ کیلووات ساعت است.



بر این اساس با احتساب تعرفه‌های جدید آن دسته از مشترکانی که به طور متوسط در هر دوره محاسبه صورتحساب حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ کیلووات ساعت برق مصرف کنند با احتساب مالیات، عوارض ۳ تومانی مصرف و آبونمان باید معادل ۳۰ هزار تومان تت بیش از ۴۰ هزار تومان هزینه مصرف برق پرداخت کنند.



در این بین در صورتی که مصرف برق مشترکان به ۳۱۰ تا ۴۰۰ کیلووات ساعت افزایش یابد هزینه مصرف برق این دسته از مشترکان خانگی به ۸۰ تا بیش از ۱۰۵ هزار تومان افزایش می یابد.



البته با تصویب پیشنهاد دولت در پارلمان، یک بند جدید و ناشناخته هم به قبوض برق و گاز مشترکان خانگی در سال ۹۴ اضافه شده است.



با ورود این بند جدید به قبوض گاز مشترکان خانگی، دولت مکلف شده است که هر دو ماه یک بار ۱۰۰ تومان به بار مالی قبوض گاز و ۵۰ تومان به قبوض برق اضافه کند اما در این مصوبه هیچ گونه اشاره ای که به دلایل این افزایش قیمت نشده است.



هیات وزیران در جلسه ۱۹ بهمن ماه سال جاری به‌پیشنهاد وزارت نیرو و به‌ استناد ماده (۱) قانون هدفمند کردن یارانه‌ها ــ‌ مصوب ۱۳۸۸ ــ تصویب کرده است: «وزارت نیرو مجاز است از ابتدای اسفند سال ۱۳۹۳ تعرفه‌های برق در بخش‌های خانگی و کشاورزی را ۱۰ درصد و در بقیه موارد ۲۰ درصد بدون تغییر ساختار تعرفه‌ها افزایش دهد.


5942651
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه های کشور گفت: ترافیک سنگین در تمامی محورهای شمالی گزارش شده و شاهد ممنوعیت تردد در محور چالوس هستیم.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» قانون تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها نهایی و ابلاغ شد، بر اساس این قانون شورای ملی تامین مالی به ریاست وزیر اقتصاد تشکیل می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مبادلات تجاری ایران و اتحادیه اروپا در دومین ماه سال میلادی با رشد ۳۰ درصدی مواجه شد و صادرات آلمان به ایران در این ماه ۴۶ درصد و واردات ایتالیا از ایران ۹۶ درصد رشد کرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» آخرین مهلت ثبت درخواست در دبیرخانه سازمان توسعه تجارت برای بررسی درخواست‌های ایفای تعهدات ارزی سال ۱۴۰۱ تا پایان دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: اصلاح روند وضعیت ترمز ۸ هزار واگن زمینه ساز کاهش سهم سوانح ریلی به هفته ای سه ونیم حادثه شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» منظور از پرداخت و تصویب ۱۰ هزار میلیارد تومان فوق‌العاده خاص به کادر درمان کشور خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: اتمام دو میلیون واحد نهضت ملی مسکن تا پایان سال با استفاده از ظرفیت‌های مردمی امکان‌پذیر خواهد شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» به گفته مسئولان، در حال حاضر ۱۲ بانک خدمت چک الکترونیکی را ارائه می‌دهند و ۳ بانک دیگر هم در صف تست، آزمون و انجام اقدامات فنی خود هستند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی صنعت آب گفت: با مدیریت و ذخیره سیلاب‌های اخیر، برای ۴ سال آتی مشکلی برای تامین آب شرب و کشاورزی مناطق تحت پوشش سد‌های سیستان و بلوچستان وجود ندارد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: بارش‌ها فردا ۱۵ اردیبهشت ماه در نواحی شمال شرق و شمال کشور ادامه خواهد داشت.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است