علمی فناوری 16:14 - 03 اردیبهشت 1403
ایلان ماسک اعلام کرد که «ایکس» قصد دارد برای جلوگیری از هجوم بی‌امان بات‌ها، از کاربران جدید یک دلار پول برای پست کردن و لایک زدن و کامنت گذاشتن هزینه دریافت کند.

«ایکس» به جنگ بات‌ها می‌رود

 ایلان ماسک اعلام کرد که شبکه اجتماعی «ایکس» متعلق به وی قصد دارد به منظور جلوگیری از «هجوم بی‌امان بات‌ها»، از کاربران جدید یک دلار پول برای پست کردن و لایک زدن و کامنت گذاشتن هزینه بگیرد.

ایکس در ماه اکتبر در جریان طرحی آزمایشی برای مقابله با بات‌ها، از کاربران جدید در نیوزیلند و فیلیپین یک دلار هزینه سالانه گرفت. کاربران جدید در آن دو کشور تنها پس از پرداخت پول توانستند در ایکس پست بگذارند.

در آن زمان ماسک ادعا کرد که دریافت هزینه سالانه یک دلاری باعث می‌شود عملیات نفوذ در ایکس «هزار برابر» دشوارتر شود. همچنین، سامانه کمک ایکس در پستی گفت که «این آزمایش برای تقویت تلاش‌های قابل توجه ما به منظور کاهش هرزنامه، نفوذ در پلتفورم ما، و مقابله با فعالیت بات‌ها طراحی شده است.»

ایکس در اوایل این ماه به کاربران هشدار داد که به طور گسترده‌ای حساب‌های جعلی که تبلیغات می‌کنند را پاک خواهد کرد. پشتیبانی ایکس در این باره گفت که در اثر این کار، تعداد فالوئر‌های حساب‌های ایکس تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. شبکه اجتماعی تاکید کرد که «ما برای اطمینان از اینکه ایکس ایمن و عاری از بات‌ها است، یک شبکه گسترده را طرح‌ریزی کرده‌ایم.»

با این حال، ظاهرا اقدامات ایکس برای پاکسازی بات‌ها آنچنان که ماسک امیدوار بود موفق نبوده است. ماسک اخیرا اذعان کرد که ایکس هنوز با مشکل «مزرعه‌های ترولی تولیدشده توسط هوش مصنوعی» دست و پنجه نرم می‌کند، که به گفته وی به آسانی قادر به عبور از تست «آیا شما ربات هستید» هستند.

کارشناسان درباره اثر‌بخشی اقدامات ایکس برای مقابله با بات‌ها اظهار تردید کرده‌اند. آنها می‌گویند حل مشکل بات‌ها تقریباً غیرممکن است، چرا که تاکتیک‌های اسپمر‌ها همیشه در حال تحول است، و بات‌ها برای جلوگیری از شناسایی خود به استفاده از هوش مصنوعی مولد روی آورده‌اند.

منبع: سیتنا


12049690
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» چین امروز با موفقیت کاوشگر Chang'e-6 را به فضا پرتاب کرد و مأموریتی جسورانه را برای جمع‌آوری حدود ۲ کیلوگرم نمونه از سمت دور ماه نسبت به زمین آغاز کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نخستین مدرسه فریلنسری در کشور به همت دانشگاه علم و فرهنگ و با حمایت ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری راه‌اندازی می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش گفت: نرخ چاقی دانش‌آموزان به ۳۳ درصد رسیده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رضا مراد صحرایی گفت: نقشه راه اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده و امروز اجرای این نقشه یک تکلیف ملی است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» یک متخصص طب سنتی گفت: مداومت در مصرف موضعی شیر باعث بهبود تیرگی زیر چشم می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران گفت: رویکرد ما در دوره ابتدایی بازی محوری است؛ برخی از مدارس را برای آموزش مجهز کرده‌ایم.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» با قرارگیری تمامی ماهواره‌های هابل نتورک در مدار، دستگاه‌های عادی می‌توانند روزانه چندین ساعت اتصال بلوتوث ماهواره‌ای داشته باشند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش گفت: یک درصد از آسیب‌های اجتماعی رفتار‌های پرخطر هستند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» با وجود این که می‌دانیم استفاده از گوشی در تاریکی و هنگام خواب برای چشم هایمان مضر است، اما بسیاری از ما هنوز در شب و هنگام خواب از تلفن خود استفاده می‌کنیم.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» درد عضلانی که قسمت کوچکی از بدن شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد، معمولاً به دلیل استفاده بیش از حد از آن ناحیه از بدن ایجاد می‌شود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است