فرهنگی‌هنری 15:13 - 02 بهمن 1399
یکی از مهمترین موضوعاتی که مورد توجه رسانه‌های جهان قرار گرفته است، روی کار آمدن رسمی جو بایدن در مقام رئیس‌جمهوری آمریکا و نخستین اقداماتی که انجام داده، است.

نگاه جهان به آمدن جو بایدن و اجرای وعده‌هایش

به گزارش ایسنا، آلبرت کوچویی، گوینده پیشکسوت رادیو هر روز با مرور تیترها و سرفصل‌های رسانه‌های جهان، مهمترین اخبار دنیا را روایت می‌کند.

از مهمترین اخباری که او امروز (دوم بهمن‌ماه) به آن‌ها پرداخته، به شرح زیر است:

_ «وال ستریت جورنال» نوشته است: جو بایدن، آمریکایی را به ارث برد که پیرتر شده و دو قطبی است و از نظر اقتصادی نا ام؛ این میراث رسیده به بایدن است.

_ «واشنگتن تایمز» نیز خاطرنشان کرده است: نخستین فرمان‌های جو بایدن، لغو ممنوعیت سفر و مهاجرت چند کشور مسلمان، پیشکش کردن شهروندی به مهاجران غیرقانونی و برتر از همه زدودن میراث ترامپ و پناه دادن به ونزوئلایی‌ها.

_ «نیویورک تایمز» نوشته است: ترامپ برای آخرین بار کاخ سفید را ترک کرد؛ اما به شکل دیگری وعده بازگشت به شکلی دیگر داد و البته وعده راه‌اندازی حزب تازه میهن‌دوستان. روز نخست را جو بایدن، روز  پاکسازی میراث مانده ترامپ نامید.

_ «گاردین» نوشته است: جو بایدن به مشاوران خود فرمان داد که به همه خط‌ مشی‌های ترامپ پشت کنند؛ این پایان یک دوره تاریخی است.

_ «لوفیگارو» نیز خاطرنشان کرد: آیین سوگند رئیس‌جمهوری آمریکا این بار متفاوت از همه آیین‌های پیشین بود. آیین تحلیف با آتش‌بازی پایان گرفت. سرانجام جو بایدن، پایان یک عصر تاریخی را در کاخ سفید شاهد شد.

_ «ال موندو» نوشته است: سلام بر آغاز دیگر در آمریکا؛ جو بایدن می‌گوید آمریکا به پیمان اقلیمی پاریس، باز خواهد گشت.

_ «فایننشال تایمز» نوشته است: بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس با کنایه‌های انتقادآمیز از ترامپ، جو بایدن را خوشامد گفت. روزنامه‌های سراسر جهان به پیشباز خوشامدگویی به بایدن شتافتند.

_ «واشنگتن تایمز» بیان کرده است: جولین آسانژ و ادوارد سنودن از فهرست عفو ترامپ، حذف شدند. فهرست ترامپ از یکصد نفر به ۷۳ تن رسید. آسانژ و سنودن، افشاگران جنجالی اسرار پنهان بودند.

_ «گاردین» نوشته است: جک ما، بانی امپراتوری تجاری علی‌بابا پس از مدت‌ها برای نخستین بار ظاهر شد .میلیاردر چینی سهامدار عمده گروه تجاری مالی «انت» است.

 

_ «اکونومیست» نیز یادآور شده است: این همه‌گیری، لبخند را از لبان آدم‌ها پنهان کرد. ماسک بر صورت، شکل ارتباط آدم‌ها را هم تغییر داد. از سوی دیگر نیز چینی‌ها، کنترل سخت همه‌گیری از سوی حکومت را پذیرفته‌اند.

* از حاشیه خبرها:

دنیای آرمانی در عصر کرونا این است که در ورودی هر اداره یا رستوران یا مدرسه یک آزمایش برای کرونا انجام شود. آرژانتین چنین گامی را برداشت. آزمایش حس بویایی آدم‌ها و نظاره آن بر صفحه رایانه. شناسایی از دست دادن حس بویایی در آدم‌ها. پژوهشگران معتقدند این شیوه شناسایی، اگرچه دلخواه نیست، اما می‌تواند گام در خور توجهی در این راه باشد و اینکه در انتقال ویروس از سوی این آدم‌ها با وجود نداشتن حس بویایی ممکن است یا نه؟ با این همه آزمایش حس بویایی در بسیاری از کلینیک‌های جهان، متداول شده است. یعنی آزمایش سریع بویایی و تماشای امکان ابتلای شخص به ویروس کووید _ ۱۹.

انتهای پیام


10914584
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه از حضور ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار زائر طی نوروز ۱۴۰۳ در بقاع متبرکه خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مراسم تجلیل از خادمان قرآنی به رسم هر ساله در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با حضور رئیس جمهور شنبه در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجموعه نمایشی «اعتبار» با هنرنمایی رضا توکلی، نیما شاهرخ شاهی، افسانه ناصری، غلامرضا اوصانلو از جمعه ساعت ۱۹ پخش و روز بعد ساعت ۱۰:۴۰ بازپخش می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یکی از آن مساجدی که به دستور امام زمان (عجّ) ساخته شده، مسجد مقدس جمکران است که دارای اهمیت و جایگاهی بزرگ در میان مردم است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» دختر سعید راد بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون، آخرین وضعیت این هنرمند در بیمارستان را تشریح کرد و از ادامه بستری او در بیمارستان خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام حسینی نیشابوری گفت: دشمنان اصرار دارند بگویند قرآن اولویت جمهوری اسلامی و مردم ایران نیست.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نصیریان بازیگری با پیشینه تئاتری است که در طول سال‌های فعالیتش در سینما در فیلم‌های ارزنده و مهمهی نقش‌آفرینی کرده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس آمار، ۳۲۴ هزار و ۵۶۳ نفربازدید از موزه‌ها، پایگاه‌های میراث ملی و جهانی و اماکن فرهنگی تاریخی سراسر کشور انجام شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در شب نزول قرآن، دعا و استغفار، شبکه‌های سیما مراسم شب‌های قدر را از اماکن مقدس و معنوی به صورت ویژه و از نقاط مختلف کشور پخش می‌کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» همان‌گونه که انتظار می‌رفت، استقبال از سینما‌ها با شتاب بسیاری دنبال می‌شود و علاوه بر شکستن چندین رکورد، گیشه هم اختلاف خود را با مدت زمان مشابه سال گذشته، بیشتر کرده و به رقم ۷۶ میلیارد تومان رسیده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است