فرهنگی‌هنری 00:47 - 01 آبان 1393
در حرم مطهر رضوی
معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی از برگزاری بزرگترین و باشکوه ترین محفل شیرخوارگان حسینی در جهان اسلام در روز جمعه نهم آبان در حرم رضوی خبر داد.

به گزارش  مهر، حجت الاسلام جلال حسینی عصر چهار شنبه به مناسبت ارائه گزارش برنامه های تبلیغی ،‌ مذهبی حرم مطهر رضوی در سال 93 اظهار کرد: باشکوه ترین محفل شیرخوارگان حسینی در جهان اسلام جمعه نهم آبان ماه در صحن جامع رضوی برگزار خواهد شد.



وی گفت: محور اصلی برنامه های فرهنگی ، تبلیغی و مذهبی حرم مطهر رضوی در محرم 93 تبیین "سبک زندگی رضوی با تکیه بر احیاء شعائر اسلامی" خواهد بود که رویکرد آن معرفی اسلام ناب محمدی در مقابل اسلام انحرافی و جریانهای تکفیری در قالب برنامه های شکوه ایثار است.



معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی بر تعمیق معارف و بینش دینی با تکیه بر احیاء واجب فراموش شده، ارائه الگوی رفتاری اهل بیت بویژه برای نسل جوان در سایه تبیین شخصیت های حاضر در واقعه عاشورا و ارائه الگوی مکتب ولایت و امامت به عنوان تنها راه حل مشکلات جامعه بشری تاکید کرد.



حجت الاسلام حسینی از برگزاری 230 ویژه برنامه سخنرانی و بیان احکام ویژه عموم زائران و حدود 55 ویژه برنامه سخنرانی و بیان احکام ویژه خواهران با موضوعات نقش ولایت و رهبری در واقعه کربلا، بررسی گونه های برخورد با نهضت عاشورا و انتظار، زیبایی های عاشورا ،علل جاودانگی نهضت عاشورا، ریزش ها و رویشها در واقعه کربلا، بررسی پیامدهای عاشورا، عاشورا تجلی اخلاق و ادب، عاشورا و نیازهای امروز  برای زائران حریم رضوی خبر داد.



وی گفت: در ایام محرم آیات عظام سید احمد علم الهدی، کازرونی و حجج اسلام رئیسی، عبد خدایی، مهدوی ارفع، طباطبایی و اسلامی فر و همچنین خانم ها  میر حسینی، نیلچی زاده، اله دادی، سید کاشی در اماکن متبرکه رضوی سخنرانی خواهند داشت.



وی از دیگر برنامه ها ی این دهه در حرم رضوی  قرائت زیارت عاشورا در رواق امام خمینی (ره) و رواق دارالحجه توسط مداحان کشوری، قرائت ادعیه کمیل، ندبه و توسل، مرثیه سرایی و عزاداری مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) را در 215 ویژه برنامه بر شمرد.



حجت الاسلام حسینی از مرثیه سرایی و عزاداری مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) در شش شهر و روستای موقوفه شامل شهرستانهای دامغان، درگز، سرخس را نیز از برنامه های این دهه در استان یاد کرد.



به گفته وی باشکوه ترین محفل شیرخوارگان حسینی در جهان اسلام با سخنرانی حجت الاسلام مهدوی ارفع و مرثیه سرایی احمد واعظی در جمعه نهم آبان ماه ساعت 13 تا 16 در صحن جامع رضوی  برگزار خواهد شد.



معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی همچنین از برگزاری ویژه برنامه گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حرم مطهر رضوی با مرثیه سرایی آقای ابوطالب خالق پور در رو سه شنبه 13 آبان ماه  ساعت 15 در رواق دارالهدایه خبر داد.



وی در ادامه در خصوص ویژه برنامه عزاداری و سوگواری شب شام غریبان حسینی (ویژه خدام) گفت: کاروان خدام به سمت حرم مطهر از محل سازمان مرکزی آستان قدس رضوی سه شنبه13 آبان ماه حرکت خواهند داشت.



معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی برگزاری مراسم خطبه خوانی شب عاشورای حسینی به همراه نوحه خوانی و شمع گردانی خدام را از دیگر برنامه های ویژه این شب عنوان کرد

5018454
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جانمایی غرفه‌های ناشران دولتی وضعیت مطلوبی دارند و دولتی یا خصوصی بودن ناشران ملاک واگذاری غرفه در نمایشگاه کتاب نیست.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر مرکز هنر‌های نمایشی گفت: تئاتر بچه‌های مسجد باید در چهار گوشه ایران شکل بگیرد تا ما بتوانیم استعداد‌ها حتی در مرز‌های ایران را کشف و هدایت کنیم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» آمار فروش و تعداد تماشاگران نمایش‌های مجموعه تئاترشهر، تالار هنر و همچنین تماشاخانه سنگلج تا پایان روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ اعلام شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نشست هماهنگی ستاد برگزاری هفته میراث‌فرهنگی و تشریح برنامه‌های گرامی‌داشت این هفته برگزار شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» سینمای ایران در هفته‌ای که گذشت میزبان بیش از ۹۶۰ هزار مخاطب بود و توانست بیش از ۵۰ میلیارد تومان بفروشد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجموعه‌ای از مستند‌های تک قسمتی یا مجموعه مستند با موضوعات اجتماعی، فرهنگ مقاومت و تاریخی در این هفته از شبکه افق سیما پخش می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» برنامه تلویزیونی «امتداد» پس از پشت سر گذاشتن مراحل تولید و پس‌تولید آماده پخش شده است و به زودی روی آنتن شبکه چهار سیما می‌رود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس رسانه ملی گفت: استاد اسکویی همانطور که از صدای جوانش برمی‌آمد مصداق بارز نشاط و سرزندگی بود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» در دو بخش مجازی و حضوری از نوزدهم روز چهارشنبه تا روز شنبه بیست و نهم اردیبهشت در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» کتاب «ادب زندگی (خلاصه کتاب حلیة المتقین علامه مجلسی)» اثر محسن معینی وارد بازار نشر شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است