بین‌الملل 11:17 - 01 دی 1393
کمیته عالی مستقل انتخابات تونس، مشارکت مردمی در انتخابات ریاست جمهوری این کشور را 56 درصد اعلام کرد.

مشارکت56درصدی در انتخابات تونس

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، کمیته عالی انتخابات با اعلام شمارش دستی آرا، تاکید کرد که نتایج نهایی انتخابات بدون تاخیر و ظرف 24 ساعت اعلام خواهد شد.

"کمال التوجانی" عضو کمیته مستقل انتخابات در تونس، به خبرنگار العالم گفت: فرایند شمارش آرا، به روانی در حال انجام است و نتایج انتخابات را ساعت هشتِ دوشنبه شب اعلام خواهیم کرد.

با وجود حضور گسترده نیروهای نظامی و تدابیر شدید امنیتی، اعضای هیأت نظارت بر انتخابات، از ثبت موارد متعددی تخلف خبر دادند و تاکید کردند که در برخی از حوزه های اخذ رأی جلوی حضور ناظران گرفته شد.

"الطاهر العکروت" عضو گروه "ناظران" در تونس، به شبکه العالم گفت: بسیاری از ناظران گروه ما نتوانستند وارد حوزه های اخذ رای شوند و بر روند اخذ رای نظارت کنند و این یکی از بزرگ ترین مشکلات انتخابات ریاست جمهوری تونس بود.

"قائد السبسی" پس از ریختن رای خود به صندوق، به میان هواداران خود در پایتخت رفت تا پیشاپیش پیروزی در انتخابات را جشن بگیرد. اما "المنصف المرزوقی" رقیب خود را به احترام به شرکت کنندگان در انتخابات و پذیرش نتایج فراخواند و تاکید کرد در صورت پیروزی در انتخابات حقوق و آزادی های مردم را رعایت کند و در حاکمیت، تعادل را حاکم کند.

المنصف المرزوقی نامزد ریاست جمهوری تونس، به خبرنگاران گفت: انقلاب ادامه خواهد یافت، دموکراسی ادامه خواهد یافت، آزادی ها محترم شمرده خواهد شد و در نهادها، تعادل رعایت خواهد شد و شاهد تحول خواهیم بود و تونس همچنین در جهان عرب خواهد درخشید.

الباجی قائد السبسی، و رئیس ستاد انتخاباتش، یک شنبه شب پیش از اعلام نتایج رسمی، اعلام کرد که در انتخابات پیروز شده است.

اما "عدنان منصور" رئیس ستاد انتخابات المرزوقی در واکنش به این اقدام، اظهارات رئیس ستاد انتخابات السبسی را کاملا بی اساس دانست.

21-22:30

26


5464040
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بلژیک ضمن آغاز بحث درباره تحریم اسرائیل در اتحادیه اروپا از این بلوک خواسته تحریم‌هایی علیه اسرائیل اعمال کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا گفت دستور تخلیه اسرائیل در رفح
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس اعلام کرد که رژیم صهیونیستی در صورت حمله به رفح کار آسانی را در پیش نخواهد داشت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در پی اتهاماتی که آلمان درخصوص حملات سایبری به روسیه می‌زند، برلین سفیر خود در مسکو را برای رایزنی‌های بیشتر فراخواند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک منبع آگاه در مقاومت فلسطین گفت: هرگونه حمله زمینی رژیم صهیونیستی به شهر رفح ممکن است به توقف مذاکرات برای دستیابی به آتش بس منجر شود.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت دفاع روسیه تائید کرد رئیس‌جمهور این کشور برای مقابله با تهدید‌های غرب دستور آغاز رزمایش هسته‌ای را صادر کرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سرویس‌های امنیتی یمن جزئیات خنثی کردن عملیات جاسوسی آمریکا و رژیم صهیونیستی را فاش کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» کارشناسان اروپایی هشدار دادند افزایش اجاره‌ها و قیمت‌های بالای مسکن، خطر تبدیل‌شدن قاره سبز به یک میدان جنگ مهم را افزایش می‌دهد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک مقام صهیونیست تایید کرد نخست وزیر این رژیم با اقدامات خود و تهدید حمله به رفح، مذاکرات را پیچیده کرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» تارنمای خبری آکسیوس افشا کرد دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی آمریکا در همکاری با پلیس این کشور، معترضان هوادار فلسطین را شناسایی می‌کنند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است