استانی 20:49 - 22 مهر 1398

۵۳۰۰ شغل از طریق تسهیلات مشاغل خانگی در استان تهران ایجاد شده است

به گزارش خبرنگار مهر، پروانه رضایی بختیاری در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی که با حضور همتی، رییس کل بانک مرکزی و انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران برگزار شد طی سخنانی با اشاره به پرداخت ۳۴۳ میلیارد تومان اعتبارات ابلاغی روستایی و عشایری اظهار داشت: با هماهنگی‌های صورت گرفته از این میزان ۳۱۸ میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شده که ۱۷۰ میلیارد تومان یعنی معادل ۷۷ درصد اعتبارات توسط بانک‌ها پرداخت شده است.

وی همچنین عنوان کرد: در اعتبارات طرح فراگیر ۳۱۹ طرح با ۹۶۹ میلیارد تومان اعتبار به بانک‌ها ارسال شده که تاکنون ۳۶ طرح با ۵۳ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت صورت گرفته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران همچنین با اشاره به پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی گفت: از ۴۸ میلیارد تومان اعتبارات مشاغل خانگی ۴۴/۵ میلیارد تومان پرداخت شده است که به دلیل تسهیل در اجرا و ارزان بودن این نوع اشتغال برای ۵ هزار و ۳۰۰ نفر ایجاد اشتغال صورت گرفته است اما در سال ۹۸، تنها ۸/۶ میلیارد تخصیص اعتبار صورت گرفته در حالی ظرفیت‌های بسیاری در این حوزه وجود دارد.

رضایی با اشاره به کاهش نرخ بیکاری در استان تهران بیان داشت: نرخ بیکاری از ۱۲.۳ به ۱۰.۸ رسیده که تلاش‌ها برای حفظ اشتغال موجود و تثبیت اشتغال موجود را نشان می‌دهد.


10266520
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است