بین‌الملل 14:50 - 05 خرداد 1394
وزیر خارجه کشورمان که به عمان سفر کرده است با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد.

ظریف با همتای عمانی خود دیدار کرد
به گزارش عرش نیوز؛ محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان که برای دیداری یک روزه به مسقط سفر کرده است با یوسف بن علوی وزیر خارجه عمان دیدار کرد. بن علوی در این دیدار از نقش فعال ایران در منطقه تقدیر و تاکید کرد که این نقش همواره مثبت و در جهت حل و فصل ناقشات منطقه بوده است.

وی امضای موافقنامه دریایی میان دو کشور را زمینه سازی مناسب برای ارتقای مناسبات اقتصادی توصیف کرد.

وزیر خارجه عمان همچنین گفت: روابط صمیمانه میان دو کشور می تواند در تمامی ابعاد گسترش یابد.

وی درباره اوضاع نابسامان مردم یمن در سایه حملات علیه این کشور گفت: در خصوص کمک های انساندوستانه به یمن نیز ما نیز نگرانی و دغدغه داریم و امیدواریم راه های مناسب‌تری برای کک رسانی و امداد فراهم شود.

ظریف نیز در این دیدار با اشاره امضای موافقتنامه تعیین مرز دریایی عمان و ایران که امروز صورت گرفت، گفت: اقدام امروز دو کشور برای امضای این موافقتنامه فصل مهمی در روابط دو کشور گشود و از ارتقای مناسبات با عمان در تمامی زمینه ها استقبال می کنیم. وی با تقدیر از نقش مثبت عمان در منطقه و جهان افزود این نقش نزد ما از اهمیت بالایی برخوردار است.

ظریف وضعیت تحولات منطقه را خطیر دانست و گفت سایر کشورهای منطقه باید تلاش کنند تا ثبات و امنیت به منطقه بازگردد.

وزیر خارجه کشورمان افزود: عمان با توجه به سوابق موثر و مفید خود می تواند در این زمنیه نقش موثری ایفا کند.

وی همچنین نسبت به ادامه حملات هوایی به یمن و خسارتهای جبران ناپذیر به این کشور ابراز نگرانی کرد و گفت: باید به دنبال راه حل های جدید و تلاش های موثرتری برای برقراری آتش بس دائمی و ارسال فوری کمک های انسانی به یمن باشیم.

منبع:تسنیم


6447636
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک مقام صهیونیست تایید کرد نخست وزیر این رژیم با اقدامات خود و تهدید حمله به رفح، مذاکرات را پیچیده کرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» تارنمای خبری آکسیوس افشا کرد دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی آمریکا در همکاری با پلیس این کشور، معترضان هوادار فلسطین را شناسایی می‌کنند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی ریاست اقلیم کردستان تاکید کرد سفر رئیس این اقلیم به ایران حامل این پیام است که اربیل تهدیدی برای ایران نخواهد بود.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رسانه‌های رژیم صهیونیستی از شلیک هفتاد فروند موشک از جنوب لبنان به سمت منطقه اشغالی جولان سوریه و منطقه اصبع الجلیل در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» همزمان با تهدید‌های مقامات صهیونیست برای حمله زمینی به شهر رفح، ارتش رژیم صهیونیستی از آغاز روند کوچاندن ساکنان منطقه شرقی این شهر به منطقه خان یونس خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» آژانس «آنروا» روز دوشنبه گفت که حمله رژیم صهیونیستی به رفح، پیامد ویرانگری برای ۱.۴ میلیون نفر خواهد داشت و به معنای رنج و کشتار بیشتر مردم است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رهبر دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا تصریح کرد اگر اوکراین سقوط کند آمریکا به احتمال زیاد نه تنها با پول بلکه با اعزام نیروی نظامی وارد جنگ خواهد شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دانشجویان دانشگاه بولونیا ایتالیا در همبستگی با فلسطین مقابل دفتر مرکزی دانشگاه چادر زده و تحصن کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» تحلیلگران صهیونیست به اوضاع آشفته نخست وزیر رژیم صهیونیستی اشاره کردند و از وحشت وی از صدور حکم بازداشت از سوی دیوان بین المللی کیفری خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سازمان همکاری اسلامی خواهان برقراری آتش بس فوری، دائم و بی قید و شرط در نوار غزه شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است