گوناگون 09:21 - 01 مهر 1393
سوفیا لورن در حالی در مرز هشتاد سالگی قرار دارد که هنوز هم از او به عنوان یکی از نمادهای اصلی هرزگی و برهنگی زنان در هالیوود یاد می شود.

نماد برهنگی در هالیوود، حاصل روابط نامشروع

 

به گزارش سرویس فرهنگی جام نیوز، همزمان با هشتاد سالگی سوفیا لورن (Sophia Loren)، نماد اسارت زن در هالیوود (Hollywood)، دو سایت فارسی زبان بی بی سی (BBC) و دویچه وله (Deutsche Welle) روایت دوگانه ای درباره تولد او ارائه کردند.

 

بی بی سی فارسی در مورد نحوه، زمان و مکان تولد بازیگر ایتالیایی هالیوود نوشت: او دختری بود لاغر و نحیف و سبزه به نام سوفیا ویلانی شوکولونه که روز بیستم سپتامبر ۱۹۳۴ از رابطه‌ای "نامشروع" در رم به دنیا آمد و در شهر کوچک پوتسولی نزدیک ناپل بزرگ شد.

 

سایت دویچه وله اما بدون اشاره به اینکه او حاصل یک رابطه نامشروع است، گزارش داد: سوفیا لورن هنرپیشه نسل سال‌های پس از جنگ جهانی دوم است. او در بیستم سپتامبر ۱۹۳۴ در رم زاده شد. سوفیا لورن خود را ایتالیایی نمی‌دانست؛ می‌گفت که ناپلی است. پدرش مهندس و مادرش بازیگر و آموزگار پیانو بود.

 

اما اینکه چطور وی به نماد برهنگی و اسارت زن در هالیوود بدل گردید هر دو سایت غربی تقریبا روایتی یکسان داشتند.

بی بی سی درباره تلاش های مادری فقیر نوشت که تحت تاثیر جو تبلیغاتی ناشی از جذب دختران به سینما، آرزو داشته او هنرپیشه شود، برای همین سوفیا را به مسابقاتی می فرستد که "انتخاب دختر شایسته" نام دارد و نمایشگاهی است که طی آن دختران نامزد شده، برهنگی خود را به نمایش می گذارند تا با دیده شدن بلکه پسندیده شوند!

 

سایت دویچه وله هم کشف استعداد این دختر ایتالیایی برای برهنگی را چنین تشریح کرد: مادر سوفیا خیلی زود استعداد دخترش در بازیگری را کشف و او را به شرکت در یک مسابقه زیبایی تشویق کرد. سوفیا لورن در این مسابقه به عنوان ملکه زیبایی برگزیده شد.

 

و اینگونه بود که راه برای تبدیل شدن سوفیا لورن به نماد بردگی جنسی زنان در هالیوود باز شد و پس از این استارت[!]، حضور او در مجلات مد و فیلم ها هموار شد، دویچه وله در این خصوص می آورد: او در فیلم‌هایش با لباس باز، چشمانی اشک‌بار، حسادت زنانه و اندامی افسونگر دل بینندگان را می‌برد.

و بی بی سی هم در تکمیل آنچه دویچه وله آن را دل ربایی سوفیا لورن، می خواند، می افزاید: نخست آن که سوفیا لورن تجسم چیزی بود که "زیبایی ایتالیایی" خوانده می‌شود: اندامی ظریف و کشیده، کمر باریک با ... چشمگیر با گام‌های خوش‌خرام؛ چشمان درشت "وحشی"، نگاه گیرا و عمیق، ابروهای کمانی، لبان ... و دهان .... با عشوه‌ها و خنده‌ها و ناز و غمزه‌های زنانه...

 

115

 

 

 

 


4775806
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است