سیاسی 19:26 - 03 فروردین 1396

نخست وزیر انگلیس طی سخنانی در پارلمان این کشور گفت که عامل انجام حمله تروریستی روز گذشته لندن متولد انگلیس بوده و به تنهایی این کار را انجام داده است.



به گزارش مهر به نقل از بی بی سی، «ترزا می» نخست وزیر انگلیس طی سخنان امروز خود در پارلمان انگلیس که در خصوص حمله تروریستی روز گذشته در مقابل ساختمان پارلمان این کشور انجام شد، تعداد قربانیان و زخمی های حادثه روز گذشته را در مجموع ۲۹ نفر اعلام کرد که از این تعداد ۱۲ انگلیسی، سه فرانسوی، دو کودک رومانیایی، چهار کره ای، یک آلمانی، یک لهستانی، یک ایرلندی، یک ایتالیایی، یک چینی و نهایتا یک شهروند نیز اهل آمریکا هستند.



می در سخنان خود گفت: دیروز یک عمل تروریستی سعی کرد تا دموکراسی ما را از بین ببرد. اما امروز ما به شکل معمول با یکدیگر دیدار می کنیم. همانطور که نسل های پیش از ما و نسل های بعدی نیز این کار را انجام داده و خواهند داد، ما تنها یک پیام ساده را می رسانیم: ما نترسیده ایم و اراده ما برای مبارزه با تروریسم هیچ گاه سست نخواهد شد.



وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود گفت که کماکان معتقد است عامل حمله تروریستی دیروز تنها بوده و تاکید کرد که هیچ دلیلی بر این مدعا وجود ندارد که چنین حملاتی باز هم ادامه داشته باشند.



می گفت: هویت وی (فرد مهاجم) برای پلیس و سازمان اطلاعاتی انگلیس (MI۵) روشن شده و زمانی که ملاحظات عملیاتی اجازه دهند، به عموم مردم نیز اعلام خواهد شد.



نخست وزیر انگلیس افزود: آن چه که می توانم از آن اطلاع دهم این است که آن مرد (ضارب) متولد بریتانیا بوده و چند سال پیش نیز بنا به نگرانی های ایجاد شده در خصوص خشونت افراطی توسط دستگاه اطلاعاتی انگلیس مورد بازجویی قرار گرفته است.



گفتنی است پیش از آغاز این جلسه، تمامی اعضای پارلمان به احترام جان باختگان و مصدومین حادثه تروریستی روز گذشته لندن، یک دقیقه سکوت کردند.

8945724
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور گفت: امروز شاهد تقابل جریان شرافت ِقشر آگاه دانشجویی با جریان شرارتِ سرمداران متجاوز به قانون، حقوق و آزادی‌های انسانی غرب هستیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دبیرکل حزب اعتدال و توسعه طی احکام جداگانه‌ای معاونین امور آموزش و امور هماهنگی کانون‌ها را منصوب کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر کشور وضعیت شهرستان ری را در تقسیم استان تهران مشخص کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» معاون سازمان انرژی اتمی اعلام کرد نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای از ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت ماه در شهر اصفهان برگزار خواهد شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» جبهه ایران اسلامی کاندیدا‌های خود برای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران را اعلام کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سردار سرلشکر رشید گفت: دو عملیات طوفان‌الاقصی و وعده صادق که اقدام نظامی مستقیم ایران علیه رژیم بود، به‌وضوح نشان داد که اسرائیل به‌شدت آسیب‌پذیر است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ظریف گفت:دولت‌ها بر اساس کنوانسیون نسل کشی ۱۹۴۸ موظف به اتخاذ اقدامات لازم برای جلوگیری از نسل کشی هستند و نه تشویق نسل کشی از طریق عادی سازی با مجرمان.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» اسامی نامزد‌های جبهه مردمی ایران قوی در انتخابات مرحله دوم مجلس شورای اسلامی اعلام شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: مجلس یازدهم و به دنبال آن مجلس دوازدهم را به جرات می‌توان بنیانگذار مجلس نوین در ایران عنوان کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دیوان محاسبات کشور گزارشی از عدم انجام تکلیف قانونی توسط سازمان محیط زیست را منتشر کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است