سیاسی 23:05 - 31 شهریور 1393
اولین نشست کمیته سیاسی مشترک جمهوری اسلامی ایران و دولت کویت به ریاست معاونین وزرای خارجه دوکشور در تهران تشکیل شد و طی آن موضوعات دوجانبه و آخرین تحولات منطقه مورد بررسی قرار گرفت.

مهر: اولین نشست کمیته سیاسی مشترک جمهوری اسلامی ایران و دولت کویت به ریاست معاونین وزرای خارجه دوکشور در تهران تشکیل شد و طی آن موضوعات دوجانبه و آخرین تحولات منطقه مورد بررسی قرار گرفت.



خالد جار الله قائم مقام وزارت خارج و رئیس هیات کویتی طی اظهاراتی با رو به رشد خواندن روابط دو کشور ، بر اراده جدی دولت کویت برای توسعه روابط دو جانبه در همه زمینه ها تاکید کرد و با اشاره  به نقش مهم و سازنده ایران در تحولات منطقه ،  خواستار همکاری های دو کشور در مبارزه با پدیده تروریسم گردید.



قائم مقام وزارت خارجه کویت با تاکید بر تهدیدات جدی گروه تروریستی  داعش علیه کشورهای منطقه ، استمرار رایزنی  و همکاری بین دو کشور در این خصوص را ضروری دانست.



حسین امیر عبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امورخارجه  و رئیس  طرف ایرانی کمیته سیاسی مشترک نیز در این نشست آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه همه جانبه  روابط با کشور کویت و اجرای موافقتنامه ها و یادداشت تفاهم های امضاء شده بین دو کشور را اعلام کرد.



امیر عبداللهیان با تاکید بر اظهارات قائم مقام وزیر خارجه کویت در خصوص تهدیدات  مشترک علیه کشورهای منطقه از سوی جریان های تروریستی از جمله داعش گفت جمهوری اسلامی ایران از همان ابتدا خطر گروه تروریستی مذکور را به حامیان مالی و سیاسی آن  گوشزد نموده بود و در حال حاضر نیز در مبارزه با تروریسم هیچ گونه تردیدی به خود راه نداده و منتظر تصمیمات ائتلاف  نخواهد ماند.



معاون عربی و آفریقای وزارت امورخارجه با تقدیر از نقش سازنده کویت در تحولات منطقه ، انتخاب امیر  دولت کویت  را بعنوان رهبر و مرکز کمک های بشر دوستانه از سوی سازمان ملل تبریک گفت.



قائم مقام وزارت خارجه کویت ضمن تاکید بر دعوت امیر کویت از جناب آقای روحانی جهت سفر به کویت . انجام اینَ سفر را مهم و نقطه عطف جدیدی  در روابط دو کشور خواند.




4773566
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» فرمانده کل سپاه با بیان اینکه عملیات وعده صادق از دید ما یک عملیات محدود بود، عنوان کرد: هدف از این عملیات ضربه زدن به دو نقطه با تعداد محدودی پهپاد و موشک برای تنبیه یک رژیم خشن و بی عقل بود که چیزی جز منطق قدرت نمی فهمد.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم»  دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: درس علوم و معارف دفاع مقدس باید دو واحدی، مستقل، حضوری و الزامی باشد.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در جلسه علنی امروز خواستار برگزاری جلسه فوق العاده برای بررسی وضعیت بازار سرمایه در هفته جاری شد.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: ناو شهید مهدوی برای نخستین مرتبه تا نزدیکی جزیره دیگو گارسیا که محل استقرار نیروهای آمریکایی است پیش رفت.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» معاون حقوقی رئیس جمهور گفت: من نمی گویم که انتخابات باید یک مرحله ای شود اما این ایراد، , وارد است که یک فرد در مرحله ی اول، رای رأی بیشتری داشته و در مرحله ی دوم با رأی کمتری به مجلس راه یافته است.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» رئیس مجلس گفت: ضروری است علاوه بر تسریع در رسیدگی به مجروحان حادثه سیل استان خراسان رضوی و پیگیری روند درمان کامل آنها، نسبت به جبران خسارت های وارد آمده به اموال و منازل مردم در شهر مشهد و در شهرستان ها اهتمام ویژه شود.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» اعضای هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در اولین جلسه ششمین دوره این مجلس انتخاب خواهند شد.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» بهادری جهرمی گفت: قانون اساسی کشورمان متولی امور داخلی مجلس را مشخص کرده که در صلاحیت خود نمایندگان است و دولت همچون گذشته با مجلس در چارچوب اصول قانون اساسی و حفظ استقلال قوا همکاری لازم را خواهد داشت.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» قدرت نهفته و آشکار در حوزه دیپلماسی منطقه ای ایران به گونه ایست که منجر به تنظیم مناسبات بر اساس عزت کشور خواهد شد. بدیهی است خروجی این دیپلماسی ایجاد امنیتی پایدار در مناسبات دوجانبه و چندجانبه ایران با سایر بازیگران و کشورهای منطقه است.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» رئیس جمهور گفت: پرداخت به موقع وام ازدواج می تواند نقش بیشتری در تشکیل خانواده داشته باشد؛ در عین حالی که باید تشویق های دیگر هم در نظر گرفته شود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است